מכבי תל אביב הודיעה הבוקר (שלישי) על אחת ההחתמות המרשימות שלה בשנים האחרונות. אנטה ז'יז'יץ' (23, 2.08 מ') הצטרף לקבוצה בחוזה לשנתיים, אחרי שריאל מדריד משכה את ההצעה שנתנה לו גם בעקבות ההתמהמהות שלו. הקרואטי ינחת מחר בארץ.
למרות שהשכר שיקבל במכבי קטן יותר מאשר זה שהוצע לו בריאל, הסנטר הקרואטי הבין שאצל יאניס ספרופולוס הוא יהיה שחקן חמישייה ויקבל דקות רבות, ואילו בבלאנקוס יהיה המחליף של אדי טבארס ועשוי לקבל פחות.
5 צפייה בגלריה
אנטה ז'יז'יץ'
אנטה ז'יז'יץ'
ז'יז'יץ'. רוצה לחזור וליהנות מכדורסל
(צילום: AP)
5 צפייה בגלריה
יאניס ספרופולוס
יאניס ספרופולוס
ספרופולוס. יניף צלחת עם ז'יז'יץ'?
(צילום: עוז מעולם)
View this post on Instagram

🦈

A post shared by Maccabi Tel Aviv Basketball (@maccabitlv) on

הרמז העבה של מכבי הבוקר באינסטגרם

5 צפייה בגלריה
ז'יז'יץ' ו-וויצ'יץ'
ז'יז'יץ' ו-וויצ'יץ'
והצילום המשותף עם וויצ'יץ'
(צילום: באדיבות מכבי ת"א)
ז'יז'יץ' מגיע למכבי ת"א אחרי שלוש שנים לא פשוטות בכלל בקליבלנד, בהן לא הצליח למצוא את מקומו למרות הציפיות הגבוהות, והקבוצה למעשה ויתרה עליו למרות שהחזיקה באופציה להחתימו לעונה רביעית. סה"כ שיחק ז'יז'יץ' 113 משחקים בעונה הסדירה במדי הקאבס, בהם העמיד ממוצע של 6 נקודות ו-3.9 ריבאונדים ב-13.4 דקות. כמו כן יש לו ברזומה שמונה משחקי פלייאוף עם הקבוצה בעונת 2017/18.
ז'יז'יץ' גדל בספליט ובציבונה זאגרב, ואפילו הגיע לגיחה קצרה למכבי תל אביב יחד עם דראגן בנדר לפני שבע שנים, אבל בסוף ויתר על האפשרות לחתום במועדון. את הפריצה הגדולה שלו עשה בציבונה, ולאחר מכן עבר לשחק עבור דייויד בלאט בדרושפאקה. ב-2016 נבחר במקום ה-23 בדראפט על ידי בוסטון, אבל הועבר בהמשך לקליבלנד בטרייד שהביא לסלטיקס את קיירי ארווינג.
5 צפייה בגלריה
ז'יז'יץ'. במדי דרושפאקה
ז'יז'יץ'. במדי דרושפאקה
ז'יז'יץ'. במדי דרושפאקה
(צילום: EPA)
הוא נחשב לסנטר חזק מאוד, עם משחק איכותי בצבע. בתחילת דרכו באירופה גם היה אתלט לא רע בכלל ורץ טוב את המגרש, אבל בתקופתו בארה"ב העלה משמעותית את המאסה, וגם העובדה שלא שיחק יותר מדי, פגעו בניידות שלו.

"גאה ומאושר להצטרף למשפחה"

"אנטה הוא שחקן בעל איכויות שייתן לנו כוח רב בצבע ואני שמח מאוד שהחתמנו אותו", אמר המאמן יאניס ספרופולוס. "הוא יעזור למכבי עם המיומנויות שלו והמקצוענות שלו להצליח ולעמוד במטרות שלנו. אני שמח מאוד שאאמן אותו כי אימנתי גם את אחיו הגדול אנדריאה באולימפיאקוס ואין ספק שיעזור לנו שהוא כבר שיתף פעולה בעבר עם סקוטי ווילבקין".
5 צפייה בגלריה
אנטה ז'יז'יץ'
אנטה ז'יז'יץ'
"מחכה לרגע בו אפגוש את האוהדים". ז'יז'יץ'
(צילום: באדיבות מכבי תל אביב)
"אני שמח שיש לו עבר במכבי, שהיה כבר בתל אביב, התאמן פה קצת והרגיש מה זה המועדון הגדול הזה", הוסיף המאמן היווני, שהצעיד בעונה החולפת את הצהובים בחזרה לפלייאוף ביורוליג ולזכייה באליפות. "חשוב שעכשיו מכבי הצליחה להחתים אותו ולצרף אותו למשפחה. אנחנו נילחם יחד עבור המטרות של מכבי".
"אני גאה ומאושר להצטרף למשפחת מכבי", אמר אנטה ז'יז'יץ' לאחר החתמתו. "זאת משפחה שהכרתי מאז שהייתי בן 16 והזדמנות ללבוש את הגופייה שאחי הגדול לבש. אני רוצה להודות לבעלים, לניקולה וויצ'יץ' ולמאמן יאניס ספרופולוס שהאמינו בי. אני מחכה לרגע בו אפגוש את האוהדים, נתראה בתל אביב".