אז מי המאכזבת האמיתית של היורו עד עכשיו? כשמגדירים נבחרת כמאכזבת, זאת בדרך כלל תהיה נבחרת מהטופ 5 של אירופה שלא הגיעה רחוק כפי שציפו ממנה. אבל נכון לתחיל שלבי הנוקאאוט, אחרי שסיימנו עם שלב הבתים, הנבחרת שמסתמנת כמאכזבת של הטורניר היא בכלל טורקיה.
ולמה דווקא טורקיה? הנבחרת הטורקית העפילה לשני טורנירים גדולים מתוך חמישה (היורו הנוכחי והיורו הקודם ב-2016) בעשור האחרון. ליורו הזה היא הגיעה עם ים של ציפיות, ובצדק, שכן רוב שחקני ההרכב שלה משחקים בחמש הליגות הבכירות, ובין הבולטים שבהם אפשר למצוא את מרי דמירל מיובנטוס, הקאן צ'להאנולו ששיחק במילאן ובשבוע האחרון חצה את הכביש לאינטר ואת החלוץ בוראק יילמאז שהציג עונה נהדרת בליל, האלופה הצרפתית (16 שערים). אם לא די בכך, פתיחת קמפיין מוקדמות המונדיאל כללה ניצחון 2:4 ענק על הולנד המרעננת ו-0:3 על נורבגיה של ארלינג הולאנד, מה שרק העלו את רף הציפיות.

1 צפייה בגלריה
הכדור שפוגע בדמירל ונכנס לשער טורקיה
הכדור שפוגע בדמירל ונכנס לשער טורקיה
הכדור פוגע בדמירל ונכנס לשער טורקיה
(צילום: gettyimages)

כגודל הציפייה - כך גודל האכזבה. הטורקים סיימו את שלב הבתים במקום האחרון עם 0 ניצחונות ושער אחד בלבד לזכותם, בבית שכלל את איטליה, וויילס ושווייץ - בית לא מאוד קל, אבל לא כזה שהיה צריך למנוע ממנה לעלות לפחות מהמקום השלישי.
כנראה שלא הרבה ניבאו שטורקיה תגיע לשלבים הסופיים של הטורניר, אבל אם מסתכלים על עמידה במטרות, היא ללא ספק אכזבה ענקית. לעומת זאת, יש לטורקים גם סיבה לאופטימיות. כמעט לכל שחקני הסגל שלהם יש עוד כמה שנים טובות לשחק, ואם חלק גדול מן השחקנים יישאר ברמות הגבוהות של אירופה בשנים אלו, יהיו להם עוד הזדמנויות כאלה.
היו גם מפתיעות בטורניר. שוודיה, לדוגמה, שעלתה על הציפיות ממנה בשלב הבתים כשסיימה בראש הבית שכולל את ספרד ואת פולין, מה שהקנה לה מפגש עם אחת מהקבוצות החלשות בשלב שמינית הגמר, אוקראינה. יש למה לצפות.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.