תרוץ או לא תרוץ? זו עכשיו השאלה המרכזית שמעסיקה את הספורט האמריקאי. שקארי ריצ'רדסון, אחת האצניות הטובות והמבטיחות ביותר בעולם עוברת יממה סוערת במיוחד, לאחר שנכשלה בבדיקה למציאת חומרים אסורים בחודש שעבר במהלך המבחנים האמריקאים.
בבדיקה נמצא סם מסוג מריחואנה בגופה של ריצ'רדסון, ולאחר הדיווחים הראשונים בלילה על הדרמה הגדולה, קיבלנו את האישור הרשמי שהיא הושעתה לחודש אחד, עד ה-28 ביולי – השעיה שמעשית מסתיימת יומיים לפני שתחרויות האתלטיקה באולימפיאדה נפתחות, ב-30 ביולי.
2 צפייה בגלריה
שקארי ריצ'רדסון
שקארי ריצ'רדסון
שקארי ריצ'רדסון במבחנים האמריקאים
(צילום: AFP)
אבל הבעיה היא שהעובדה שנכשלה בבדיקה גורמת לכך שהתוצאות שהשיגה במבחנים האמריקאים נפסלו, ולכן את המקום שלה תקבל האצנית הבאה ברשימה (לכל מדינה מותר לשלוח עד שלוש אצניות לריצת ה-100 מטר).
למרות זאת היא עדיין יכולה לקבל הזמנה לאולימפיאדה כדי לרוץ עם השליחות ב-4X100 מטר, כשלמעשה ארבע המהירות ביותר נשלחות ואיתן עוד שתי מחליפות, ללא קשר לתוצאות שהשיגו במבחנים.
את האפשרות להתחרות ריצ'רדסון תוכל לקבל רק לאחר שהוועד האולימפי האמריקאי, כמו גם איגוד האתלטיקה האמריקאי יאשרו לה להיות חלק מהמשלחת לטוקיו.
בראיון שנתנה היום (שישי) לתוכנית הבוקר של רשת אן-בי-סי, היא הודתה שעישנה מריחואנה, אך אמרה שעשתה זאת לאחר שכתב חשף בפניה שאימה הביולוגית הלכה לעולמה. באותו זמן היא הייתה באורגון, מדינה בה מריחואנה היא חוקית.
2 צפייה בגלריה
שקארי ריצ'רדסון
שקארי ריצ'רדסון
עשויה עדיין לקבל הזמנה לאולימפיאדה. ריצ'רדסון
(צילום: AP)
"אני יודעת מה עשיתי, אני יודעת מה אני אמורה לעשות, ועדיין החלטתי לעשות את זה", היא סיפרה. "אני לא רוצה לתרץ תירוצים ולא מחפשת שום אמפטיה. אבל במצב שהייתי באותו רגע, לגלות משהו כזה, להתמודד עם היחסים שהיו לי עם אימא שלי, זה בהחלט היה נושא קשה עבורי".
הסוכנות האמריקאית נגד סימום הודיעה שריצ'רדסון ספגה "השעיה אוטומטית מחודש אחד, כחלק מהתקנון הבינלאומי לאחר שהפרה את התקנות הנוגעות לסימום בספורט".
"החוקים ברורים", אמר טרוויס טייגארט, מנכ"ל הסוכנות האמריקאית נגד סימום. "אבל זה בהחלט שובר לב בכמה רמות. אני מקווה שלקיחת האחריות שלה וההתנצלות שלה יהיו דוגמה חשובה לכך שאנו יכולים להתמודד גם עם החלטות שאנו מצטערים שלקחנו, למרות המחיר הכבד שהיא נאלצה לשלם".
האמריקאית קבעה השנה את הזמן השני הכי מהיר בעולם, 10.72 שניות, ואחד הזמנים המהירים ביותר בהיסטוריה, והייתה אמורה להתמודד ראש בראש עם שלי-אן פרייז'ר-פרייס הג'מייקנית על תואר האישה המהירה בעולם.
בינתיים נראה שלפחות ברשת הסיפור רחוק מלהסתיים. בטוויטר החל קמפיין שקורא לבטל את ההשעיה או לפחות להחשיב את התוצאות שקבעה במבחנים האמריקאים תחת ההאשטג "תנו לה לרוץ". בין התומכים בה אפשר למצוא את גבריאל יוניון, אשתו של דוויין ווייד, ובעיקר שחקנית מוכרת בעלת 4.4 מיליון עוקבים.