מכבי פתח תקווה היא שמה השני של מרכז הטבלה בליגת העל. מאז שמשפחת לוזון רכשה את הקבוצה ב-1993 היא הפסיקה להיות קבוצת נדנדה ושרדה 21 שנים רצופות בליגת העל. בסוף עונת 2011/12 היא ירדה לליגה הלאומית ואבי לוזון שלח את שונאיו "לחגוג, לפתוח מנגלים" וגם הבטיח שמכבי פ"ת תחזור במהירות ותשחזר את הישג 23 השנים. הלוזונים עלו תוך עונה אחת, אך לוזון לא עמד בהבטחתו: משהו נסדק במכבי פ"ת והיא ירדה כעבור שבע עונות. גם הפעם היא עלתה במהירות ותוך כדי גם העפילה לגמר גביע המדינה (2019/20). כעת, היא נמצאת בדרך לירידה שנייה תוך שלוש שנים.
לאוהדים המעטים של מכבי פ"ת נמאס מהניהול של אבי לוזון, ובאמת נראה שהוא קצת התעייף. מכבי פ"ת תמיד הייתה עסק משפחתי, אבל בשנים האחרונות היא הפכה למשפחה סגורה מדי. ניתן היה לראות את זה בקרדיט המוגזם שקיבל גיא לוזון העונה, בכל מועדון אחר הוא היה מפוטר מזמן, אבל במשפחה חיכו וחיכו. אבי לוזון עשה את הצעד הנכון כשמינה את ניר קלינגר, התוצאות לא הגיעו והוא פיטר אותו בדרך לא מכובדת ("אומרים לך 'לך' - אז תלך"). עומר גולן, זה שבנה את הקבוצה ומחזיק בטייטל מנכ"ל, הוצנח לקווים למחזורי הסיום. זה לא משהו שמתאים למועדון כמו מכבי פ"ת. הוא אמנם שכונתי ומשפחתי, אבל ידע איך להוציא את עצמו מצרות ולהילחץ מהתחתית. התוצאה: תבוסה 4:0 לנוף הגליל והחדרת ביטחון אצל העולה החדשה שאפשר להישאר בליגה.
3 צפייה בגלריה
שחקני מכבי פ"ת
שחקני מכבי פ"ת
שחקני מכבי פ"ת. בדרך למטה
(צילום: עוז מועלם)
זאת לא אותה מכבי פ"ת השורטת, המציקה, שתמיד נמצאת במסיבה גם אם היא לא הוזמנה אליה. היא הפכה לקבוצה חלשה ונטולת אופי. הימים שבהם שחקנים כמו עומר גולן כיכבו אצלה והביאו לה הישגים כמו מקום שני ושלב בתים בליגה האירופית נראים רחוקים. עכשיו זאת ההזדמנות האחרונה להעיר את מכבי פ"ת של פעם, להשיג ניצחון קשה בטדי אחרי שבית"ר כבר הבטיחה הישארות. המצב של מכבי פ"ת רע - ניצחון של הפועל ירושלים או נוף הגליל במחזור הנוכחי ירחיק אותה ארבע נקודות מהישארות כשיישארו עוד שש בקופה, וכנראה שאפשר יהיה להתחיל להתכונן לליגה הלאומית.
בכל מקרה, אבי לוזון יצטרך לשבת עם עצמו בסוף העונה ולחשוב מה עושים. הצעד הראשון צריך להיות ניתוק בין המשפחה לעסקים, כשזה נהיה אישי מדי - זה לא עובד.
זיו אריה אמר אחרי אחרי ההפסד בדרבי לבית"ר שהפועל ירושלים תצטרך לנצח את כל שלושת המשחקים שנותרו כדי להישאר בליגה. זאת מטרה יומרנית בשביל קבוצה שניצחה רק חמש פעמים העונה. לפחות היריבה הראשונה שלה היא הפועל חיפה, קבוצה שסיימה את העונה ואף הודיעה שהמאמן אלישע לוי לא יישאר עונה נוספת. הפועל חיפה חטפה תבוסה של 4:0 מקריית שמונה במחזור עבר ושחקניה רק רוצים שהכל כבר ייגמר. הפועל ירושלים חייבת לנצח הפעם. אולי הדיווחים מהמגרשים האחרים ייתנו לה אקסטרה מוטיבציה.
3 צפייה בגלריה
זיו אריה
זיו אריה
זיו אריה. הזדמנות אחרונה?
(צילום: עוז מועלם)
לפעמים ניצחון אחד יכול לשנות את הכל - וזה בדיוק מה שקרה לנוף הגליל בשבוע שעבר. פתאום היא פגשה יריבה ישירה לתחתית (מכבי פ"ת) ופירקה אותה 0:4. עכשיו היא פוגשת את הפועל חדרה, שמגיעה אחרי שלושה הפסדים רצופים, והראש שלה בעונה הבאה. המאמן מנחם קורצקי לא יישאר, גורל שאר השחקנים לא ידוע וכולם מחכים לסוף. נוף הגליל הרעבה יכולה לנצל זאת עד הסוף. שתי היריבות שלה משחקות בחוץ ונראות רע ממנה. מי שסומנה כיורדת בטוחה יכולה לעשות צעד ענק לעבר הישארות.
הנה נתון מעניין: מכבי ת"א לא ניצחה את בני סכנין העונה, במחזור הראשון של העונה סגנית האלופה הפסידה בדוחא, בסיבוב השני היה תיקו בבלומפילד ובמחזור הראשון של הפלייאוף סכנין סחטה עוד 0:0. למכבי ת"א אין על מה להילחם העונה מלבד הכבוד, חלקו הוחזר ב-0:5 על הפועל בדרבי אבל זה ממש לא מספיק. מלאדן קרסטאיץ' נראה עם רגל וחצי מחוץ למועדון, ניצחונות בכל המשחקים שנותרו בפלייאוף עשויים לגרום לצהובים לחשוב פעמיים. לסכנין, בניגוד למכבי ת"א, יש על מה לשחק: המקום הרביעי בהישג יד. לאור הרקורד שלה מול מכבי ת"א העונה, היא יכולה להשיג שלוש נקודות.
3 צפייה בגלריה
ריקן והחברים חוגגים
ריקן והחברים חוגגים
המומנטום מהדרבי יימשך? שחקני מכבי
(צילום: עוז מועלם)