רק אתמול (חמישי) בערב ישבו נבחרת הגברים בג'ודו בחצר משפחת סמדג'ה לחגוג למאמנם בעשור האחרון אורן יום הולדת 54. למרבה הטרגדיה, היום הם חזרו לשם שוב, הפעם לשבעה של בנו, רס"ל עומר סמדג'ה ז"ל, שנפל בקרב ברצועת עזה והובא למנוחות מוקדם יותר.
"היינו ביחד בחגיגות ביום ההולדת שלו, שמחנו, דיברנו. ניהלנו שיחה ארוכה על עומר שמשרת בעזה, חזר למילואים", סיפר פיטר פלצ'יק ל-ynet, "לעולם לא אבין מה זה להיות אבא או אמא שהבן שלהם הולך לצבא עד שזה לא יקרה עם הילדים שלי. לאבד ילד בן 25, להיות הורה שקובר את הבן שלו, זה פשוט אכזרי. אכזרי ולא הוגן. הדברים שאורן וליאת (אשתו של אורן) אמרו בהלוויה היו עוצמתיים בטירוף. תעצומות נפש".
2 צפייה בגלריה
 ההלוויה של עומר סמדג'ה
 ההלוויה של עומר סמדג'ה
"אמר דברים עוצמתיים". אורן סמדג'ה בהלוויית בנו עומר ז"ל
(צילום: שאול גולן )
עומר סמדג'ה מובא למנוחות
(ONE)
"אתמול כתבתי לאורן ברכה ליום ההולדת, שם כתבתי כמה הוא מיוחד, גורם לאנשים מסביבו להקרין לאור ולהיות הגרסה הכי טוב שלהם ", חשף פלצ'יק, "והיום הוא הוכיח מחדש כמה הוא בן אדם מיוחד, כמה זכיתי להיות בקרבתו. בא לי שכל זה יהיה חלום רע שנתעורר ממנו ונוכל להמשיך במסע האולימפי כמו שאנחנו רוצים".
על ההיכרות עם עומר אמר פלצ'יק: "עומר היה ילד שובב, מלא שמחת חיים ואנרגיות. קרן אור מיוחדת. הייתי רואה אותו באימונים, כשהוא היה בא עם אורן, היה גם ביישן וגם אנרגטי. כמה הוא אהב את המדינה וכמה הוא נלחם להגיע למקום שהוא היה בו, גולני. הוא הגיע בדיוק למקום שהוא רצה להיות בו, לא רצה להיות ספורטאי מצטיין. זה מראה המון על האופי שלו והאישיות שלו".
"עומר התגייס למילואים גם כשהוא לא היה חייב. נשאר לנו לשמור את שמו וזכרו לעד ולדאוג שהמסע הזה לא יהיה לשווא. כמו שאורן אמר בהספד, שהמלחמה הזו לא תהיה לשווא. הוא אמר לכל הלוחמים 'רק תגבירו, אל תורידו הילוך לרגע. אנחנו מחבקים אתכם ואוהבים אתכם, מדינת ישראל חייבת לנצח במלחמה הזו'".
2 צפייה בגלריה
החלל עומר סמדג'ה
החלל עומר סמדג'ה
"נשאר לנו לשמור את שמו וזכרו". החלל עומר סמדג'ה
( צילום: דובר צה"ל )
סמדג'ה, שאיבד גם את אביו מוריס בספטמבר, לא יצא לאליפות אירופה בנובמבר בשל הימצאותו של בנו בעזה, בזמן שליאת נמצאת גם כן בחזית בהיותה עובדת מגן דוד אדום. ציון 30 הימים לנפילתו של עומר צפוי להיות מספר ימים לפני יציאת נבחרת הגברים למשחקים האולימפיים בפריז.
"זה לא פשוט", אמר גורם בסביבת האיגוד. "בסוף זה מכה בכל אחד. נורא". הגורם הוסיף שעלתה גם אופציה ששני הרשקו, מאמן נבחרת הנשים, יערוך את האימונים המסכמים והחשובים לשתי הנבחרות טרם ההמראה, אולם הכל תלוי בהחלטתו של סמדג'ה - האם לשוב לאימונים מיד עם תום השבעה או לקחת פסק זמן.