הקיץ הזה אנו נפרדים מאחד מתומר חמד, אחד מגדולי החלוצים של הדור האחרון, שכמו בקריירה המופלאה שעשה, כך גם בפרישה יוצר תקדימים ובלי יותר מדי רעש תקשורתי, ללא מסיבת עיתונאים מלאה בדמעות ובאזז היסטרי (בינתיים).
הילד מקריית טבעון היה קרוב מאוד להיות עוד אחד מאינספור בוגרי מחלקת הנוער של מכבי חיפה, בדגש על שחקני התקפה, שהקריירה שלהם הלכה לאיבוד איפשהו בין עונות ההשאלה מחוץ לכרמל, התנפצות החלומות על הצלחה מהירה והירידה לקרקע, אך משהו בחמד היה אחר. המשהו הזה סייע להוציא אותו מעונת שפל כמושאל בבני יהודה, שלאחריה רק מעטים נתנו לו סיכוי להתפתח לחלוץ מוביל, ולהפוך אותו לשחקן התקפה שובר שיאים.

1 צפייה בגלריה
תומר חמד
תומר חמד
חמד במדי צ'רלטון
(צילום: gettyimages)

למשהו הזה קוראים במילה אחת: מנטליות. ובשלוש מילים: אישיות חזקה ועוצמתית, כזו שסייעה לו לשרוד משברים ולצלוח קריירה שדמתה לרכבת הרים מלאה בירידות ועליות, פציעות, קשיים והצלחות. חמד ניחן באופי ששידרג אותו. לא מדובר היה בעוד חלוץ עם נוכחות טובה ברחבה ומשחק ראש משובח, אלא בסקורר-על שעשה קריירה רבת שנים באירופה. אין לו מכונת יחסי ציבור משומנת והוא לא אושיית רשת, אבל מה שכן יש לו זה רזומה יוצא דופן, כזה שמעמיד אותו בשורה אחת עם הגדולים ביותר.
נכון, בשלוש השנים האחרונות זה כבר לא היה זה, חמד מיעט לשחק ולכבוש, אבל זה לא מפחית כהוא זה מההישגים שצבר:חמד הוא מלך השערים הישראלי של הלה ליגה בכל הזמנים (27), ואחרי שכבש את הליגה הסופר טכנית של ספרד, גילה יכולות מרשימות גם במולדת הכדורגל עם שתי עונות של מספר כיבושים דו ספרתי בצ'מפיונשיפ הקשוחה (17 ו-13 בהתאמה) שהסתיימו בעליית ליגה עם ברייטון, אליה הוא שב כעת עם תפקיד בצוות המקצועי. בנבחרת ישראל יש לו 17 שערים ב-37 הופעות, מקום עשירי בכל הזמנים בצוותא עם אלון מזרחי, אבי נימני ואלי אוחנה.
נותר רק להמתין ולראות איך תתפתח הקריירה השנייה של חמד. האם כאיש מקצוע הוא יצליח לשחזר את ההצלחה כשחקן?בכלל לא בטוח, אך מה שכן בטוח הוא שהכדורגל שלנו זקוק ל"תומר חמדים" חדשים, כאלו שידברו מעט ויעשו הרבה.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.