שנה לפני המשחקים האולימפיים בפריז, הצהרת כוונות מצד אנסטסיה גורבנקו: השחיינית הישראלית הטובה בכל הזמנים שברה הערב (רביעי) בתחרות בברצלונה את השיא הלאומי במשחה החזק ביותר שלה.
בתחרות, במסגרת סבב מארה נוסטרום, עצרה גורבנקו את השעונים במשחה ל-200 מטר מעורב אישי על שיא ישראלי אדיר, 2:09.47 דקות, שיפור של 52 מאיות לשיא שהביא לה את תואר אלופת אירופה ב-2021. היא זכתה בזהב בתחרות והקדימה ביותר משנייה את מארי סופי הארווי מקנדה ומאריט סטינברגן מהולנד.
2 צפייה בגלריה
הישג נהדר. גורבנקו
הישג נהדר. גורבנקו
הישג נהדר. גורבנקו
(צילום: AP)
התוצאה של גורבנקו העלתה אותה למקום השמיני בדירוג העולמי השנתי ב-200 מטר מעורב אישי. מבחינת איכות התוצאה, רק שיבון הוהי מהונג קונג – סגנית האלופה האולימפית מטוקיו – קבעה בברצלונה תוצאה איכותית יותר: 52.50 שניות ב-100 מטר חופשי.
בטוקיו 2020 תוצאה כזו הייתה מספיקה להעפלה לגמר אולימפי. במדליית הארד אז זכתה קייט דאגלס מארצות הברית בתוצאה שרחוקה פחות מחצי שנייה מהשיא הישראלי החדש של גורבנקו.
2 צפייה בגלריה
גורבנקו על הפודיום
גורבנקו על הפודיום
גורבנקו על הפודיום, הערב
(צילום: איגוד השחייה)
גורבנקו קבעה את השיא בברצלונה כשעה לאחר שסיימה שישית בגמר 100 מטר חזה, עם 1:07.28 ד'. גורבנקו זכתה פעמיים בתואר אלופת אירופה ב-200 מטר מעורב אישי, אבל בטוקיו, אגב, היא העפילה לגמר דווקא ב-100 מטר גב, בנוסף לגמר בשליחים.
לאחר הניצחון והשיא אמרה גורבנקו: "כיף גדול לחזור להתחרות, אני שמחה לשבור את השיא האישי שלי והשיא הישראלי אחרי שנתיים. לאחר החלטה מקצועית שלי יחד עם המאמן טום ראשטון, התמקדנו מתחילת 2023 יותר באימונים ופחות בתחרויות, ואני מרגישה שהעבודה הקשה שעשיתי בחודשים האחרונים משתלמת".
לגמר בברצלונה עלה גם מירון חרותי. הוא דורג שמיני ב-50 מטר חופשי עם 22.55 שניות. בנוסף משתתפים בתחרות גם לאה פולונסקי, דריה גולובטי, יעקב טומרקין, דוד גרצ'יק, כריס פיצ'וגין, יואב רומנו, ענבר דנציגר וליאור מזרחי. מלווים אותם המאמנים ראשטון, דוד גמבורג ואייל עילם.