הקיבעון המחשבתי במכבי תל אביב כל כך חמור, שגם הפרשנים נדבקו בו. כולם מדברים על 2-3-5 או 3-3-4 כאילו אלו המערכים היחידים שאפשר לשחק בהם. מדי פעם נשמע גם איזה פרשן שמזכיר איזה משחק בו איביץ' עלה במערך 1-4-5. האם לא עלה בדעתו של אף אחד שניתן לשחק במערך הזה? לנצל את החוזק היחיד של הקבוצה העונה, הקישור?
אני מדבר על רביעייה הגנתית, שלפניה שלושה קשרים חזקים ומקדימה שני קשרים התקפיים שישחקו לפני חלוץ בודד. עם קישור מעובה של חמישה שחקנים, יהיה קשה לתקוף את הקבוצה מהאמצע. כשקבוצות יתקפו מהאגף, הקשר האחורי באותו אזור יסייע למגן. אני לא מתכוון לקשרים שישחקו על הקווים, כמו שמכבי שיחקה העונה מדי פעם ובכך הפקירו את הקשר האחורי להתמודד לבד מול 3-2 קשרים של היריבה, אלא על שלישיית קשרים לא רחוקים מדי אחד מהשני, שיודעים לסייע באגפים. פרץ, גולסה, קניקובסקי, ואן אובריים, גלזר וריקן יכולים לשחק בשלישייה הזו.

1 צפייה בגלריה
פארפה גויאגון
פארפה גויאגון
פארפה גיאגון
(צילום: עוז מועלם)

שני הקשרים ההתקפיים יהיו כמובן גלוך וגיאגון, ודן ביטון יכול לשחק כמחליף. כשאחד המגינים תוקף, יכול הקשר ההתקפי בצד שלו להגיע לכיוונו כדי ליצור יתרון על מגן היריבה. ניתן להעלות את אחד הקשרים האחוריים (קניקובסקי או ריקן) למעלה תוך כדי משחק ולשנות למערך של שני קשרים מאחור ושלושה התקפיים מקדימה.
המעבר לשחק עם חלוץ אחד לא אמור לפגוע בצד ההתקפי, שכן ניתן לראות בכל משחק שזהבי ויובאנוביץ' רצים לקבל כדור באותם אזורים מסוכנים ומפריעים מאוד אחד לשני. במקום להיות קבוצה ללא חלוץ מחליף, מתקבלת אפשרות של חלוץ מחליף ברמה גבוהה שיכול לשנות משחקים וזהבי הוכיח זאת במשחקים בתחילת השנה כשנכנס מהספסל. אפשר לבצע רוטציה בין החלוצים, וכך אולי זהבי יהיה חשוף פחות לפציעות בגילו.
לאלו שנגד הוצאת אחד מהשניים מההרכב, הלא בכל מקרה כשנעבור לשחק במערך 3-3-4 אחד מהם ירד לספסל, אז אפשר לנסות זאת עכשיו עם קישור מעובה.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.