יומיים לפני שטורניר הג'ודו ייצא לדרך, התקיימה היום (חמישי) הגרלת התחרויות בכלל הקטגוריות של פריז 2024. ההגרלה זימנה לכמה מהג'ודאים הישראלים יריבים ממדינות מוסלמיות כבר בסיבוב הראשון, בעוד שכמה אחרים "זכו" ליריבים חזקים מאוד.

נשים

הגרלה קשה במיוחד לשירה ראשוני (עד 48 ק"ג) שתתחיל את המשחקים מול אביבה אבוזקינובה מקזחסטן, שמדורגת 3 בעולם וזכתה במדליית ארד באליפות העולם.
5 צפייה בגלריה
שירה ראשוני ג'ודוקא ישראלית
שירה ראשוני ג'ודוקא ישראלית
שירה ראשוני ג'ודוקא ישראלית
(צילום: עודד קרני, איגוד הג'ודו)
גפן פרימו (עד 52 ק"ג) תקבל את ירין יונג הדרום קוריאנית בסיבוב הראשון, אותה הישראלית ניצחה שלוש פעמים בעבר. פרימו לא יכולה לפגוש את אלופת העולם אוטה אבה (יפן) לפחות עד לקרב על המדליה.
תמנע נלסון לוי (עד 57 ק"ג) תפגוש את קאיה קאיזר הסלובנית, שניצחה אותה בבית הניחומים בטוקיו. אם נלסון לוי תנצח, היא תפגוש את מיו האה הקוריאנית שמדורגת שנייה בתחרות והעפילה אוטומטית לסיבוב השני.
גילי שריר (עד 63 ק"ג) קיבלה את הגרלה אולי הקשה ביותר שהייתה יכולה לקבל, בדמות קלריס אגבגננו הצרפתית. האלופה האולימפית מ-2020 ומדליסטית הכסף ב-2016, תזכה כמובן לרוח גבית מהקהל המקומי, שתקשה עוד יותר על סיכוייה של הישראלית להעפיל לשלב הבא.
5 צפייה בגלריה
גילי שריר
גילי שריר
פוגשת את האלופה כבר בסיבוב הראשון. גילי שריר
(צילום: עוז מועלם)
מאיה גושן (עד 70 ק"ג) תפגוש את פידאן אוגל הטורקית.
אלופת העולם לשנת 2023 ענבר לניר (עד 78 ק"ג) קיבלה הגרלה נוחה ותתחיל בסיבוב השני הודות לדירוג שלה, ושגם היא תפגוש את המנצחת בין דיאנה צ'אלה האקוודורית לקוסלאן אוטגונבאייאר המונגולית. החדשות הטובות הנוספות הן: היא תוכל לפגוש את היריבה הקשה ביותר שאפשר לקבל במשקל זה, מריה אגאייר הברזילאית, רק בגמר.
רז הרשקו (מעל 78 ק"ג) שזכתה גם כן להגרלה קלה יחסית, תתחיל גם היא בסיבוב השני, והיריבה הראשונה שלה תהיה המנצחת בין מאריט קאמפס ההולנדית לכריסטינה הומאן האוקראינית. את אקירה סונה היפנית, יריבה שהיא מתקשה נגדה, היא תוכל לפגוש רק בחצי הגמר, ואת רומן דיקו הצרפתייה בגמר.
5 צפייה בגלריה
רז הרשקו
רז הרשקו
רוצה מדליה. הרשקו
(צילום: עוז מועלם)

גברים

ים וולצ'ק (עד 60 ק"ג) יפגוש ארנולד קיצ'וקה הקונגולזי. בשמינית הגמר הוא עשוי לפגוש את אלוף העולם המכהן גיורגי סרדאשווילי (גיאורגיה), אותו וולצ'ק ניצח בקרב האחרון שלהם.
ברוך שמאילוב (עד 66 ק"ג) יפגוש את עבדרחמן בושיטה המרוקאי.
טוהר בוטבול (עד 73 ק"ג) יפגוש את דריס האלג'יראי. אם בוטבול ינצח הוא יפגוש בקרב הבא שלו את הידייאט היידרוב האזרי, אלוף העולם ומי שזכה בשלוש אליפויות אירופה האחרונות, אותו הוא מעולם לא ניצח.
5 צפייה בגלריה
טוהר בוטבול
טוהר בוטבול
בוטבול מול יריב מאלג'יריה
(צילום: אורן אהרוני)
שגיא מוקי (עד 81 ק"ג) יפגוש את טימו קבליוס הגרמני המדורג 21 בסיבוב הראשון. מוקי הפסיד לגרמני באליפות העולם 2024 בקרב הראשון, ויקווה להשיג נקמה.
פטר פלצ'יק (עד 100 ק"ג) יפגוש את גונצ'יגורן באטחויאג ממונגוליה, המדורג עשירי בסיבוב הראשון. פלצ'יק במאזן של 2:1 איתו, אחרי שהישראלי ניצח אותו במאסטרס בשמינית הגמר בשנה שעברה.
5 צפייה בגלריה
פיטר פלצ'יק
פיטר פלצ'יק
הגרלה לא פשוטה. פלצ'יק
(צילום: באדיבות הוועד האולימפי)
* בתחרות הקבוצתית: ישראל הלא מדורגת, שחולמת לשחזר את מדליית הארד מטוקיו, תחל את התחרות עוד לפני שמינית הגמר, שם היא תפגוש את מונגוליה, יריבה נוחה מבחינתה בקרב על השלב הבא. בצד הפחות שמח של ההגרלה - אם תנצח את מונגוליה תפגוש ישראל בשמינית הגמר את האלופה האולימפית צרפת, מה שמקטין משמעותית את הסיכויים של הכחולים-לבנים לשחזר את הזכייה במדליית הארד בטוקיו 2020.
תשחק נגד ישראל? המשלחת הפלסטינית למשחקים האולימפיים - דיווח של עינב חלבי, כתבתנו לענייני פלסטינים
(צילום: ירון ברנר)