הסיפור של נוטינגהאם פורסט מדהים: היא הקבוצה היחידה באירופה שיש לה יותר זכיות בליגת האלופות מאשר אליפויות מקומיות (אליפות אחת ב-78 ופעמיים גביע אירופה ב-79 ו-80).
מדובר באחת מקבוצות הכדורגל הוותיקות בעולם, שהוקמה ב-1865. לצורך העניין, ליברפול הוקמה ב-1892, מנצ'סטר יונייטד ב-1878 וארסנל ב-1886. למעשה, אני לפחות לא מכיר קבוצה פעילה שהוקמה לפני נוטינגהאם. הפוטבול ליג האנגלית נוסדה ב-1888, כך שהיא קיימת עוד מלפני הקמת הליגה!

1 צפייה בגלריה
אווני
אווני
נוטינגהאם
(צילום: Shaun Botterill/Getty Images)

נוטינגהאם הייתה מאוד קרובה לאליפות ב-1967, אך לבסוף סיימה כסגניתה של מנצ'סטר יונייטד. בשנת 1972, לאחר 15 שנים בליגה הבכירה, נשרה נוטינגהאם לליגה השנייה. אחרי 4 שנים של דשדושים הגיע המפנה עם מינוייהם של המנג'ר בראיין קלאף (ממליץ בחום לראות את הסרט התיעודי עליו) ועוזרו פיטר טיילור. ב-1977, בעונתו השנייה של קלאף, חזרה הקבוצה לליגה הבכירה ושנה לאחר מכן זכתה הקבוצה באליפות ובגביע הליגה עם 0:1 על ליברפול. בשנתיים שלאחר מכן זכתה נוטינגהאם בליגת האלופות, ובשנת 1979 שמרה גם על גביע הליגה.
ב-14 השנים הבאות, עקב עוצמתה של ליברפול (מקצועית וכלכלית), נוטינגהאם לא שיחזרה את ההצלחה אך סיימה בדרך כלל בחלק העליון של הטבלה. ב-1993 היא ירדה לליגה השנייה, ובכך הסתיים רומן של 18 שנים עם הצוות המקצועי. בתחילת שנות ה-90 נוטינגהאם עוד התנדנדה בין הליגה הראשונה לליגת המשנה, אך עם השנים הידרדרה לליגה השלישית.
עונת 2021-2022: נוטינגהאם מסיימת את העונה הסדירה במקום ה-4 בצ'מפיונשיפ ומנצחת בחצי הגמר את שפילד יונייטד (שחיכתה עוד שנה על מנת לעלות לליגה הבכירה) ואת האדרספילד בגמר, וכך שבה לפרמייר ליג לאחר היעדרות של 23 שנים.
קיץ 2022 היה נראה מבטיח עבור נוטינגהאם שפתחה את הכיס והוציאה לא פחות מ-195 מיליון ליש"ט (מה לעשות, המענק על עליה לפרמייר ליג פשוט מטורף) על רכש, כשהבולטים שבשמות הם מורגן גיבס ווייט, ניקו וויליאמס, מוסא אנקייטה, דנילו ועמנואל דניס. היה נראה שנוטינגהאם הולכת לחזור לימי הזוהר שלה, אך חלומות לחוד ומציאות לחוד ונוטינגהאם פתחה את העונה שעברה עם ניצחון אחד ב-12 המחזורים הראשונים (7 הפסדים). נראה היה כי היא חוזרת לליגה השנייה, אבל היא שרדה.
הנהלת נוטינגהאם נתנה אמון מלא בסטיב קופר באימון הקבוצה, ולא פיטרה אותו גם בתקופה הגרועה ביותר. המעניין הוא שאמנם היא הפסידה במאבקי התחתית, אבל שימו לב מאילו קבוצות הצליחה לקחת נקודות: ליברפול, צ'לסי, מנצ'סטר סיטי וארסנל. והעונה? ככה ככה. קצת מעל הקו האדום, 4:0 כואב מליברפול במחזור האחרון. האם הפעם היא תהיה שקטה מוקדם יותר?
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.