בספורט המקצועני השחקנים זקוקים לריכוז מלא ולמנוחה אמיתית לפני שהם יוצאים להתחרות. ללא מנוחה כזאת הם אינם יכולים לתפקד תפקוד מלא. האם מישהו מעלה בדעתו שלאו מסי ישן בחדר אחד עם אדם זר כשהוא מייצג את ארגנטינה או כשהוא נאלץ לישון בבית מלון לפני משחק כלשהו של קבוצתו? האם מישהו ממנהלי נבחרת ישראל בכדורגל שאל את עצמו מתי הייתה הפעם האחרונה שזהבי נאלץ לחלק חדר עם אדם זר?
אני מניח שתקציבה של נבחרת ישראל בכדורגל מוגבל, ולא מאפשר לשחקנים את רמת הנוחיות והפרטיות שלהם הם זקוקים כדי להיות במיטבם. כל עוד מובילי הכדורגל בישראל לא יעברו מבחינה מנטלית מהילוך חובבני להילוך מקצועני, תמשיך רמת הכדורגל בישראל לשקף את החובבנות של מנהיגיה ומנהליה.
1 צפייה בגלריה
יוסי בניון ערן זהבי
יוסי בניון ערן זהבי
יוסי בניון וערן זהבי
(צילום: AP ועוז מועלם)
כולם יודעים שהדרישה הזאת של זהבי מוצדקת לחלוטין מבחינה מקצועית. אבל גם מקצוענים כמו אלון חזן ויוסי בניון נאלצים לישר קו עם התקציב המוקצב להם, ולהסתתר מאחורי טענות קש שמצדיקות לכאורה את התנהלותם, שכן הג'וב והמעמד חשובים הרי יותר מהאינטגריטי ומהדרך המקצועית מבחינתם.
זהבי איננו טירון. הוא שחקן כדורגל מקצועי שכבר קרע כמה וכמה זוגות נעליים בזירה המקצוענית, והוא יודע יותר טוב מכולם מה הוא צריך כדי להיות במיטבו ולספק את הסחורה. איש לא יעלה על דעתו לדרוש ממנו לשחק עם נעליים שלא מתאימות לו או למידת נעליו, רק בגלל שהנהלת ההתאחדות חתמה חוזה חסות עם יצרן נעליים כלשהו, וסידורי הלינה לא שונים מהבחינה הזאת.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.