בשנים האחרונות הולכת וגוברת המודעות לקשיים הנפשיים בכלל ולדיכאון בפרט בקרב ספורטאים, גם אצל הכוכבים המוכרים ביותר. הטניסאי ניק קיריוס, שבשיאו דורג 13 בעולם, וכיום מדורג במקום ה-25, שיתף כי ב-2019, לאחר שהודח בטורניר ווימבלדון הוא אושפז במחלקה פסיכיאטרית בעקבות מחשבות אובדניות.
גילוי הלב של קיריוס נחשף בטריילר שיצא לקראת העונה השנייה של הסדרה הדוקומנטרית של נטפליקס הנקראת "נקודת שבירה" (מושג שגם לקוח מעולם הטניס וגם רלוונטי למצב נפשי). דבריו על התמודדותו הארוכה עם מצבו הנפשי הכו גלים במולדתו אוסטרליה.
2 צפייה בגלריה
ניק קיריוס טניסאי אוסטרלי
ניק קיריוס טניסאי אוסטרלי
ניק קיריוס טניסאי אוסטרלי
(צילום: AP)
לאחר הפסדו לרפאל נדאל בסיבוב השני של ווימבלדון לפני ארבע שנים, נלקח קיריוס לבית חולים בלונדון, על מנת "לפתור את הבעיות שלי". לאורך ההתמודדות עם הספרדי, ענד הטניסאי שרוול דחיסה על זרועו הימנית, על מנת להסתיר צלקות. "שקלתי להתאבד", אמר קיריוס. "התעוררתי בבית החולים, ואבא שלי היה לצדי, ובכה. זו הייתה קריאת השכמה עבורי".
קיריוס המשיך: "הבנתי שאני לא יכול להמשיך כך, התאשפזתי במחלקה פסיכיאטרית בלונדון כדי לפתור את הבעיות שלי". עוד חשף קיריוס, כי באותה תקופה הוא היה צורך אלכוהול וסמים בכמויות גדולות, ומערכות היחסים שלו עם משפחתו וחבריו היתדרדרו: "הלחץ מהציפיות של כולם, כשכל העיניים מופנות אליך - פשוט לא יכולתי להתמודד עם זה. שנאתי את עצמי".
2 צפייה בגלריה
הטניסאי האוסטרלי ניק קיריוס עם הטניסאי הספרדי רפאל נדאל בווימבלדון 2019
הטניסאי האוסטרלי ניק קיריוס עם הטניסאי הספרדי רפאל נדאל בווימבלדון 2019
התאשפז לאחר אותו הפסד. ניק קיריוס עם רפאל נדאל בווימבלדון 2019
(Kirsty Wigglesworth/AP)
ב-2022 הוא העפיל לגמר טורניר ווימבלדון, שם הפסיד לנובאק ג'וקוביץ', אך מאז הוא מיעט לשחק טניס לאחר שסבל מפציעות שונות. השבוע, לאחר שבעה חודשים במהלכם לא שיחק, הוא שב להתחרות בטורניר שטוטגרט, שם הודח בסיבוב הראשון.

תקיפת זוגתו

בנוסף, היו לו מספר הסתבכויות לאורך השנים. החמורה מכולן הייתה כשנעצר בעקבות דחיפת זוגתו והפלתה לרצפה ב-2021. בפברואר השנה, הוא התנצל בפני בית המשפט באוסטרליה לאחר שחמק מההרשעה, זאת לאחר שהודה בתקיפה. הפסיכולוג המטפל בקיריוס העיד כי הוא סבל מדיכאון קשה באותה תקופה, וצרך במקביל כמות גדולה של סמים ואלכוהול, מה שגרם לו להתנהג בצורה הרסנית. בעקבות כך הוא הורשע בתקיפה בדרגה נמוכה, ולא נפתח לו תיק פלילי.
לאחר פסיקת בית המשפט, קיריוס הצהיר כי הוא היה במקום רע באותה תקופה בה בוצעה התקיפה: "הגבתי מתוך מצב קשה בו הייתי, ואני מתחרט עמוקות. אני יודע שלא הייתי בסדר ואני מצטער בכנות על הנזק והכאב שגרמתי". באותה הצהרה הוא הוסיף: "מצב נפשי רע זה דבר שקשה להתמודד איתו. החיים יכולים להכריע אותך. פניתי לעזרה ועבדתי עם עצמי וזה סייע לי להרגיש טוב יותר ולהיות אדם טוב יותר".