מה הופך מאפה לבייגלה? החור שבמרכזו, זה מה שמגדיר את הבייגלה. במכבי תל אביב כדורסל השקיעו השנה ב"בצק" איכותי למדי: הובאו שני רכזים תותחים כמו לורנזו בראון ו־ווין בולדווין, גארד מנוסה וקלע שלשות כמו היליארד, שחקן לא רע לעמדה 3 דוגמת קולסון, שני גבוהים אתלטים בדמות ג'וש ניבו ופוית'רס, אבל הושאר חור גדול, כזה שהופך את מכבי לבייגלה דק.
החור הוא חיסרון בגבוה שיכול להיות שחקן מטרה, שיודע לקבל כדור עם הגב לסל ולסיים. שיודע לקלוע גם מחצי מרחק, שמשנה זריקות של שחקני יריב ומהווה קו הגנה שני וחיפוי בצבע. שיודע למסור כדור לשחקן פנוי לזריקה וליצור בהתקפה ולא רק לסיים ליד הסל. ששולט בכדורים חוזרים בהגנה. העניין הוא שלא רק שהיה לה שחקן כזה והיא בקוצר ראות ויתרה עליו, ובהפסד לפרטיזן מן הסתם הצטערה מאוד על כך, מתיאס לסור שמו. הייתה לה גם הזדמנות ממש לפני מספר ימים לזכות בשחקן מוכח, כאשר צ'ינאנו אונואקו שוחרר מססרי, אך באופן שלומיאלי פיספסה את הצ'אנס וחמור מכך, סללה את דרכו ליריבה העירונית הפועל ת"א.
1 צפייה בגלריה
לחץ על הספסל בבלגרד
לחץ על הספסל בבלגרד
לחץ על הספסל בבלגרד
(האתר הרשמי של מכבי ת"א)
יש למכבי זר שכמעט אינו משחק ולא נרשם לליגה, אוסטין הולינס, אבל מקום לשחקן שהוא גיים צ'יינג'ר אין לה. בעיניי, אם מכבי לא תמצא את השחקן שחסר לה, העונה האירופית שלה תלך לאיבוד – וייתכן שגם צלחת האליפות לא תשוב אליה.
אמנם אונואקו לא היה הופך את מכבי לפיתה, כי החור היה נשאר – חסר קלע שלוש יציב בעמדה 4, וגם עודד קטש, לטעמי, מהווה חור בעמדת המאמן, שכן אין הוא מתאים להוביל קבוצה שמתיימרת להגיע לפלייאוף היורוליג, מאחר שהניסיון שלו במפעל מועט ולא מוצלח. דוגמה לכך ניתן היה לראות במשחק בסרביה, כאשר לורנזו בראון לא היה בעיניינים ברבע האחרון, ואולי אפילו גרם יותר נזק מתועלת בשהותו על הפרקט. זה היה בזמן שמכבי נזקקה לשינוי מומנטום, לכן לא ברור למה קטש לא הכניס את ג'ון דיברתולומיאו, שיודע לשנות משחקים, להביא אנרגיה חיובית וגם נמצא בכושר קליעה טוב.
בראון גם לא דאג שמכבי תיצור להיליארד מצבי קליעה טובים, והשאיר את ההתקפה באופן בלעדי כמעט בידי בולדווין. צירופו של אונואקו לפחות היה הופך את מכבי ל "בייגלה" עם חור קטן יותר. כרגע הקבוצה היא בייגלה שביר שישמש כנראה מאכל ערב לקבוצות רבות.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.