שינויים קורים בכדורגל במהרה. ה-VAR, הגדלת מספר הנבחרות בטורנירים הגדולים, ליגת האומות והקונפרנס ליג הם רק חלק מהדברים המשמעותיים שעושה פיפ"א בשנים האחרונות. אך האם אלו השינויים שהיו נדרשים? או שאנחנו בכלל מבקשים שינויים אחרים?
VAR: ישראל התחלקה לשניים הרבה לפני הרפורמה המשפטית, וזה קרה כשמערכת ה-VAR נכנסה לחיינו. אך נדמה שהרבה שינויים נצרכים במערכת הזו. הדבר הראשון הוא הזמן: ניקח לדוגמה מערכת VAR טיפה שונה, בענף הטניס (נקרא Challenge). מהרגע ששחקן ביקש צ'אלנג' ועד שהמשחק מחודש - 30 עד 60 שניות. הצופה מקבל בדיוק את מה שהשופט רואה במסך שלו, ומערכת ה-3D מראה בוודאות אם הכדור בפנים או בחוץ.

1 צפייה בגלריה
איתן שמואלביץ' מביט ב-VAR
איתן שמואלביץ' מביט ב-VAR
איתן שמואלביץ' מביט ב-VAR
(צילום: עוז מועלם)

הדבר שני הוא ליקוי החוקה: הכל נתון לשיפוטם של אנשי מערכת ה-VAR והשופט, וזו בעיה. הצופים לא מקבלים מיד את זווית הראייה המושלמת (לוקח כמה דקות עד שמערכת ה-3D עולה), וגם השחקנים מתקררים ומאבדים מומנטום. צריך חוקה מסודרת, כאשר לדוגמה כף הרגל מעבר לקו הנבדל תיחשב כנבדל, אך אם היד במהלך הריצה חוצה את קו הנבדל, אין סיבה לפסול את השער.
הארכה: ההארכות הביאו לנו רגעים גדולים, כמו הניצחון של גרמניה על ארגנטינה בגמר מונדיאל 2014 או הדרמה בגמר ליגת האלופות בין ריאל ואתלטיקו מדריד באותה השנה. אך 30 הדקות האלו לרוב אינן אנרגטיות, ובמקרים רבים קבוצה שמרגישה נחותה מיריבתה תנסה למשוך לפנדלים - שם הסיכויים גבוהים יותר לנצח. חצי השעה הזו מעייפת את הצופה שמקבל תצוגת כדורגל ירודה, וגם הוא ירצה שהסיפור ייגמר - או יצטער שלא נגמר כבר ב-90 דקות. אז מה ההצעה? אפשר לעבור ישר לפנדלים; אפשר לעשות גול זהב; אפשר לעשות רק מחצית אחת של 15 דקות וישר לפנדלים. דרכים רבות לעשות שינוי קטן שיגרום לכולנו ליהנות יותר מהכדורגל.
פנדלים: דו קרב הפנדלים הומצא ע"י יוסף דגן ומיכה אלמוג, כאשר ניסו לחשוב על דרך ניצחון טובה יותר מהטלת מטבע, אך מאז עברו מעל 50 שנה, ונדמה שאפשר לשנות גם שם את החוקים. הצעה אחת מומשה ב-MLS בשנות ה-90: שחקן מקבל כדור מ-35 מטרים, אחד על אחד מול השוער. יש לו 5 שניות לבעוט, ולשוער מותר לצאת מהשער. זה יותר מבוסס על כדורגל כמכלול של טכניקות מאשר בעיטה שבה השוער מזנק למקום מסוים.
גם יש לכם רעיונות לשפר את הכדורגל? כתבו בתגובות.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.