עונת הכדורגל בפתח, בניית הסגלים בעיצומה והאוהדים דבוקים לסלולרי בציפייה לפוש הבא של החיזוק המבטיח. שחקן חדש מביא עימו התרגשות לשינוי, להצלחה וכאשר מדובר על שחקן זר ולא מוכר אנו רצים לראות סרטונים שלו והאופטימיות עולה. בישראל, רק שישה שחקנים זרים יכולים לחתום בקבוצה כאשר חמישה מהם משחקים בו זמנית. בעקבות כך, בניית הסגל, בעיקר לקבוצות הגדולות השואפות להצליח באירופה, הופכת להיות עניין מאתגר ויקר הרבה יותר.
נכון להיום, למכבי ת"א ישנם שישה זרים (סאבוריט, ג'ראלדש, גויאגון, פריצה, יובאנוביץ' וקובאס) ולכן אם ירצו להחתים בלם זר עליהם יהיה לשחרר את אחד מהשחקנים הללו. שחרור של כל אחד מהשחקנים הללו יוצר עימו חור בעמדה אחרת, כלומר כיסינו את הראש, אך הרגליים נותרו חשופות. אין ספק שחלק מבניית הסגל האיטית, ההכנה הלא מספקת לעונה אשר יכולה לגרור מפלה באירופה נעוצה בכך שמגבלת הזרים משפיעה על בניית הסגל. מכבי ת"א מחכה לתשובות מישראלים בכירים כאלי דסה, דור פרץ ויונתן כהן בתקווה כי יחליטו לוותר על החלום האירופי ויחזרו לארץ. השחקנים לוקחים את הזמן ובינתיים סגלה של הקבוצה הצהובה לא שלם ומאוזן.
1 צפייה בגלריה
צ'ארון שרי
צ'ארון שרי
צ'ארון שרי
(צילום: עוז מועלם)
הצלחתה של נבחרת ישראל עד גיל 19 הציפה עימה את הדעה "תנו לצעירים לשחק" מתוך מטרה מבורכת הרואה בהזרמת דם חדש כמקור להנעה והצלחה. מצדדי דעה זו מתנגדים להגדלת מספר הזרים ואף רוצים להקטינה כדי שלא נפספס אף כישרון. המחשבה היא כי יותר שחקנים צעירים משמע קידום השחקן הישראלי, הצלחת נבחרת ישראל וכמובן לא פחות חשוב, חיבור הקהל לשחקנים.
לעומת זאת ישנה גישה הנפוצה אצל הקבוצות הגדולות בעיקר המשחקות באירופה, להגדיל את כמות הזרים. הגדלת כמות הזרים, לתפיסתם, תתרום לבניית קבוצות חזקות הרבה יותר ובעקבות כך נצליח להתקדם באירופה ואפילו להגיע בתדירות גבוהה יותר לשלב הבתים של ליגת האלופות. בנוסף, על פי הדעה הרווחת, הגדלת מספר הזרים תוריד את שכרם של הישראלים ותניע אותם לצאת לאירופה ולהתקדם על פני הנוחות המנוונת של ליגת העל.
הכדורגל בישראל אינו מהמשובחים באירופה, אך גם לא מהנחותים, מקום טוב באמצע. אם נבין כי אנחנו לא יכולים לאכול את העוגה ולהשאירה שלמה על קברניטי הליגה וההתאחדות לקבל החלטה. האם ברצוננו ליגת על חזקה ככל הניתן ולהסיר את מגבלת הזרים או ברצוננו לתת במה נרחבת לכמה שיותר ישראלים ולהגדיל את מאגר הכשרונות המשחקים בליגה הבכירה ולהקטין את מגבלת הזרים.
לדעתי, עלינו לשאוף לחיזוק ליגת העל ולהסיר את מגבלת הזרים וזאת תוך הגבלות על מנת שנעודד שחקנים ישראלים לצאת לשחק באירופה ולא רק על מנת לחזור לאחר שנה, שנתיים בשכר מופרז. כיצד נעשה זאת? על פי אתר רשות האוכלוסין וההגירה, מדינת ישראל מתירה העסקת זרים להם מומחיות אשר אינה קיימת במדינת ישראל. עלינו להתייחס לשחקנים הזרים המגיעים מבחוץ כ"מומחים". על ידי קביעת קריטריונים ברורים להגעת שחקנים זרים, שכר מינימום על פי קריטריונים אלה ורק שחקנים אלה יאושרו להגיע לישראל. הבעיה אינה בכמות הזרים, אלא באיכותם.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.
פורסם לראשונה: 07:11, 20.07.22