קרב הענקים בין נובאק ג'וקוביץ' ורפאל נדאל בסיבוב השני של טורניר הטניס האולימפי הסתיים בניצחון בשתי מערכות של נולה, כצפוי יש להגיד, 1:6, 4:6.
נדאל הוא אמנם "מלך החימר" ואת מה שהשיג במגרש ברולאן גארוס, אף שחקן לא השיג מעולם - וספק אם מישהו ישיג אי פעם, אבל בגיל 38 ובמצבו הפיזי הנוכחי, הוא כבר אינו מסוגל לסחוב משחק מול שחקן בקליבר של נולה, גם על המשטח האהוב עליו.
3 צפייה בגלריה
הטניסאי הסרבי נובאק ג'וקוביץ'
הטניסאי הסרבי נובאק ג'וקוביץ'
עלה לשמינית הגמר. נובאק ג'וקוביץ'
(Martin BERNETTI / AFP)
3 צפייה בגלריה
הטניסאי הסרבי נובאק ג'וקוביץ' עם הטניסאי הספרדי רפאל נדאל
הטניסאי הסרבי נובאק ג'וקוביץ' עם הטניסאי הספרדי רפאל נדאל
זה היה המפגש ה-60 בין שני הענקים
( MARTIN BERNETTI / AFP)
ג'וקוביץ' שלט במערכה הראשונה ללא עוררין, השיג שתי שבירות מהירות וניצח 1:6. המערכה השנייה נראתה בהתחלה כמו שחזור של המערכה הראשונה, נולה שבר וברח ל-0:4. בנקודה הזו נדאל החליט להשיב מלחמה, שבר פעמיים והשווה ל-4:4. אלא ששבירה נוספת של נולה וניצחון במשחקון הבא, סגרו את סיפור המשחק.
ג'וקוביץ' שמעולם לא זכה במדליית זהב אולימפית, יפגוש בשמינית הגמר את המנצח במשחק בין דומיניק קופר הגרמני ומתאו ארנלדי האיטלקי. נדאל ימשיך לטורניר הזוגות עם בן ארצו קרלוס אלקראס בתקווה להגיע משם לפודיום, במה שעשוי להתברר כאחד מהטורנירים האחרונים בקריירה המפוארת שלו.

מערכה ראשונה: 1:6 לנובאק ג'וקוביץ'

אחרי משחקון ארוך יחסית, ג'וקוביץ' הצליח לשמור על ההגשה שלו ועלה ל-0:1. כבר במשחקון ההגשה הראשון של נדאל, ג'וקוביץ' השיג את השבירה הראשונה ופתח יתרון 0:2. גם המשחקון הבא הלך לנולה, נדאל נראה מעט אובד עצות בפתיחת המשחק ומבצע טעויות רבות אותן הסרבי מנצל היטב.
שבירה נוספת של ג'וקוביץ' הציבה אותו ב-0:4. ג'וקוביץ' שמר על ההגשה במשחקון הבא וברח ל-0:5, מרחק משחקון אחד מ"בייגל" - אירוע שלבטח יהיה מאוד לא נעים לנדאל. נדאל עלה סוף סוף על לוח התוצאות כשניצח במשחקון ההגשה הבא שלו וצימק ל-5:1. ג'וקוביץ' לא שמט את המשחקון הבא וניצח במערכה הראשונה, 1:6. נראה לא טוב מבחינת נדאל.
3 צפייה בגלריה
הטניסאי הספרדי רפאל נדאל
הטניסאי הספרדי רפאל נדאל
קאמבק מרשים במערכה השנייה לא הספיק. נדאל
(AP Photo/Andy Wong)

מערכה שנייה: 4:6 לנובאק ג'וקוביץ'

המערכה השנייה נפתחה בדיוק כמו הראשונה, שוב ג'וקוביץ' שובר במהרה ובורח ל-0:2. עוד שבירה וג'וקוביץ' ברח ל-0:3. מפגש חד צדדי עד כה שלא מזכיר במאום את משחקי העבר הגדולים ביניהם. ג'וקובץ' שמר על המשחקון הבא ועלה ל-0:4. במשחקון הבא, נדאל השיג את המשחקון הראשון שלו במערכה וצימק ל-4:1. נדאל אף שבר, לראשונה במשחק, וצימק ל-4:2.
בחבטת ווינר יפה נדאל השיג שבירה נוספת והשווה ל-4:4. אחרי שהמשחק היה נראה כבר בדרך להכרעה, פתאום יש לנו מערכה מעניינת.
אלא שדווקא ברגע האמת מבחינת נדאל, ג'וקוביץ' שבר אותו, עלה ל-4:5 וזכה בזכות להגיש למערכה. נולה אכן שמר על ההגשה שלו והבטיח את הניצחון.