בימים אלו מתרחשים שני תהליכים שישפיעו על איך שליגת העל שלנו תיראה בשנים הקרובות. מצד אחד, אנחנו שומעים על רוב מוחץ שבעד להגדיל את כמות הזרים בכל קבוצה לשבעה, ומהצד השני, נבחרת הנוער של אופיר חיים עושה חיל בטורניר המונדיאליטו והגיעה עד לשלב ארבע האחרונות.
לנבחרת הנוער יש כישרונות יוצאים מן הכלל, אבל מעט מאוד שחקנים קיבלו דקות משחק בקבוצות הבוגרות. דור תורג'מן ממכבי ת"א, שעושה טורניר נהדר, הוא הדוגמה הבולטת לכך.
1 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת הנוער של ישראל דור תורג'מן
שחקן נבחרת הנוער של ישראל דור תורג'מן
דור תורג'מן
(Tim Nwachukwu/Getty Images)
מטרתה של הגדלת מספר הזרים בליגה היא להעלות את הרמה, והדבר לא מתאפשר במתכונת הנוכחית, בה רק חמישה שחקנים זרים יכולים לשחק במקביל במסגרת הליגה. ההצלחה האדירה של מכבי חיפה בליגת האלופות, ובכלל של הקבוצות הישראליות באירופה, באה דרך זרים איכותיים בעמדות בהן ישנה בעייתיות, בעיקר עמדות הגנה, בהן השחקן הישראלי נופל לעומת שמות ממדינות אחרות המשחקים בקבוצות במפעלים האירופיים. השוק הישראלי תמיד ידע לייצר שחקנים טובים, אבל לא טובים מספיק לקבוצות הדרג הגבוה באירופה. אנחנו רואים שהמגמה נוטה בבירור לכך שבליגות הגדולות אין מגבלה ברורה של החתמת כמות הזרים, ורק איכות השחקנים קובעת.
הטורניר בארגנטינה הוא קריאת השכמה והוכחה שלכדורגל שלנו כן יש פוטנציאל לפתח שחקנים, אבל הרמה חייבת להיות בהתאם. רוב השחקנים מגיעים מקבוצות הדרג הראשון בליגה, ולכן כל הקבוצות חייבות להרים את רמת מחלקות הנוער שלהן כדי לתת במה לשחקנים האלו.
אין ספק שיהיה מעניין לראות איך הטורניר ישפיע על דקות המשחק של השחקנים של אופיר חיים בעונה הבאה בקבוצות האם שלהם, לצד הגדלת כמות הזרים.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.