עברנו שלושה שבועות של פגרה, קשה להגיד שבהצלחה יתרה, מכיוון שהכדורגל הוא מקום מפלט לכולנו והפסקה ממנו זה כנראה לא משהו שנדרוש באופן יזום לעולם.
המאבק המרובע בצמרת מעמיד אותנו מול תופעה נחמדה שלא רואים פה בכל שנה – תחרותיות. אפשר להפנות תשומת לב לייצוג הקבוצות שמתחרות במאבק, וכנראה שלא בהפתעה גדולה: ישנה קבוצה מכל עיר וקהילה גדולה ושונה שמלווה אותה. רובנו נבחין בהבדלים בין אוהדי הקבוצות, ולא כי אנחנו אנשים שממהרים לקטלג ולשפוט (טוב, אולי בעצם כן), ובכל זאת האוהד הוא המועדון וכך גם להפך.
מבלי שניכנס לקלישאות הידועות, אנחנו מכירים את האוהד הירושלמי המתרגש שממהר לפתח ציפיות, את המכביסט המפונק שדורש מהפכה אחרי כל תוצאת תיקו, את הדרומי הצנוע שנזהר תמיד מהצהרות ובטח כאלה אופטימיות ואת אוהד המכבי השנייה (או הראשונה אם תרצו) שהוא, האמת שאני לא יודע להגדיר אותו כל כך ונראה שזה מאפיין את הקהילה הזאת יותר מכל - המגוון הרחב בקהל החיפאי שמגיע מכל קצוות הארץ ומכל קצוות האוכלוסייה.
אין דבר יותר חשוב בעיניי לכדורגל הישראלי מאשר התחרותיות. היא מושכת את האוהד העצלן ביותר לאצטדיון ואת האוהד שעוד לא קיים לטלוויזיה. אני אמנם לא זכיין הערוץ המשדר, אבל אין משמח מלהרגיש את התקווה לכדורגל תחרותי שכזה בישראל, מספר כזה של קבוצות עם מספר נקודות קרוב - זה משהו שתמיד נשאר בתצוגת הליגה האיטלקית או האנגלית שמצוירות באינטרנט ורחוקות כל כך מליבנו. ולא, אל תנסו למכור לי שיש לכם מעורבות רגשית בהצלחתה של מנצ'סטר איקס או אתלטיקו דבליו, זה לא רגש שהוא מוחשי בהתחשב בעובדה שאנחנו מכירים אותן רק מהמסך המרובע בסלון.
אף אחד מאוהדי הקבוצות המובילות לא יתיימר להגיד שהוא מאוכזב מיכולת הקבוצה שלו למעט כמה בודדים. כל מתמודדת מציגה כדורגל טוב לפרקים גדולים של העונה ושייכת לשם ללא ספק. מוקדם להצהיר שזה ילווה אותנו עד לסוף העונה, אבל לפחות אפשר להתרפק על זה עכשיו. צפינו בגולים מיוחדים וברגעים שגורמים לתפוס את הראש, ועכשיו כשסיימו לטפל בדשא (שבכל מקרה יצא מהמקום עוד חודש לכל היותר), חוזרים להתרכז במה שמרפא אותנו.
הכדורגל חוזר, הקהל חוזר, התשוקה חוזרת בגדול, אין לנו ארץ אחרת ואין לנו כדורגל אחר.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.