כבר מגיל צעיר מוחמד עוואד היה אחד השחקנים המבטיחים במחלקת הנוער של מכבי חיפה. החלוץ שקרע רשתות, והיה מיועד להיות אחד הכוכבים של הקבוצה הבוגרת, לא הצליח לקחת את ההזדמנויות שקיבל בשתי ידיים ולאחרונה הוא הושאל למכבי פ"ת בניסיון נוסף להעלות את הקריירה מדרגה.
עוואד כבר לא ילד וחגג ביוני האחרון את יום הולדתו ה-24. הוא נולד בטמרה וכבר מגיל צעיר החל לשחק בקבוצות הנוער של המועדון. את הופעת הבכורה שלו במדי הקבוצה הבוגרת ערך בספטמבר 2014 במשחק גביע הטוטו נגד בני סכנין. כעבור שנתיים ערך את הופעת הבכורה שלו בליגה, במשחק נגד בני יהודה.
1 צפייה בגלריה
עלי מוחמד ומוחמד עוואד
עלי מוחמד ומוחמד עוואד
עלי מוחמד ומוחמד עוואד
(צילום: גיל נחושתן)
יכולת ההבקעה של החלוץ הייתה ידועה כבר מגיל צעיר. בשנת 2010, בזמן ששיחק בקבוצת ילדים א' ביחד עם עמית זנטי (עוד פוטנציאל גדול שלא מומש) ואיתן וולבלום, שהיום משחקים ביחד בבני יהודה בליגה הלאומית, הוא כבש 38 שערי ליגה ועוד ארבעה בגביע המדינה.
בעונות שלאחר מכן המשיך עוואד לקרוע רשתות בליגות הילדים והנערים והגיע למספרים בלתי נתפסים. בעונתו הראשונה בקבוצת הנוער סיים כמלך השערים עם 21 כיבושים. אך עונה זו לא הייתה השיא, בשנה שלאחר מכן עוואד כבש 30 שערי ליגה ושבר את שיא הכיבושים בליגת העל לנוער. השיא הקודם היה שייך לעוד כישרון גדול שגדל במועדון הירוק, שובל גוזלן, שבעונת 2012/13 הבקיע 28 שערי ליגה.
בעונה שלאחר שיא הכיבושים, עלה החלוץ הצעיר באופן רשמי לסגל הקבוצה הבוגרת, במהלכה ערך 11 הופעות ליגה, וכבש שער אחד בניצחון 2:3 על בית''ר ירושלים בסמי עופר. המשך הקריירה הבוגרת הייתה פושרת, והוא לא הצליח להביא לידי ביטוי את היכולת הנהדרת מהנוער והנערים. עונת השיא בבוגרים הייתה ב־2018/19, כשב־27 הופעות כבש שבעה שערים תחת הדרכתו של מרקו בלבול.
בעונות האחרונות עוואד המשיך לקבל הזדמנויות – חצי עונת השאלה בפולין שנעצרה ב"הקפצה" בחזרה לירוקים בעקבות הפציעה של ניקיטה רוקאביצה בעונה שעברה לא עזרה לו לקבע את מעמדו כחלוץ מוביל, והוא היה בעיקר מחליף.
בפתיחת עונה זו עוואד נדחק הצידה בסגל של ברק בכר, ובתחילת החודש האחרון (ספטמבר) חתם בהשאלה במכבי פ"ת, שתשלם לו כ־95 אלף שקל בחודש. כזכור, מכבי פ"ת החתימה הקיץ את דור ג'אן שנפצע וסיים את העונה.
עוואד מקבל הזדמנות חדשה בקבוצה שיודעת לפתח שחקנים, וזו יכולה להיות קפיצת המדרגה לה הוא חיכה.
במחזור האחרון הוא פגש את האקסית, אך הוא לא הצליח לכבוש ולהוביל את קבוצתו החדשה, שבעונה שעברה הייתה ה"סוס השחור" של הירוקים, לניצחון.
אין ספק שעוואד הוא אחד החלוצים המוכשרים שגדלו בכדורגל הישראלי, עכשיו נותר לו לקחת את ההזדמנות שניתנה לו בשתי ידיים, ולחזור לקרוע רשתות.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.