6 צפייה בגלריה
חוז, דראפיץ' ואצילי
חוז, דראפיץ' ואצילי
המרוויחים והמפסידים של החלון
(צילום: עוז מועלם)
זה היה חלון העברות ארוך במיוחד. אולי לאו דווקא מפוצץ בכל שבוע, לא עברה בו כמות עצומה של שחקנים בעלי שם, אבל פגרת הקורונה הנוספת מתחה את פרק הזמן בו אפשר היה להעביר שחקנים עד מעבר למה שמכירים ברוב העולם. אבל זהו, נגמר, החלון סגור. הגיע הזמן לסמן כמה מהמרוויחים והמפסידים הגדולים שלו.

מרוויחים – שחקני האגף במכבי ת"א

מכבי ת"א התחזקה בשחקן אחד בלבד, אנדרה ז'ראלדש. זו העברה משמעותית, הרי ז'ראלדש היה חלק מרכזי בהגנת הברזל של האלופה בעונה שעברה, אבל הציפיה הייתה שפטריק ואן לוון יקבל חיזוק גם בחלק הקדמי. מכבי ניסתה, אבל סגרה את החלון ללא שחקן התקפה נוסף.
6 צפייה בגלריה
דן ביטון
דן ביטון
לא הגיע שחקן התקפה? הרווח כולו שלו. דן ביטון
(צילום: ראובן שוורץ)
ואן לוון משחק 3-3-4 קבוע עם שני שחקנים משמעותיים באגפים. כשיונתן כהן יחזור מהפציעה הוא ישוב גם לאחד המקומות האלה. טל בן-חיים נראה כרגע הפייבוריט לשחק הכי הרבה בצד השני. שחקני הכנף האחרים, בראשם מתן חוזז, מרוויחים מכך שלא הגיע שחקן נוסף. חוזז ימשיך לקבל דקות וגם דן ביטון, שבניצחון על חדרה פתח באגף.

מפסידים – אור דדיה ומאור קנדיל

בחודש נובמבר האחרון היה מאור קנדיל חלק מנבחרת ישראל, אבל שוחרר בגלל פציעה. מי שקיבל זימון במקומו לסגל היה אור דדיה. הסיכוי של שני המגינים הימניים לדקות משחק ירד החודש כיוון שהקבוצות שלהם החתימו שחקן חדש. ז'ראלדש, שכבר הוזכר פה, יהיה כמעט תמיד המגן הפותח של מכבי ת"א. הקבוצה השתדרגה, אבל קנדיל קיבל לתחרות את הפורטוגלי במקום את בן ביטון. דדיה ישחק פחות בעקבות הגעתו של חאתם אל-חמיד. האחרון יכול אמנם להופיע בכמה עמדות, וישחק גם כבלם, אבל נדמה שבשביל תוצאה קבוצתית מקסימלית יעדיפו אותו בעיקר כמגן ימני.
6 צפייה בגלריה
אור דדיה בועט
אור דדיה בועט
ההגעה של אל-חמיד לא טובה לו. דדיה
(צילום: אלכס קולומויסקי)

מרוויח – טב"ח הבלם

טל בן-חיים פתח שלשום בהרכב בית"ר ירושלים בפעם הראשונה זה חודשיים וחצי. אסור לקבוע מסקנות נחרצות מההרכב של בית"ר במשחק הזה כיוון שרבים מהשחקנים מחלימים מקורונה ולכשירות הרפואית יש השלכות ברורות, אבל בן-חיים הרוויח החודש משני שחקנים זרים. הראשון הוא אנטואן קונט, שהיה הבלם הפותח לצד אוראל דגני וסירב לחזור לישראל. השני הוא דומינק צ'נאדה, הבלם הזמבי שעסקת העברתו לבית"ר נפלה על-ידי הקבוצות בעקבות טענה להדלפה.

מפסידים – החלומות של דראפיץ'

כדי לחלום צריך לישון וסלובודן דראפיץ', מי שאחראי יותר לחלק האחורי מבין שני המאמנים של בית"ר ירושלים, הולך לאבד לא מעט שעות שינה בגלל ההגנה. בעוד בן-חיים הרוויח, דראפיץ' איבד את קונט ולא קיבל בלם חדש. בנוסף, בית"ר הייתה זקוקה לקשר אחורי מצטיין הגנתית וקיבלה את ניקו אולסק, שהוא החתמה טובה, ושחקן שדראפיץ' מכיר היטב, אבל החלק האחורי של בית"ר הולך לסבול מול מהירות.
6 צפייה בגלריה
דראפיץ' על הקווים
דראפיץ' על הקווים
הגנה שלא תיתן לו לישון. דראפיץ' על הקווים
(צילום: עוז מועלם)

מרוויח – עומר אצילי

זה אפילו לא משנה איזה מספרים יספק אצילי העונה, מבחינתו מעבר למכבי חיפה כמה חודשים לאחר שנאלץ לעזוב את ישראל זה המקסימום שהיה יכול לקבל. דלת החזרה למכבי ת"א סגורה עבור אצילי (ודור מיכה) ותוך פחות מעונה הוא קיבל את התחליף הכי טוב מבחינתו. יכול להיות שהחתמת אצילי זעזעה דברים לרעה במכבי חיפה, גם כי בחלק הזמן היא פתאום שיחקה במערך שונה, אבל עבורו באופן אישי זה הכי טוב שהיה יכול לקבל.

מפסיד - רמי גרשון

מי שהיה אמור לעזוב את מכבי חיפה הוא רמי גרשון, שכבר סיכם בבני יהודה, אבל אז הגיעו אירועי הדרבי, והפציעה של עאיד חבשי, וגרשון נשאר באותו מקום. יכול להיות שההשעיות שיגיעו בעקבות התגרה ייתנו לגרשון דקות משחק נדירות, אבל אלה יהיו משחקים בודדים בעוד בבני יהודה, או בקבוצות רבות אחרות, היה יכול לקבל דקות משחק משמעותיות עד לסוף העונה. בעונה וחצי האחרונות הופיע גרשון בארבעה משחקים בלבד. הוא לא יקבל הרבה יותר בכרמל.
6 צפייה בגלריה
מכבי חיפה, הפועל חדרה
מכבי חיפה, הפועל חדרה
פספס הזדמנות לראות קצת דשא. גרשון
(צילום: ראובן כהן)

מרוויחים – אופטימיים באר-שבעים

אפשר להתווכח עד כמה משמעותיות ההעברות שהפועל באר-שבע עשתה בפועל. אל-חמיד יהיה בסדר, אבל לא יושיע לבד את כל ההגנה. שגיב יחזקאל בעונה אדירה, אבל הוא לא שחקן שהצלחתו מובטחת בכל מקום. אז למה האופטימיים מרוויחים? כי יש להם על מה להישען. החזרה של אלונה ברקת לעניינים פירושה חזרה למאבק על שחקנים מובילים, כפי שנעשה בחלון הזה וכפי שניסו לעשות עם דור מיכה. סביר להניח שבקיץ באר-שבע תצא למסע רכש רציני וזו סיבה לאופטימיות.

מפסידים – צעירים בהתקפת מכבי פ"ת

הדבר הכי יפה במכבי פ"ת הוא שאת ההצלחות מביאים שחקנים צעירים תוצאת בית. והנה, בחלון אחד החתימה הקבוצה ארבעה שחקנים – איהאב אבו אלשיך, מורגן פרייר, יואל אבוחצירה, ארמנדו קופר – שכולם שחקני התקפה. אז כן, ברור שליאל עבדה ימשיך להיות שחקן מרכזי, אבל יכולה להיות ירידה בדקות משחק אצל אחרים, גם בקישור ההתקפי.
6 צפייה בגלריה
עבדה חוגג
עבדה חוגג
הוא לא אמור להיות מודאג. עבדה
(צילום: אורן אהרוני)

מרוויח – רז שטיין

רז שטיין היה אמור להיות החתמה מוצלחת מאוד בהפועל חיפה. בעונה שעברה בנס ציונה הראה שטיין שיש לו יכולות שמתאימות לקבוצה גדולה יותר מנס ציונה והוא קיבל חוזה אצל חיים סילבס, אבל לא הרבה הזדמנויות. במקום חצי עונה של פירורי דקות מהספסל, שטיין עבר להפועל ת"א, ובעוד גם אצל האדומה הזו הוא עדיין לא בהרכב - יש להניח שבקרוב ייכנס לשם.