השפן

אבוקסיס מתבכיין, מלכלך ומתהפך
למרות שאין כאן פרסים בחסות חברה להשקעות, נסו לענות על החידה הבאה: נניח שליוסי אבוקסיס לא הייתה הצעה מפתה מהחבר שלו. האם גם אז הוא היה מתבכיין, יורק לבאר-שבע ששתה ממנה ובורח כמו שפן?
בעצם למה לנחש, אם אפשר לשמוע את נשוא החידה בכבודו ובעצמו. הנה, כך הוא אמר בקיץ האחרון, חודשיים אחרי שאלונה ברקת כבר נטשה: "התקציב מאוד שונה ממה שהיה עד היום, אבל זה המצב. אני לא אחד שיוריד את הראש. יש לי שתי אפשרויות: לוותר ולשקוע או להגיד לעצמי, 'רגע, בוא ננסה לעשות את הטוב ביותר עם מה שיש".
7 צפייה בגלריה
אבוקסיס
אבוקסיס
אבוקסיס
(צילום: ראובן שוורץ)
7 צפייה בגלריה
יוסי אבוקסיס
יוסי אבוקסיס
חזר לזרועות הייטקיסט הסושי. אבוקסיס
(איור: אופיר בגון)
מצטער שעזבת את בני-יהודה באמצע העונה? שאל אז המראיין. "לא", השיב בנחרצות אבוקסיס. "היה עניין של מיצוי. זו ההזדמנות הראשונה שלי בקבוצה גדולה, על כל המשמעויות. למשל, אני יכול להשתמש בעזרים טכנולוגיים. זה מועדון מתקדם מאוד"... השבוע הוא חזר לזרועות הייטקיסט הסושי, שאירגן לו חוזה בסך 900 אלף דולר לארבע שנים וחצי. עניין של מיצוי (וגם של מיסוי).
"ציפיתי להערכה אחרי מה שעשיתי, ראיתי שלא מכבדים אותי ופונים למאמנים אחרים", קיטר אבוקסיס השבוע. ונניח שזה נכון, ככה בורחים לפני שני מפגשים קריטיים מול מכבי ת"א? ייתכן שמישהו נכנס ללחץ? אולי נזכר איך זה נגמר במועדון הגדול הקודם שאימן - הפועל ת"א מודל 2013. בעקבות שרשרת הפסדים ובונקר מביש שהסתיים בתבוסה 4:0 למכבי בדרבי, אבוקסיס נשלח הביתה. על ארבע.
באוקטובר 2018, כשהועלה שמו בהקשר של מכבי חיפה, שיחרר אבוקסיס הודעה מרטיטה: "ברצוני להבהיר כי אין בכוונתי לעזוב את בני-יהודה באמצע העונה, וזאת בשל מחויבותי למועדון, לאוהדים, לשחקנים ולאברמוב באופן אישי". כעבור שנה וקצת הוא שכח מכולם (חוץ מאחד), עבר לבאר-שבע באמצע העונה, והודיע: "אברמוב הבין שזה הזמן שלי לעזוב". והנה עכשיו, אברמוב הבין שזה הזמן שלו לחזור, סיבה מצוינת לסיים שנה של כדורגל מכוער בפרידה מכוערת.
7 צפייה בגלריה
אבוקסיס באימון הקבוצה
אבוקסיס באימון הקבוצה
אבוקסיס. ברח לפני מכבי ת"א
(צילום: בני יהודה)
בניגוד לחצרניו של אבוקסיס בתקשורת, שהפכו אותו ליורגן קלופ, אוהדי בני-יהודה יצאו להפגין. הם יודעים שגביע זה נחמד, אבל גם קבוצות מהליגה השנייה זכו בו. הם גם מזהים מי בא לעשות עליהם סיבוב. בספטמבר האחרון, לכבוד יום הולדתו ה-50, התראיין אבוקסיס לאתר של הפועל באר-שבע ואמר: "אני שמח לאן שהגעתי אבל תמיד אני שואף לעוד ועוד".
היום, האיש שאמר פעם כי הדרך לאימון בחו"ל עוברת בקבוצות גדולות, מוכן לרדת עם בני-יהודה ללאומית, ולקבל עוד ועוד כסף. כשיש לך רומן עם אברמוב, מי צריך את רומן אברמוביץ'? על הזובור שעברו מחליפיו בבני יהודה הוא לא דיבר ובסוף עוד הייתה לו החוצפה להטיף לקולגות: "במקום להתרצות בפני הקבוצות שלכם, תלכו רק למקום שמעריכים אתכם". ובתרגום לשפתו של הבוס החדש-ישן: לכו חפשו את החברים שלכם.

המתחסדים

כהן, ברקת, ברברנות וברבריות
נפתח בתודות: שמעתי בשידור חי את התייחסותו של שגיא כהן ליריקה של ז'וזואה על אבי ריקן, אבל בגלל הזחיחות והדיקציה הנוראית לא הבנתי מילה. חן-חן למפענחים.
"יכול להיות שז'וזואה פשוט כיבד את הסעיף בחוזה שלו, שמחייב אותו להתאים את ההתנהגות שלו לערכים ולתרבות המקומית", גיחך החופר מדושן העונג, ושלח את הדוברים והטרמפיסטים למיניהם לפסטיבל גינויים והבעות זעזוע. מעל כולם בלטו אלופת הצביעות אלונה ברקת, ראש עיריית באר-שבע רוביק דנילוביץ', ואפילו ברק בכר שקפץ על ההזדמנות לשוב וללקק לתושבי הנגב. את היריקה של הקשר המגעיל, איש מחבורת הצבועים לא טרח לגנות.
7 צפייה בגלריה
ריקן מתלונן בפני השופט על היריקה של ז'וזואה
ריקן מתלונן בפני השופט על היריקה של ז'וזואה
ז'וזואה. את היריקה שלו הצדיקים מבאר שבע לא גינו
(צילום: עוז מועלם)
כהן נאלץ להתנצל, והסביר שלא התכוון לבאר-שבעים. "התכוונתי לנו, לכולנו, לי. לכל מי שקופץ לו הפיוז", אמר, והפעם דווקא אין ספק שדיבר אמת. הוא ממש לא התכוון לתושבי הדרום, ועדיין, מדובר בפייק פיוז. זו הייתה אמירה מתנשאת של מי שלא באמת מחשיב עצמו כאחד הברברים. מה עוד שרק בזכות אותה תרבות מקומית, הוא יכול לכהן כל כך הרבה שנים כפרשן כדורגל, להמציא סיפורים, להחניף לידידיו ולנזוף בגדולי השחקנים והמאמנים בעולם.
ואם מישהו עוד לוקח אותו ברצינות, הנה מה שאמר הפרשן כהן אחרי ההפסד האחרון של קבוצתו האהודה: "יכול להיות שמה שקורה בנתניה, זה שיש מאמן יותר מדי טוב ושחקנים פחות מדי טובים, או להפך. שחקנים לא מספיק טובים למאמן יותר מדי טוב"... בתרבות המקומית, למרבה הצער, רק הפיוז בארון החשמל לא קופץ כשצריך.

הצדיק

שון וייסמן מעגל מצוות
"בחיים לא שיחקתי בימי שישי בערב ופה זה קורה לי בפעם הראשונה. אני עושה את כל ההשתדלות שאני יכול, יש לי גוי של שבת שמסיע אותי לאימון". כך חשף האברך מוויאדוליד, שון וייסמן שליט"א, לפני המשחק מול סוגרת הטבלה בספרד, ווסקה, שנערך בשישי בערב.
אחלה השתדלות, רק שלפי פסיקת הרבנים: "שימוש בגוי למלאכה דאורייתא אסור", ועצם "הנסיעה מהווה זלזול בקדושת השבת". העונש לא איחר להגיע. במשחק עצמו פיגרה ויאדוליד 3:0, הישראלי החלש הוחלף, ודווקא טוני וייה שנכנס במקומו הצליח לצמק ל-3:1. וייסמן כעס על החילוף, למרות שמאמנו סרחיו גונסאלס גילה התחשבות יוצאת דופן: כשראה שהחלוץ היהודי שובת מכל מלאכתו, הוא אירגן גוי של שבת שיכבוש בשבילו שערים.
7 צפייה בגלריה
שון וייסמן חוגג
שון וייסמן חוגג
האברך מוויאדוליד. וייסמן
(צילום: gettyimages)

הרדיואקטיבי

איתי מרדכי מטיל פצצה
לפני משחק העונה מול מכבי ת"א, התכנסה מועצת החכמים של "רדיו מכבי חיפה" לנתח את יחסי הכוחות ולחזות את התוצאה. מדובר במוטציה אופיינית לפרובינציה: המגיש נשוי לעובדת במועדון, אחד הפאנליסטים קשור לעסקי המכוניות של הבעלים, והיתר אוהדים שרופים.
"אני הכי רגוע לקראת המשחק הזה", סח אחד מהם, "יותר קל מהמשחק נגד סכנין וחדרה", התפלפל חברו, ואיש מהחזאים לא הסתפק בתיקו. למראה הרכב הטלאים שמנגד, האופטימיות הירוקה אף הלכה וגאתה בשידור חי. "לפי שפת הגוף", ניתח כתב-כוריאוגרף היישר מבלומפילד, "מכבי ת"א עם לחץ אדיר בפנים. אני הולך על 0:2 לחיפה".
ומעל כולם התעלה איתי מרדכי. כן, ההוא שנשאר עוזר כשמאמנים מעליו הוחלפו, וחווה כמה הפסדים לצהובים מקרוב. "אני חושב שמכבי חיפה היום הולכת להתפוצץ. 0:5". אמר מרדכי, כנראה משנאת המן. איך זה נגמר כולם יודעים, אבל מי שראה בסיום את נשיא המועדון, הבין שלפחות בעניין אחד מרדכי צדק. שחר פשוט התפוצץ.
7 צפייה בגלריה
אז מי באמת התפוצץ? מרדכי
אז מי באמת התפוצץ? מרדכי
אז מי באמת התפוצץ? מרדכי
(צילום: ראובן כהן)

האימפריה

עסקני הטניס מטפסים בדירוג
אחרי שנים ארוכות של יובש, הטניס הישראלי שוב על המפה. לפי הודעת האיגוד, שלושה מנציגיו נבחרו לוועדות של התאחדות הטניס האירופית: ציפי אובזילר לוועדה המקצועית, יורם ברון לוועדת הפיתוח ודימה לייפמן לוועדת הנוער. הללו, כך נמסר, מצטרפים לשלושה נציגי ישראל בהתאחדות הטניס העולמית: עמוס מנסדורף (ועדת נוער), עו"ד שמואל הרציג (ועדת תקנון) וד"ר יוני ירום (ועדת גביע דייויס).
הנבחרים עצמם הפליגו בחשיבות הוועדות (שבכל אחת מהן יש יותר מ-20 חברים), ויו"ר האיגוד אבי פרץ הוסיף כי "זו החלטה חשובה מאוד לעתיד הטניס הישראלי". מרגש, רק חבל שלמרות קידומם של כל הפעילים, הענף פשוט נעלם. בתוכנית העבודה שהוציא האיגוד בשנת 2015, דובר על יעד של "שישה שחקנים בטופ-100 ב-2017". כשהגענו ל-2017, חוברה תוכנית שצימצמה את היעדים: "שלושה שחקנים בטופ-100 (גברים ונשים)".
7 צפייה בגלריה
יו"ר איגוד הטניס, אבי פרץ
יו"ר איגוד הטניס, אבי פרץ
בדיבורים על טניס אנחנו טובים. יו"ר האיגוד אבי פרץ
(צילום: ראובן שוורץ)
בשנת 2021, הטניסאי הבכיר שלנו (233 בעולם) הוא עדיין דודי סלע בן ה-35, והטניסאית המובילה (323) היא דניז חזניוק, שחברת הוועדה אובזילר העלימה אותה מהנבחרת. שטויות, העיקר שבדיבורים על טניס הצלחנו לדחוף עוד שלושה ישראלים לטופ העולמי.

מילה זו מילה

"זו לא פעם ראשונה שאלונה מצליחה לא להצליח עם מאמנים מצליחנים" זו לא הפעם הראשונה שהשדר מוטי פשכצקי מצליח לא לצלוח משפטים פשוטים