מי שאולי נחשבת למשלחת האולימפית האיכותית ביותר בתולדות ישראל, זו שתצא בעוד 38 ימים לפריז, התכנסה היום (שלישי) לגיבוש אחרון במכון וינגייט. כל אחד מהספורטאים קיבל את החולצה הרשמית, כמו גם ציוד כמו מזוודות ונעליים.
"זהו ציון דרך משמעותי במסעה של ישראל למשחקים האולימפיים, כאשר הספורטאים והספורטאיות של ישראל מתאחדים לפני שהם מייצגים אותנו על הבמה העולמית", נמסר מהוועד האולימפי. הצפי הוא לארבע-חמש מדליות, ובין 15 ל-18 גמרים. מי שנחשבים למועמדים המובילים למדליות הם המתעמל ארטיום דולגופיאט (תרגיל הקרקע), נבחרת ההתעמלות האמנותית, גולשת הרוח שרון קנטור והג'ודאיות רז הרשקו וענבר לניר.
1 צפייה בגלריה
המשלחת האולימפית
המשלחת האולימפית
המשלחת האולימפית
(צילום: יאיר שגיא)
לוזון:מתרגשים לייצג את המדינה בתקופה הזו
(באדיבות one)
גילי לוסטיג מנכ"ל הוועד האולימפי בישראל: "אנחנו עובדים לילות כימים על מנת להצליח להביא את הספורטאים שלנו לממש את הפוטנציאל בזירה הבינלאומית. שנים של הכנות מביאים את הספורטאים שלנו לבמה הבינלאומית חזקים ומצויינים".
כפי שנחשף לראשונה ב-ynet, ספורטאי ישראלי שיזכה במדליית זהב באולימפיאדת פריז הקיץ יקבל בונוס של מיליון שקל – פטור ממס. מדליית כסף תהיה שווה 750 אלף שקל, והזוכים בארד יקבלו חצי מיליון שקל. צוותי המאמנים יקבלו 50 אחוז מהסכום בו יזכה הספורטאי שלהם.
בשל האיומים הביטחוניים, נוכחות הספורטאים הישראלים בכפר האולימפי תהיה מצומצמת מאוד. על פי שר התרבות והספורט מיקי זוהר, תקציב האבטחה גדל ב-50% בגלל המצב, והנציגים של ישראל יגיעו לכפר רק לקראת התחרות שלהם ויעזבו מיד אחריה.