לפני שנה, ביולי 2022, זמן קצר אחרי אליפות ישראל באתלטיקה, דיאנה ויסמן-שוורצמן קבעה את שיאה הלאומי ב-100 מטר – 11.06 שניות. על הדרך ניצחה את דפנה סחיפרס ההולנדית, מהאצניות הבכירות בעולם. הערב (ראשון) תיערך אליפות ישראל, שנה בלבד לפני האולימפיאדה, אך האישה המהירה בתולדות ישראל תישאר בבית ולא תתייצב על המסלול באצטדיון בגבעת רם בירושלים. הסיבה (המשמחת): ויסמן-שוורצמן בהיריון.
שנה לאולימפיאדה - כתבות נוספות
למרות שהאולימפיאדה בפריז תיערך בעוד שנה, השיאנית הישראלית מאמינה שתספיק לחזור לכושר אחרי הלידה במסגרת האימונים אצל אמה, אירנה, ואולי גם לזכות בכרטיס למשחקים בריצת 100 מטר. "אני מאמינה שהכל יהיה בסדר ואחזור לאתלטיקה, שמאוד חסרה לי", אמרה ויסמן-שוורצמן (25) ל-ynet. "אני מאוד נרגשת. אני מאמינה שאחזור להתחרות על המסלול האהוב עליי ומקווה להגיע לאולימפיאדה. למעשה, אני כבר קרוב לשנה מחוץ למסלול. לפני אליפות העולם האחרונה בארה"ב חליתי בקורונה. הגעתי חולה לאליפות, אבל החלטתי להשתתף ולא להפסיד את האירוע. זה עלה לי באשפוז של שבוע בארה"ב. מקווה שההמשך יהיה טוב כמו בתקופה שעד המחלה".
3 צפייה בגלריה
דיאנה ויסמן
דיאנה ויסמן
"אם הכל יהיה בסדר, אחזור בשנה הבאה לאליפות ישראל". ויסמן
(צילום: אורן אהרוני)
3 צפייה בגלריה
דיאנה ויסמן
דיאנה ויסמן
ויסמן (במרכז). תספיק לחזור בזמן לאולימפיאדה?
(צילום: אורן אהרוני)
3 צפייה בגלריה
העברת הלפיד. אסתר רוט שחמורוב עם דיאנה ויסמן
העברת הלפיד. אסתר רוט שחמורוב עם דיאנה ויסמן
עם אסתר רוט, אחרי ששברה את שיאה המיתולוגי ב-100 מטר
(צילום: אורן אהרוני)
ויסמן-שוורצמן נכנסה להיסטוריה ב-2018 כאשר ניפצה סוף-סוף, אחרי 46 שנה, את שיאה המיתולוגי (11.45 שניות) של אסתר רוט-שחמורוב האגדית, שנקבע באולימפיאדת מינכן 1972. מאז לא רק שלא נעצרה, אלא דהרה באינטנסיביות קדימה. היא המשיכה לשפר ולקצץ את השיא הישראלי והשתתפה באולימפיאדת טוקיו, שם קבעה 11.27 – רק שש מאיות הפרידו בינה לבין מקום בחצי הגמר. באליפות אירופה ב-2022 במינכן חסרה לה מאית אחת בלבד לכרטיס לחצי הגמר. בנוסף על השיא ב-100 מטר, היא גם שותפה לשיא הלאומי ב-4x100 שליחות (44.79 שניות), שנקבע ב-2019 בצרפת.
"מרגש לחשוב שרק לאחרונה מלאה שנה לשיא הישראלי האחרון שלי", הוסיפה ויסמן-שוורצמן. "אני נרגשת גם עבור כל האתלטיות והאתלטים שמתחרים בירושלים. כמו שאמרתי, אם הכל יהיה בסדר, אחזור בשנה הבאה לאליפות".