רוני אוסאליבן פתח היום (ד') ברגל ימין את המסע שלו אל עבר זכייה שמינית באליפות העולם בסנוקר. אוסאליבן מוביל 1:8 על ג'קסון פייג' בתום הסשן הראשון של המשחק ביניהם - ורק קטסטרופה רבתי תמנע ממנו להשיג מחר ב-15:00 את הכרטיס לשמינית הגמר.
פייג' הוולשי בן ה-22 הוא שחקן התקפי ומוכשר, אבל עדיין אינו בשל כדי לתת לשחקן הגדול בהיסטוריה קרב אמיתי בבמה המרכזית. הסשן הראשון היה בשליטה כמעט מוחלטת של אוסאליבן, שקבע שישה ברייקים של מעל ל-50 נקודות, מתוכם סנצ'רי אחד. פייג' יכול להתנחם מעט בברייק מרהיב של 142 נקודות שקבע במשחקון השביעי.
2 צפייה בגלריה
רוני אוסאליבן
רוני אוסאליבן
רוני אוסאליבן. פתיחה חלקה
(צילום: George Wood, gettyimages)
המשחק בין דינג ג'ונווי וג'ק ליסווסקי סומן עוד בהגרלה כאחד המסקרנים ביותר בסיבוב הראשון - והוא מימש את ההבטחה. בתום מותחן גדול, ליסווסקי ניצח 9:10 והבטיח את מקומו בשמינית הגמר.
ליסווסקי שידוע כשחקן התקפי מאוד עם נטייה לנסות מכות קשות, הפגין אומץ רב במשחקון ה-19 והאחרון כשניסה להטביע כדור אדום ארוך. הסיכון השתלם. ליסווסקי הטביע את האדום ומשם ניקה את השולחן והבטיח את הניצחון במשחק ובמשחק כולו.
"זה היה משחק אדיר", סיכם ליסווסקי את המשחק שצפוי להיזכר כטוב ביותר בסיבוב הראשון, "דינג שחקן מעולה, והייתי צריך לשחק ממש טוב רק כדי להישאר צמוד אליו. לסיים כמו שסיימתי זה דבר מיוחד. הוכחתי לעצמי שאני בכושר טוב ושאני מסוגל לעשות את מה שצריך, מתי שזה באמת חשוב".
ליסווסקי התייחס גם ליריב הבא שלו, סטיוארט בינגהאם, אלוף העולם ב-2015, שניצח את גארי ווילסון בסיבוב הראשון: "בינגהאם הוא השחקן הראשון שניצחתי בקרוסיבל וגם השחקן הראשון שניצחתי בשידור בטלוויזיה. יש לי זיכרונות טובים מהמשחקים נגדו, אבל הוא שחקן פנטסטי ואלוף עולם לשעבר. הוא יעשה לי חיים קשים מאוד".
2 צפייה בגלריה
דינג ג'ונווי מתוסכל
דינג ג'ונווי מתוסכל
דינג ג'ונווי לא מאמין שזה קורה לו
(צילום: George Wood, gettyimages)
מארק אלן, אחד הפייבוריטים לזכות בתואר השנה, השלים את העבודה בסיבוב הראשון מול רובי וויליאמס וניצח 6:10. אלן הגיע לסשן היום ביתרון 2:7, מה שלא הותיר כמעט סיכוי לוויליאמס שהתקרב מעט, אבל לא מספיק.
קיירן ווילסון הביס 1:10 את דומיניק דייל, השחקן המבוגר ביותר באליפות (52). ווילסון הגיע ליום השני ביתרון אסטרונומי, 1:8 - ולא איפשר לדייל שום סיכוי לקאמבק, כשניצח בשני המשחקונים הראשונים של היום. ווילסון יפגוש בשמינית הגמר את ג'ו אוקונור שהפתיע את מארק סלבי בסיבוב הראשון.