יסלחו לי מעריציו הרבים של כוכב מילווקי באקס, יאניס אדטוקומבו, אבל הטור שלי הולך לסתור את הלך הרוח המתרחש סביבו בשנתיים האחרונות, ובמיוחד עכשיו בפלייאוף עם היבחרו לשחקן ההגנה של העונה ומועמדותו ל־MVP של העונה הסדירה.
יאניס הוא אכן שחקן מרכזי במילווקי ואחד הטובים בליגה ועל זה אני מניח שאין חולק. אך מכאן ועד בחירה ל־MVP של הליגה על חשבון לברון או דונצ'יץ' והצבת קבוצתו כמועמדת לגיטימית לאליפות יש פער ענק.
1 צפייה בגלריה
יאניס אדטוקומבו
יאניס אדטוקומבו
אתלט מדהים, אבל זה לא מספיק. יאניס אדטוקומבו
(צילום: רויטרס)
יש לזכור שהמזרח בו משחקת מילווקי הוא חלש ומוכה ועבר לפני שנתיים טלטלה בדמות עזיבת לברון ג'יימס, כך כשאין קבוצות חזקות כל כך מסביב. קל הרבה יותר להשיג את המאזן הטוב בליגה ולככב מול יריבות חלשות או כאלה שכבר הבטיחו מקום בפלייאוף, ולספק תצוגות יחיד אדירות.
בנוסף, יאניס ככוכב מקבל כבוד רב מהשופטים, מה שנותן לו את הלגיטימציה לבצע לא פעם צעדים וגם לחדור לצבע באגרסיביות שגובלת בעבירת תוקף. כשמגיעים לפלייאוף ניכר במשחקים רבים כי יאניס לא מתמודד עם הלחץ, וכשקבוצות כמו מיאמי או טורנטו עושות לו סיכול ממוקד בצבע, אין לו דרך אמיתית להתמודד עם זה והמספרים שלו יורדים, ומילווקי נתקעת ללא סקורר מוביל.
יאניס הוא אכן שחקן עוצמתי ומוכשר בעל אתלטיות בלתי רגילה וקליעה לא רעה מבחוץ, אבל חשוב לזכור שאין לו את ראיית המשחק או את הווינריות של הכוכבים הגדולים באמת של הליגה (קוואי, לברון, דונצ'יץ' ואחרים), מה שגורם לי להמר על כך שגם אם יעברו את הסדרה הנוכחית מול מיאמי הקשוחה, בכל מקרה אליפות לא תהיה כאן.
כי גם אם נעזוב את המזרח, מילווקי לא מגרדת את קליפרס והלייקרס בניסיון ובאיכות בפלייאוף (על אף הסימפטיה שלי לקייל קורבר וג'ורג' היל, אותם הייתי רוצה לראות עם טבעת). אני מקווה שההדחה האפשרית של הבאקס תוביל להתמתנות ההייפ המוגזם סביב שחקן אתלטי בסך הכל, אך לא כוכב NBA מהשורה הראשונה.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות וסרטונים מהאינטרנט, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.