אליפות ישראל בטיפוס בסגנון הובלה נערכה היום (שישי) בקיר רוקיז שבחולון, שם זכו נמרוד מרקוס בגברים ונועה שירן בנשים.
מרקוס עשה זאת עם 35+ של אחיזות, כשהוא מקדים את יובל שמלא שהשיג תוצאה של 35, אבל הוא עשה זאת פעמיים. לאחר כשעלה על המסלול תחילה, נשברה אחת האחיזות ואז קיבל הזדמנות שנייה לאחר מנוחה של 20 דקות, גם אז לא הצליח לסיים ראשון. שלישי הגיע אלכס חזנוב עם 28+ בשחזור של הפודיום מהשנה שעברה.
2 צפייה בגלריה
יובל שמלא, נמרוד מרקוס ואלכס חזנוב
יובל שמלא, נמרוד מרקוס ואלכס חזנוב
בדיוק כמו ב-2019. אלכס חזנוב, נמרוד מרקוס ויובל שמלא
(צילום: הגר עמיבר)
אצל הנשים, נעה שירן זכתה בתואר הלאומי בפעם השנייה ברציפות, כשבמקום השני סיימה איילה כרם ונעמה יוחאי דורגה שלישית.
שירן סיפרה בסיום: "חוויה מטורפת, המסלול היה מדהים. שנה ראשונה שיש אחיזות ממש טובות. הייתי בטוחה בכל צעד שלי ובצעדים הקשים ידעתי שאני צריכה להיות 100 אחוז, הרגשתי שיכולה ללכת עד הטופ של המסלול, עכשיו טסים לאליפות אירופה אחרי שהתאמנו הרבה ואני מקווה שיהיה טוב".
במקצה הטיפוס הפראלימפי ניצח אלי סופר, שקבע תוצאה של 18+ והקדים בכך את עוז רונן שקבע 18, ושלישי סיים שירן חרלפ גם הוא עם 18, אך השובר שוויון נקבע על סמך התוצאות שלהם במוקדמות.
2 צפייה בגלריה
נעה שירן בראש בפודיום
נעה שירן בראש בפודיום
אלופה שנה שנייה ברציפות. נעה שירן בראש בפודיום
(צילום: הגר עמיבר)
"הייתי מופתע שזה קרה, אני בשוק", סיפר סופר בסיום, "יש לנו קבוצה חזקה וזה נותן לנו הרבה כוח. ברגע שרואים את כולם נותנים פייט, זהה נותן לנו השראה. אני מציע לכולם להצטרף לעולם הזה. רק לפני שנה התחלתי לטפס והנה עכשיו אני בנבחרת".
בעוד כשבוע, עשרה ספורטאים וספורטאיות יצאו לאליפות אירופה במוסקבה, שם יהיה אפשר להשיג גם כרטיס למשחקים האולימפיים בטוקיו.