בוסטון סלטיקס הגיעו לגמר ה-NBA בפעם השנייה ב-3 שנים, אחרי ששיחקה בגמר המזרח 5 פעמים ב-7 השנים האחרונות, ועכשיו עומדת מול דאלאס מאבריקס עם הזדמנות לזכות באליפות ראשונה מאז 2008.
ה-NBA נמצאת כרגע בתקופת מעבר. לא מעט מן הכוכבים שראינו במשך עשור מתקרבים לסוף הדרך ושורת כוכבים צעירים יקבלו את המושכות להוביל את העתיד בליגה הטובה בעולם, כגון אנתוני אדוארדס, לוקה דונצ'יץ', שיי גילג'ס-אלכסנדר, ניקולה יוקיץ' וג'ואל אמביד, אך יש עוד כוכב אחד שכל העיניים עליו, חלק מהדור החדש אבל אולי הוא הכוכב עם הכי הרבה ציפיות בעולם כרגע, ג'ייסון טייטום. טייטום תמיד התמודד עם ציפיות, מהרגע שהגיע ל-NBA, אך יש תחושה שהאוהדים תמיד היו סלחניים לגביו כי תמיד היו כי קבוצות אחרות או כוכבים אחרים שהיו עדיפים. אבל עכשיו ברור שהגיע הזמן של ג׳ייסון טייטום לקחת אליפות.

1 צפייה בגלריה
שחקן בוסטון סלטיקס ג'ייסון טייטום מול שחקן דאלאס מאבריקס לוקה דונצ'יץ'
שחקן בוסטון סלטיקס ג'ייסון טייטום מול שחקן דאלאס מאבריקס לוקה דונצ'יץ'
טייטום קולע על דונצ'יץ'
(AP Photo/LM Otero)

טייטום הגיע ל-NBA ב-2017 כאשר נבחר במקום ה-3 בדראפט. כמובן שלהיבחר במקום כזה מוביל לציפיות מצד המועדון שבחר בך ומצד האוהדים של הקבוצה, אך עד רמה מסוימת, וככה זה היה אצל טייטום לפחות עד 28 במאי 2018, משחק מספר 7 בגמר המזרח. בוסטון סלטיקס נגד קליבלנד של לברון ג'יימס. 6:45 לסיום, 71:67 לקליבלנד. טייטום מקבל כדור, דוהר אל הסל ומטביע על לברון במהלך שהקפיץ את כל האולם לשמיים. בוסטון לא ניצחה במשחק, אבל העיניים הלכו שם לתמונה של טייטום מתחבק עם לברון בסיום. אין ספק שהמסר פה היה ברור - הבחור הולך להוביל את הליגה.
מאז עברו 6 שנים, קרו הרבה דברים והליגה השתנתה, אבל דבר אחד נשאר כמעט אותו דבר: בוסטון הנוכחית היא קבוצה טובה שלא זכתה באליפות ה-NBA. אחד הדברים שהופך אותנו סלחנים כלפי בוסטון וכלפי טייטום זו העובדה שבוסטון עושה על פניו הכל נכון: יש שחקנים טובים, מאמן טוב, סגל מאוזן והיא משחקת במזרח, שזה דבר שתמיד עוזר להגיע להגיע רחוק. אבל עד לעונה הנוכחית, מאז הגעתו של טייטום בוסטון הגיעה לגמר ה-NBA רק פעם אחת, וגם שם הפסידה לגולדן סטייט בסדרה שבה רק סטף קרי הזכיר את השושלת של הווריורס.
מצד אחד קשה לשפוט את טייטום. בכל זאת, להיות הכוכב של קבוצה שזוכה באליפות זה תהליך לא פשוט ולא קצר. לברון זכה בפעם הראשונה בגיל 27, קרי זכה בפעם הראשונה בגיל 27, מייקל ג׳ורדן הגדול זכה בפעם הראשונה בגיל 28, לכולם לוקח זמן וטייטום בן 26, יש לו עוד לאן להגיע. אבל מצד שני, קיימת התחושה שבוסטון בהנהגתו של טייטום הייתה יכולה לזכות לפחות באליפות אחת עד עכשיו, כאשר נכשלה בפלייאוף מול קבוצות פחות טובות ממנה, וכאן קיימת אולי הבעיה האמיתית בטייטום.
כדי להפוך משחקן כדורסל לסופרסטאר שלוקח תארים וסוחף אחריו מועדון שלם, צריך להיות טיפוס מסוג מסוים, טיפוס שיש בו צד שעושה מה שצריך מתי שצריך גם אם זה מלוכלך, טיפוס שילך עד הסוף, טיפוס שהעיניים ילכו אליו והוא ייקח את האחריות, שיריב, שיעצבן, טיפוס יותר "רע". כל כוכב שלקח אליפות NBA יגיד שבלי תכונות האופי האלה הוא לא היה מצליח להשיג את מה שהשיג בקריירה שלו.
עכשיו טייטום מקבל הזדמנות נוספת לעשות את מה שצריך כשהוא בעמדת הפייבוריט וביתרון 0:2. החיצים מחכים להישלף במידה שלא יהיה עם הגביע ביד, אך אם יזכה, אין ספק שהוא עושה את זה בגיל ובזמן הנכון להתחיל שושלת ולהפוך את בוסטון למלכת ה-NBA עם אליפות מספר 18 בתולדותיה וראשונה מאז 2008.
העיניים כולן על טייטום. אז כמו שנאמר בג'רי מגווייר, show me the money.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.