בכל ההצלחות והאליפויות של מכבי ת"א תמיד היה גרעין של שחקנים ישראלים, שהיו הבסיס לקבוצה והקשר המיידי לאוהדים. חיבור וקשר לקבוצה הם נשמת אפו של האוהד. ההזדהות עם הקבוצה, המתח, ההתרגשות, כל אלה אבדו בשנים האחרונות. זו לדעתי בעיית הבעיות של הקבוצה. תוסיפו לכך היצמדות למנהל המקצועי ניקולה וויצ'יץ', אשר שנה אחרי שנה מצליח שלא להצליח, ומינוי שרשרת מאמנים שבאו והוחלפו בצורה מסחררת, ותקבלו את המצב הנוכחי. משום מה ההנהלה הוותיקה נותרה מקובעת תחת הקונספציה הנוכחית בהנהגתו של וויצ'יץ', שהיה שחקן גדול אבל רחוק מכך כאיש מקצוע.
בהינתן המצב הזה ותכתיבי ההנהלה למאמן בנוגע לזהות השחקנים הזרים - עניין ביזארי שמוביל לכך שלרוב אותם שחקנים כלל לא נבחרו ע"י אותו מאמן - אפשר אפילו לומר שיאניס ספרופולוס הוציא מתוק מעז. הוא התחבר מאוד לאוהדים, אשר בלב כבד מקבלים את פיטוריו.

1 צפייה בגלריה
יאניס ספרופולוס
יאניס ספרופולוס
יאניס ספרופולוס
(צילום: EPA)

הוא לא האשם העיקרי במצב הנוכחי! בסיטואציה הזו, לנוכח הקיבעון של ראשי המועדון והעובדה שסקוטי ווילבקין משחק רק למען ווילבקין, ברור לגמרי שהבעיה לא טמונה בו. אולי יש לו חלק בכישלון בכך שלא התייצב מול ההנהלה והתכתיבים שהונחתו עליו, אבל עדיין מדובר בהנחתות. ספרופולוס פשוט נקלע לסיטואציה שאין מנוס ממנה. לזכותו ייאמר שבגדול תקופתו הייתה די מוצלחת ואלמלא הקורונה, אשר קטעה עונה מבטיחה, הכל היה נראה אחרת.
ללא כל ספק , חייב לבוא ניעור שיזעזע את המערכת, שיחזיר אותה לימים היפים שהיו, ליסודות עליהן נבנתה המסורת, הגאווה הישראלית, הו הא מה קרה… נחוץ מסע התעוררות כאן, מיד ועכשיו , לבנות את הקבוצה על פי הדרך אשר הביאו להצלחה.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.