מראש, יחס ההימורים שניר ברקוביץ' לא יפתח את העונה בהפועל חדרה היו גבוהים. מספיק היה להסתמך על ההתנהלות שלו לאורך קריירת האימון הקצרה יחסית כדי לנבא את האפשרות הזאת. כן, גם אחרי שעשה עונה אדירה והעלה את נס-ציונה לליגת העל.
"אני מקווה לעשות דברים גדולים עם הפועל חדרה. נגיע לכל משחק כדי לנצח", הבטיח ברקוביץ' רק לפני שבוע. ושושבין העסקה, המנהל המקצועי אורן גולן, התרגש: "בטוח שהחיבור עם ניר יהיה מוצלח. הפועל חדרה בראשותי לא חששה מעולם לתת את המושכות למאמנים צעירים, ואני מאמין מאוד בניר ובדרך המקצועית שלו".
4 צפייה בגלריה
ניר ברקוביץ'
ניר ברקוביץ'
מישהו מופתע? ברקוביץ'
(צילום: יאיר שגיא)
ייאמר לזכותו של גולן כי הוא קיבל לא מעט החלטות מחוץ לקופסה בשנים האחרונות והצליח לייצר תופעת טבע כמו חדרה, ששורדת בגדול בליגת העל כבר ארבע שנים. אבל אנטנות הזיהוי שלו לא עבדו הפעם. הוא נפרד ממנחם קורצקי שעשה עונה לא רעה, רק כדי להישאר בידיים ריקות.
ברקוביץ' שבר אתמול את כל השיאים. לא זכור לי מתי מאמן שאפילו לא העביר אימון אחד בקבוצה החדשה שלו הספיק להתפטר ממנה ללא שום סיבה נראית לעין. אבל הקריירה הקצרה של הייתה עמוסה אירועים חריגים. אחרי ההתנהלות עם חדרה, ספק אם עוד יהיה לו ביקוש בליגת העל, בטח בקבוצות עם רמת ניהול סבירה.
4 צפייה בגלריה
אורן גולן
אורן גולן
אנטנות הזיהוי שלו לא עבדו הפעם. גולן
(צילום: ראובן שוורץ)
"ניר מאמן מוכשר עם מוטיבציה גדולה להצליח, להתקדם ולהשתפר, וזה תואם את תפיסת העולם שלנו במועדון. כמו שידענו לתת צ'אנס לשחקנים צעירים או לכאלה שהוגדרו אנונימיים לפני שהגיעו אלינו, אני לא רואה שום דבר שונה בלתת לניר את ההזדמנות הראשונה שלו בליגת העל", סיפר בעלי בני-יהודה ברק אברמוב, כשקלט בשכונת התקווה את הטאלנט הצעיר - אז עוד מאמן אחי נצרת מהלאומית - לקראת סוף 2020. כבר אז ליוו את המינוי טענותיהם של אנשי אחי נצרת כי ברקוביץ' התפטר מהקבוצה (אחרי חמישה מחזורים בלבד) וחתם ללא ידיעתם אצל הכתומים.
בסופו של דבר, המהלך הזה התפוצץ לאברמוב בפרצוף: כבר אחרי ארבעה מחזורים ברקוביץ' נשלח הביתה אחרי שקילל פרשן טלוויזיה. בזמנו, גורמים בבני-יהודה ביקרו את רמת האימון של ברקוביץ'. דיברו על כך שהוא לא עורך אספות קבוצה, הכנות וידיאו ועוד אלמנטים בסיסיים. התקרית שהביאה להדחתו הייתה רק תירוץ, הקש ששבר את גב הגמל.
בתחילת דרכו המקצועית נעזר ברקוביץ' באחיו הגדול, איל. זה התחיל בנשר והמשיך בהפועל ראשל"צ, בתקופה שבה השחקן האגדי היה בעלי הקבוצה. בהמשך הגיע לאום אל פאחם ובתחילת 2020 הדהים את המדינה כשהדיח את מכבי ת"א בשמינית גמר הגביע. גם כאן האופוריה התפוגגה די מהר, וברקוביץ' פוטר כעבור כמה שבועות. וגם כשחזר לאום אל פאחם אחרי הרומן הקצר עם בני-יהודה, הוא החזיק שם מעמד יממה אחת בלבד, שבמהלכה הקבוצה שלו הספיקה לחטוף שלישייה מהפועל ר"ג.
4 צפייה בגלריה
ניר ברקוביץ'
ניר ברקוביץ'
ברקוביץ' חוגג עלייה עם נס ציונה. יחזור לעולה החדשה?
(צילום: יאיר שגיא)
מנכ"ל עמותת סקציה נס-ציונה, רועי אנקווה, לקח הימור בחודש יוני שעבר והחתים את ברקוביץ'. זה עבד. המאמן עזר לעלות את הקבוצה לליגת העל באופן דרמטי במחזור הסיום של הליגה הלאומית, אבל ההתנהלות שלו שוב סיבכה את המצב: מספר שבועות לפני סיום העונה, כשהקבוצה עמוק בתוך מאבקי העלייה, התברר כי ברקוביץ' נפגש בחשאי עם אנשי חדרה וסיכם על הגעתו בעונה הבאה. גורמים נס-ציונה לא אהבו את זה.
ולמרות זאת, סביר להניח שברקוביץ' ישוב לנס-ציונה, מקום שנותן לו את החיבוק הנדרש. אם זה אכן יקרה, אפשר ללמוד מכך גם על נס-ציונה עצמה, שמסכימה להיות בית לגחמותיו. ובכל מקרה, ברקוביץ' יהיה חשוף כעת לכישלון בליגת העל, עם צוות לא מנוסה. השאלה הגדולה: כמה זמן, אם וכאשר, יחזיק מעמד הרומן הזה?

השגיאה של סכנין

ההתנהלות של בני-סכנין אתמול בכל הקשור לסדרנים, במשחק שלא התקיים מול מכבי חיפה, היא המשך ישיר לזו מול המאמן חיים סילבס. הוא הוביל אותה לפלייאוף העליון, וכששוק המאמנים לא עמוק ואיכותי מדי, נכון היה להודיע לו כבר מזמן כי הוא ממשיך לעונה נוספת ולא לייצר סחבת מיותרת. הפועל חדרה עוד עשויה לנצל את ההזדמנות שנפתחה בהתפטרותו של ברקוביץ': יש לה סיכוי להצליח יותר עם החתמה של מאמן כמו סילבס.
4 צפייה בגלריה
סילבס חוגג
סילבס חוגג
די כבר עם הסחבת. סילבס
(צילום: עוז מועלם)