רוסיה נגד הוועד האולימפי - והפעם הקרב עולה מדרגה. הספורטאים הרוסים לא ישתתפו גם באולימפיאדת פריז (חלקם יורשה, אך לא תחת דגל מדינתם) ובקרמלין, כך מסתבר, עושים כל מה שביכולתם כדי להשחיר את הוועד האולימפי הבינ"ל.
בדוח שפורסם אתמול (שני) על-ידי "מיקרוסופט" נחשף כי רשת של קבוצות הקשורות באופן עקיף לקרמלין מנהלות "קמפיינים להשפעה שלילית ומרושעת" נגד צרפת, הנשיא עמנואל מקרון, הוועד האולימפי הבינ"ל והמשחקים שיערכו בקיץ בפריז.
4 צפייה בגלריה
פריז 2024
פריז 2024
רשת של קבוצות הקשורות באופן עקיף לקרמלין מנהלות "קמפיינים להשפעה שלילית ומרושעת" נגד צרפת
(צילום: REUTER/Yves Herman/File Photo)
אחד מאותם קמפיינים הוא סרטון מזויף, שהופיע עוד בשנה שעברה בפלטפורמת ההודעות של טלגרם, ואשר נקרא Olympics Has Fallen (האולימפיאדה קרסה). אותו סרטון משתמש באודיו של כוכב הקולנוע טום קרוז שנוצר בבינה מלאכותית - כדי להציג "תסריט מוזר ומתפתל" המזלזל בוועד האולימפי הבינ"ל. יוצרי "הסרט הדוקומנטרי", שכותרתו דומה ​​לסרט הפעולה של ג'רארד באטלר (Olympus Has Fallen, בעברית: "המטרה: הבית הלבן") טוענים כי הופק על ידי נטפליקס והוא מקודם עם ביקורות מזויפות של חמישה כוכבים מהניו-יורק טיימס וה-BBC.
"הסרטון מראה בבירור שיוצרי התוכן הקדישו זמן רב לפרויקט והפגינו מיומנות רבה", נכתב בדוח של "מיקרוסופט". הסרטון - כך מסתבר - צולם על-ידי קבוצה הקשורה לקרמלין בשם Storm-1679, שבעבר הונתה שחקנים אמריקאים, כולל אלייז'ה ווד, להקליט הודעות ב-Cameo, אתר שבו אנשים יכולים לשלם לסלבריטאים עבור הודעות וידאו מותאמות אישית, שהפכו לאחר מכן לתעמולה אנטי-אוקראינית.
4 צפייה בגלריה
כרזת הסרט הפיקטיבי
כרזת הסרט הפיקטיבי
כרזת הסרט הפיקטיבי ב"כיכובו" של טום קרוז
(צילום מסך)
קמפיין האולימפיאדה של Storm-1679 בשנה האחרונה כולל אוסף של סרטונים המפיצים פחד מאלימות במהלך המשחקים, שיימשכו בין ה-26 ביולי ל-11 באוגוסט בבירת צרפת. הקבוצה פרסמה דיווחי חדשות משודרים מזויפים לפיהם הפריזאים קונים ביטוח רכוש בציפייה לפיגועי טרור וכי רבע מהכרטיסים הוחזרו עקב חשש בטחוני.
חשבונות מדיה חברתית המקושרים ל-Storm-1679 הראו תמונות הטוענות כי הן מייצגות ציורי גרפיטי בפריז עם איומים באלימות על ישראלים שישתתפו במשחקים. כמה מהתמונות התייחסו גם לפיגועים באולימפיאדת מינכן 1972 ורצח הי"א. "מיקרוסופט לא ראתה שום אישור עצמאי לכך שהגרפיטי קיים פיזית, מה שמרמז שהתמונות נוצרו ככל הנראה דיגיטלית", נכתב בדוח.
4 צפייה בגלריה
פריז 2024
פריז 2024
ה"גרפיטי" המזויף שפרסמו הקבוצות הרוסיות בהקשר לרצח הי"א
קבוצה רוסית אחרת, הידועה בשם Storm-1099 או "Doppelganger", הקימה אתרי חדשות מזויפים בשפה הצרפתית המציגות טענות על שחיתות בוועד האולימפי הבינ"ל ועל פוטנציאל לאלימות בפריז. גרסה מדומה של העיתון "לה פריזיאן" הציגו גם את מקרון כדמות פוליטית אדישה למצוקות העומדות בפני אזרחי צרפת.
כזכור, רק לפני חודשיים נשיא צרפת מקרון, אמר כי אין לו ספק שרוסיה תחליט לבצע תקיפה באולימפיאדת פריז. מקרון נשאל האם לדעתו רוסיה תנסה לכוון על האולימפיאדה, והשיב: "אין לי ספק בכלל, כולל מבחינת מידע".
4 צפייה בגלריה
פריז 2024
פריז 2024
ניסיונות רוסייה להשחיר את המשחקים האולימפיים בפריז
(צילום: REUTERS/Benoit Tessier/File Photo)
כמו כן, המודיעין הרוסי היכה ככל הנראה שוב, עם עוד הטרלה שנועדה לערער את דעת הקהל והמצב הפוליטי בצרפת: הנחתם בשבת בבוקר של חמישה ארונות קבורה עטופים בדגל צרפת מול מגדל אייפל, ארונות שעליהם נכתב "חיילים צרפתים שנהרגו באוקראינה".
בבדיקה שערכו חבלנים לארונות הם וידאו תחילה כי הם אינם מכילים פצצות, ואחר כך גילו שיש בתוכם גבס. נהג המשאית שהוריד את הארונות, אזרח בולגריה בשנות ה-30 לחייו, סיפר כי קיבל 40 אירו כדי לפרוק אותם שם. הוא העיד שהגיע לצרפת ערב קודם לכן, והודה כי הביא איתו ברכבו שני שותפים אחרים למעשה, אזרחי גרמניה ואוקראינה. שני החשודים הנוספים, שנעצרו כשעמדו לעלות לאוטובוס לברלין, העידו בחקירתם כי קיבלו 400 אירו כדי להניח את הארונות מול המגדל.
תמר שבק מדברת לקראת אולימפיאדת פריז