אריארן טיטמוס שברה את שיא העולם ל-200 מ' חופשי במשחי ההכנה האולימפיים באוסטרליה, בריסביין. האוסטרלית קבעה את השיא על 1:52.23, בו החזיקה קודם לכן בת ארצה, מולי אוקלהאן (1:52.85).
השחיינית בת ה-23 שהיא גם האלופה העולמית והאולימפית במקצה, מחזיקה כעת בשיאי העולם ל-200 מ' ו-400 מ' חופשי..
1 צפייה בגלריה
אריארן טיטמוס
אריארן טיטמוס
הצהרת כוונות לקראת פריז. טיטמוס
(צילום: DAVID GRAY / AFP / AFP)
"בכנות, שיא העולם הוא בונוס", אמרה האוסטרלית לקראת המשחקים האולימפיים שיתקיימו בחודש הבא בפריז. "אני לפני הכל שמחה שביצעתי משחה ברמה שאני אמורה להציג בשלב הזה. וזה מרגש לעשות את זה בעיר הולדתי, מול הקהל הביתי".
טיטמוס הוסיפה שהיא לא ראתה בהישג של אוקלהאן באליפות העולם בשנה שעברה ביפן, כמעורר מוטיבציה. "כשאני רואה מולי שיא, אני רואה מספר", סיכמה טיטמוס, "אני לא בוחנת מי מחזיק בו. אני עכשיו רק מקווה לרשום משחה דומה בפריז".
לפני כשנה הייתה טיטמוס על גג העולם, כשזכתה בארבע מדליות זהב באליפות העולם שנערכה כאמור פוקואקה, יפן - במשחי ה-200 מטר, 400 מטר, 800 מטר וה-4X200 שליחות. כחודשיים לאחר האליפות חשפה האוסטרלית כי היא נאלצה לעבור ניתוח להסרת שני גידולים סרטניים מהשחלות.
"לפעמים, כספורטאית, את חושבת שאת חסינה מפני בעיות בריאותיות", כתבה טיטמוס בפוסט שפרסמה בחשבון האינסטגרם. "במשך זמן מה התמודדתי עם פציעה בירך, ולפני שלושה שבועות עברתי MRI כדי לבדוק מה הבעיה. הייתי בטוחה שזה משהו שרק צריך לגלות אותו ואז לפתור, אבל הרופאים מצאו משהו שהפך את הכל ללא רלוונטי - הם מצאו גידול בשחלה הימנית שלי".