הכדורגל באירופה קיבל בשנתיים האחרונות זריקת אנרגיה שהגיעה ממערב. שחקנים מארה"ב התחילו לכבוש את המועדונים הגדולים ומגיעים בסערה כדי להראות לנו שאמריקה היא לא רק כדורסל, פוטבול או בייסבול. בואו נכיר כמה שמות.
את הראשון אני בטוח שכולכם מכירים. שמו הוא כריסטיאן פוליסיק, הקיצוני בן ה-22 של צ'לסי. פוליסיק מככב בכותרות בתור כישרון עתידי בכדורגל העולמי מאז שהתחיל את הקריירה הבוגרת שלו בדורטמונד. השחקן המכונה "החלום האמריקאי" פרץ במדי הקבוצה הגרמנית בגיל 17 בלבד בשנת 2015, עד 2019 הרשים ב-81 הופעות ששיכנעו את האנגלים לשלם עליו 58 מיליון ליש"ט. פוליסיק מצטיין בעבודת רגליים נהדרת המאפשרת לו לכדרר בזריזות ולייצר התקפות (דבר שאני קורא לו "מהירות יעילה"), והוא שחקן טכני ומהיר שיודע לחדור מהאגף אל המרכז. ככל שיממש את הפוטנציאל הטמון בו, יוכל לבשל ולכבוש כמה שיותר שערים עם דריבלים מהירים בזכות זריזות ותנועה יעילה גם ללא הכדור.

1 צפייה בגלריה
כריסטיאן פוליסיק
כריסטיאן פוליסיק
כריסטיאן פוליסיק
(צילום: AFP)

סרג'יניו דסט, המגן הימני בן ה-20 של ברצלונה, נולד בהולנד לאב אמריקאי ובחר לייצג את ארה"ב. הוא התחיל את הקריירה המקצוענית במדי איאקס ופרץ לתודעה בעונת 2018/19 בעונה החלומית בליגת האלופות. בתחילת העונה הנוכחית נמכר לברצלונה תמורת 21 מיליון אירו. בדומה לפוליסיק, גם לדסט יש מהירות וזריזות רגליים, דבר שמאפיין והכרחי למגינים בפסגת הכדורגל העולמי. הדבר מאפשר לו לעבור שחקנים במהירות ולהשתתף בהתקפות. דסט מצליח לשמור על שחקנים מהירים ולרוץ מרחבה לרחבה, יודע למסור כדורי רוחב ולהוציא לשחקנים שמולו את הכדור מהרגל בצורה נקייה.
האמריקאי הבא שאתם עומדים להכיר הוא ווסטון מקני של יובנטוס. הקשר בן ה-22 של הגברת הזקנה מושאל בכלל משאלקה 04 הגרמנית תמורת 4.5 מיליון אירו. הקשר הצעיר החל את הקריירה הבוגרת בשאלקה בשנת 20,17 ועד השאלתו ליובנטוס רשם 75 הופעות וארבעה שערים. בשאלקה הראה מקני את הצד הרבגוני במספר עמדות על המגרש, בשאלקה שיחק כקשר, בלם, מגן הימני והשמאלי - ואף מספר פעמים בתור חלוץ. בעונה הנוכחית הוא מחזיק את מרכז השדה של יובה. בנוסף, למקני יש משחק ראש טוב.
השחקן האחרון שאני מעוניין להציג הוא ג'ובאני ריינה בן ה-18 של בורוסיה דורטמונד. גם ריינה לא נולד בארה"ב' אלא באנגליה בשעה שאביו קלאודיו שיחק בסנדרלנד. ריינה הצעיר שיחק באקדמיה לכדורגל של ניו יורק סיטי, ומשם עבר לאקדמיה של דורטמונד. בעונת 2019/20 ערך את הופעת הבכורה במדי הקבוצה הבוגרת, ומאז ועד סוף העונה רשם 18 הופעות בכל המסגרות, 15 מהן בבונדסליגה. בעונה הנוכחית הקשר ההתקפי הצעיר מקבע את עצמו כשחקן הרכב פותח. ריינה הוא כישרון שמתחיל לממש את הפוטנציאל הענק שטמון ברגליו בזכות הקרדיט שהוא מקבל. אם צופים בו משחק ניתן להתרשם ממסירות המפתח המדויקות.
אז לפי הדוגמאות הנ"ל, תהיו בטוחים שבזכותם ובזכות שחקנים אמריקאים אחרים המשחקים באירופה, לארה"ב יש פוטנציאל גבוה להיות בעוד 10-5 אחת הנבחרות הטובות בעולם.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
*אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.