בית 1: באיירן מינכן, מנצ'סטר יונייטד, פ.צ קופנהאגן, גלאטסראיי
רקע: הימור ראשון - שיא השערים לקבוצה בשלב הבתים של ליגת האלופות עומד להישבר. באיירן ויונייטד, שתי קבוצות שמשחקות במערכים התקפיים, מול שתי יריבות שספק אם יעמדו בשטף ובקצב שיוצג לפניהן. אמנם באיסטנבול יש פרויקט מעניין שכולל שמות כמו איקרדי, זייש ומרטנס, אבל ההגרלה הקשה תיאלץ אותם להסתפק בליגה האירופית (אלופת דנמרק לא באמת פקטור בבית הזה). בין הבווארים (ד"ש לדניאל פרץ) לשדים האדומים יהיה קרב כפול מרתק וקצבי על ראשות הבית.
הימור: באיירן, יונייטד, גלאטסראיי, קופנהאגן

2 צפייה בגלריה
דניאל פרץ
דניאל פרץ
דניאל פרץ
(צילום: האתר הרשמי של באיירן מינכן)

בית 2: סביליה, ארסנל, פ.ס.וו איינדהובן, לאנס
רקע: אחרי הרבה שנות היעדרות, ארסנל סוף סוף חזרה לליגת האלופות - ויכולה אף לשמוח על הגרלה נוחה במיוחד. המקום השני בבית, הוא כבר סיפור יותר גדול. בשלושת המחזורים הראשונים של העונה, סביליה לא הצליחה לזכות באף נקודה, בעוד לאנס זכתה רק באחת בארבעה. לעומתן, איינדהובן מציגה סגל מסקרן, שעד עכשיו נראה מבטיח (5 ניצחונות ו-20 שערים ללא הפסדים ב-7 משחקים רשמיים העונה) - והיא גם בדיוק החזירה את אירווינג לוסאנו המקסיקני המצליח מנאפולי. מעניין מאוד לראות איך חניכיו של פטר בוס מיודענו יסתדרו מול הניסיון של האנדלוסים (למרות הפתיחה הצולעת, בלשון המעטה).
הימור: ארסנל, סביליה, איינדהובן, לאנס
בית 3: נאפולי, ריאל מדריד, בראגה, אוניון ברלין
רקע: אמנם ריאל נראית מפחידה וקטלנית, במיוחד בעזרת קשרה הצעיר והחדש ג'וד בלינגהאם; ומסקרן לראות איך נאפולי תשחק העונה ואם תמשיך את היכולת המדהימה מהשנה שעברה, אבל הקבוצה אולי הכי מסקרנת בבית הזה מגיעה מבירת גרמניה. אחרי עונה מצליחה מאוד, היא עדיין הביאה הרבה שחקנים חדשים ומעניינים, כמו לאונרדו בונוצ'י, רובין גוזנס, קווין פולאנד, ברנדן ארונסון ודויד פופאנה. האם יש לה סיכוי לאיים על הבלאנקוס מבירת ספרד או התכולים מארץ המגף?
הימור: ריאל מדריד, אוניון ברלין, נאפולי, בראגה
בית 4: בנפיקה , אינטר מילאנו, רד בול זלצבורג, ריאל סוסיאדד
רקע: אחרי עונה מעולה של בנפיקה שהתעלתה מעל לכל הציפיות, שבה זכתה באליפות פורטוגל והגיעה עד לרבע גמר ליגת האלופות אחרי שעמדה שווה מול פ.ס.ז' עתירת הכוכבים בשלב הבתים, נעשו בליסבון הרבה שינויים. עזבו שחקנים משמעותיים רבים, בראשם כמובן אנסו פרננדס המבטיח אחרי מונדיאל נהדר (כבר באמצע העונה שעברה), והקיץ גם גונסאלו ראמוס המוכשר עזב לפריז. גם צמד המגינים הפותח, ג'ילברטו וגרימאלדו עזבו, וכמוהם גם עוד אחרים. עם זאת, הגיעו די מריה, חואן ברנאט וגונסאלו גדש, ומסקרן לראות איך בנפיקה של העונה תהיה. בכל אופן, קשה לי לראות את סוסיאדד מאתגרת אותה, או את הנראזורי.
הימור: בנפיקה, אינטר, סוסיאדד, זלצבורג
בית 5: פיינורד, אתלטיקו מדריד, לאציו, סלטיק
רקע: קשה לי להאמין שמישהי מהקבוצות תגיע עד רבע הגמר. אמנם אתלטיקו פתחה את העונה נהדר, אבל עדיין היא לא ברמה מספיק גבוהה. גם לאציו וגם פיינורד חוות פתיחת עונה בינונית, מה גם ששתיהן לא באמת ברמת ליגת האלופות. אחת מהן צפויה ליהנות מהנוקאאוט הודות להגרלה הנוחה הזו. ידידנו בניכר ליאל עבדה אולי יצליח להוביל את חבריו להפתעה מרעננת, אם כי גם המקום השלישי ייחשב להישג עבורם.
הימור: אתלטיקו, פיינורד, לאציו, סלטיק
בית 6: פריז סן ז'רמן, בורוסיה דורטמונד, מילאן, ניוקאסל
רקע: בית מוות מסקרן מאין כמוהו. ומה הכי מסקרן בו? שאנו לא באמת יודעים את הרמה של אף אחד מהקבוצות בו. כולן מתחדשות, מסקרנות ואיכותיות. פריז אמנם יותר נוצצת, והצליחה להשאיר את השחקן המוכשר בעולם בימינו אמבאפה, אולם מילאן תמיד נוטה להפתיע, וההתקפה הצעירה והמהירה שלה עם כריסטיאן פוליסיק, רפאל לאאו וכמובן גם ז'ירו ולוקה יוביץ', מסקרנת עד מאוד. גם השוורצגלאבן ממערב גרמניה מסקרנים מאוד אחרי עונה מאוד מוצלחת ברמת הליגה, למרות עזיבתו של היהלום בלינגהאם. ובנוסף לכל אלה - הפרויקט הכי מסקרן בעולם הכדורגל מניוקאסל. אין לדעת מיקום של אף קבוצה בבית הזה, שאני מאמין כי כל משחק ומשחק בו ירתק אותנו למסך.
הימור: פ.ס.ז', ניוקאסל, מילאן, דורטמונד

2 צפייה בגלריה
אמבאפה
אמבאפה
אמבאפה
(צילום: FRANCK FIFE / AFP)

בית 7: מנצ'סטר סיטי, לייפציג, הכוכב האדום בלגרד, יאנג בויז
רקע: הסיטיזנס של גווארדיולה שוב נהנים מהגרלה קלה בשלב הבתים של ליגת האלופות. אמנם לייפציג פתחה עונה טוב ויש לה הרבה כלים מאיימים, אבל היא לא באמת יריבה ראויה למכונה התכולה. מהצד השני, יאנג בויז כנראה לא תהווה פקטור בבית הזה. אולי מול הסרבים של ידידינו ברק בכר ועומרי גלזר יהיה להם יותר סיכוי, אבל עושה רושם שהם לא באמת ברמה. בנוסף לכך, קשה לי להאמין גם שלבכר יש סיכוי מול הגרמנים.
הימור: סיטי, לייפציג, הכוכב האדום, יאנג בויז
בית 8: ברצלונה, פורטו, שחטאר דונייצק, אנטרוופן
רקע: על הנייר, כנראה הבית הקל ביותר לחיזוי. ברצלונה נמצאת שתי רמות מעל פורטו, ומעניין יהיה לראות איך צמד הז'ואאואים הפורטוגלים (קאנסלו ופליקס) ישתלב בקבוצה. שחטאר מאז פרוץ המלחמה לא מהווה פקטור ספורטיבי, ואנטרוופן בהופעה ראשונה במפעל היא לא ממש איום.
הימור: ברצלונה, פורטו, שחטאר, אנטרוופן
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.