שלב רבע הגמר בווימבלדון נפתח הערב (שלישי) עם שני משחקים אצל הגברים ושניים נוספים אצל הנשים. ויש כמובן גם סיפור גדול: הדחתו של המדורג 1 בעולם, יאניק סינר.

גברים

סינר היה המועמד הראשי לזכייה בווימבלדון השנה, אבל נוצח 6:7 (9), 6:4, 7:6 (4), 2:6, 6:3 על-ידי דניל מדבדב (5 בעולם) במותחן בן 5 מערכות. האיטלקי ניצח בכל תשעת משחקיו בעונת הדשא עד הערב, אך נראה בשלבים גדולים של המשחק עייף, ואף נאלץ לקחת הפסקה לטיפול רפואי במערכה השלישית.
4 צפייה בגלריה
מדבדב
מדבדב
מדבדב חוגג את הניצחון הגדול
(צילום: Francois Nel/Getty Images)
4 צפייה בגלריה
סינר
סינר
לא היום שלו. סינר
(צילום: EPA/NEIL HALL)
4 צפייה בגלריה
סינר
סינר
סינר מקבל טיפול רפואי
(צילום: HENRY NICHOLLS / AFP)
מדבדב, שלא פחד לשחק טניס התקפי, השיג שבירה חשובה במשחקון הרביעי במערכה החמישית, שעשתה למעשה את ההבדל בסופו של דבר בדרך לשחזור הישג השיא שלו בווימבלדון.
מדבדב יפגוש בשלב הבא את אלקראס (3 בעולם) שאומנם הפסיד את המערכה הראשונה לטומי פול (12), אך לאחר מכן העביר הילוך וניצח 7:5, 4:6, 2:6, 2:6. הספרדי בן ה-21 העפיל לחצי גמר שישי שלו בגראנד סלאם - רק לבוריס בקר ומאטס וילאנדר רשמו יותר בגילו.

נשים

מסע הקסם של לולו סון הניו זילנדית הסתיים עם הפסד די צפוי 5:7, 6:4, 6:1 לדונה וקיץ' הקרואטית. חבל, כי הסיפור של סון מדהים. עד השנה הניו זילנדית כלל לא העפילה לטורניר גראנד סלאם, אתמול היא הפכה לטניסאית הראשונה ממדינתה שמגיעה לרבע הגמר. יממה חלפה וסיפור הסינדרלה כמעט ונמשך. היא עוד ניצחה את המערכה הראשונה, אך נשברה פעמיים בזו השנייה וקרסה לחלוטין בשלישית מול וקיץ', שחגגה העפלה ראשונה בקריירה לחצי גמר גראנד סלאם.
4 צפייה בגלריה
לולו סון
לולו סון
יכולה לסכם טורניר חלומי מבחינתה. לולו סון
(צילום: REUTERS/Isabel Infantes)
וקיץ' תפגוש בחצי הגמר את ג'זמין פאוליני האיטלקייה (7) שניצחה במשחק רבע גמר הנשים השני את אמה נבארו מארה"ב (19) 2:6, 1:6. עבור האיטלקיה, שבחודש שעבר נעצרה ברבע גמר הרולאן גארוס על-ידי איגה שוויונטק, מדובר בהישג שיא - הופעה ראשונה בחצי גמר בטורניר הלונדוני. עכשיו היא נמצאת במרחק שני משחקים מזכייה ראשונה בקריירה בגראנד סלאם.
פורסם לראשונה: 17:40, 09.07.24