בניגוד ליום הדרמטי אתמול באליפות העולם בסנוקר, היום החמישי של האליפות התאפיין דווקא במשחקים בשליטה מובהקת של צד אחד.
ג'אד טראמפ, המדורג ראשון בעולם, ומי שמסומן כפייבוריט לזכות בתואר השנה, ניצח בלי בעיות מיוחדות 4:10 את ליאם הייפילד והעפיל לשמינית הגמר. טראמפ הגיע ליום השני של ההתמודדות ביתרון מבטיח 2:7 – שלא הותיר יותר מדי סיכוי להייפילד המדורג 48 מקומות מתחתיו בדירוג העולמי.
3 צפייה בגלריה
ג'אד טראמפ
ג'אד טראמפ
"עשיתי מספיק בשתי העונות האחרונות כדי להיות מס' 1 בעולם". טראמפ
(צילום: gettyimages)

טראמפ עלה כבר ל-3:9, לפני שהייפילד הציג ניצוצות מהכישרון שהביא אותו בכלל להשתתפות באליפות העולם עם סנצ'רי מרהיב של 138 נקודות. אבל יותר מזה הייפילד לא הצליח להשיג, במשחקון ה-14, טראמפ סגר סיפור עם ברייק של 52 נקודות.
"עשיתי מספיק בשתי העונות האחרונות כדי להיות מס' 1 בעולם", אמר טראמפ, "אפילו אם לא הייתי ראשון בדירוג, אני חושב שכולם יודעים שאני השחקן הכי טוב בשתיים – שלוש עונות האחרונות. גם רוני אוסאליבן יודע שהוא לא הכי טוב בתקופה הזו".
הניצחון של טראמפ אגב הבטיח כי הוא יסיים את העונה במקום הראשון בדירוג העולמי, בלי קשר לתוצאות של אליפות העולם.
3 צפייה בגלריה
ליאם הייפילד
ליאם הייפילד
הפנים של הייפילד אומרות הכל
(צילום: gettyimages)
מארק וויליאמס (46), שלוש פעמים אלוף העולם, אמנם הוביל רק 4:5 על סם קרייגי בתום הסשן הראשון, אבל שלט לגמרי בסשן השני בו ניצח בכל ששת המשחקונים בדרך ל-4:10. וויליאמס יפגוש בשמינית הגמר את חברו לשנתון 1975, ג'ון היגינס. השניים שמשחקים בסבב המקצועני כבר 29 שנים, חולקים יחד שבע אליפויות עולם.
בארי הוקינס הידוע כמצטיין סדרתי באליפויות העולם, העפיל בפעם ה-11 ברציפות לשמינית הגמר עם 3:10 קליל על מת'יו סלט. "הרגשתי טוב, הייתי מרוכז ונכנסתי היטב למשחק. מבחינתי העיקר זה לעבור סיבוב וכעת אנוח קצת", אמר הוקינס שיפגוש בשמינית הגמר את סגן אלוף העולם קיירן ווילסון.
3 צפייה בגלריה
בארי הוקינס
בארי הוקינס
מצטיין סדרתי באליפויות העולם. הוקינס
(צילום: gettyimages)
מארק סלבי נראה מצוין ונמצא עם רגל וחצי בשמינית הגמר כשהוא ביתרון 1:8 על קורט מאפלין. סלבי השיג שני סנצ'ריז של 101 ו-142 בדרך ליתרון המבטיח. מחר ב-21:00 הוא יצטרך לנצח בשני משחקונים מתוך העשרה לכל היותר שנותרו כדי להבטיח לעצמו משחק בסיבוב הבא מול מארק אלן.
מארק דייויס (48), השחקן המבוגר ביותר באליפות השנה, מוביל 4:5 על שון מרפי בתום הסשן הראשון. מרפי חווה עונה גרועה מאוד והוא יעשה הכול מחר ב-15:00 כדי לא לסיים אותה עם הדחה מוקדמת באליפות העולם.
במקביל להשלמת הסיבוב הראשון, מחר ייפתח גם שלב שמינית הגמר. אלוף העולם רוני אוסאליבן יפגוש לסשן הראשון ב-15:00 את אנתוני מקגיל. ב-21:00 ייכנסו לקרוסיבל ניל רוברטסון וג'ק ליסווסקי. המשחקים בשמינית הגמר ייערכו בשיטת הטוב מ-25 משחקונים.
בתוך כך, בארי הרן ששימש כיו"ר סבב הסנוקר העולמי מאז סוף 2009 ונחשב כמי שחולל מהפכה של ממש בענף כשהגדיל משמעותית את היקף הסבב, הודיע על עזיבתו. מי שייכנס לתפקידו הוא סטיב דוסון ששימש עד עתה כמנכ"ל הסבב.