הוא לגמרי לא התכוון לכך, אבל דווקא אחרי הודעת הפרישה שלו - נראה כי רפאל נדאל בדרך לשבירת שיא נוסף: משחק הטניס היקר בהיסטוריה.
פחות משבוע לאחר שהודיע כי יתלה את המחבט בסיום טורניר גביע דייויס עם נבחרת ספרד - מחירי הכרטיסים למשחקים בהשתתפותו שוברים שיאים בשוק השחור ומגיעים עד ל-35 אלף אירו (כ-150 אלף שקל לכרטיס בודד!).
2 צפייה בגלריה
נדאל
נדאל
האוהדים בטירוף. נדאל
(צילום: Patrick HAMILTON / AFP)
שלבי ההכרעה, מרבע הגמר עד הגמר, של מה שנחשב ל"מונדיאל הטניס", יתקיימו בין 19 ל-24 בנובמבר במלאגה - וכעת כל משחק של ספרד מעורר סוג של טירוף אצל חובבי הטניס. נדאל ינסה להוליך את נבחרתו לזכייה שביעית בתואר. בסגל הספרדי ייכלל, בין השאר גם את מי שכבר סומן כיורשו של נדאל - קרלוס אלקראס.
הכרטיסים לגמר שייערך זו השנה השלישית ברציפות על החימר באצטדיון חוסה מריה מרטין קרפנה במלאגה, אזלו כבר לפני שבועיים, רק שכעת הם נמכרים בסכומי חסר תקדים בשוק השחור. באתרים כמו Viagogo, כרטיסים מוצעים במחיר של עד 34,541 אירו ביציע האמצעי.
2 צפייה בגלריה
נדאל חוגג את הזכייה החמישית בקריירה בגביע דייויס, ב-2019
נדאל חוגג את הזכייה החמישית בקריירה בגביע דייויס, ב-2019
נדאל חוגג את הזכייה החמישית בקריירה בגביע דייויס, ב-2019
(צילום: Alex Pantling/Getty Images)
וזה לא רק זה: כחודש לפני הטורניר, בלתי אפשרי למצוא כרטיסים רשמיים גם למשחק רבע הגמר בין ספרד להולנד. מחירי הכרטיסים הרשמיים, שכבר אזלו, נעו בין 40 ל-525 אירו עבור אזורי ה-VIP ברבע הגמר, בין 53 ל-595 אירו לחצי הגמר, ובין 63 ל-650 אירו לגמר. תהיו בטוחים, כמו שהבנתם, שהם יימכרו כעת בהרבה יותר.

אחד, יחיד ומיוחד

נדאל התחיל את הקריירה המפוארת שלו אי שם ב-2002 ומאז זכה ב-22 תארי גראנד סלאם (שני בכל הזמנים אחרי נובאק ג'וקוביץ', לו יש 24), שהם ארבעת הטורנירים החשובים ביותר של השנה בטניס העולמי. 14 מתוך 22 תארי הגראנד סלאם שלו הגיעו ברולאן גארוס (אליפות צרפת הפתוחה), מה שהופך אותו לשיאן הזכיות עם פער של שמונה על ביורן בורג שנמצא במקום השני ברשימה, ולכן הוא מכונה "מלך החימר".
בסך הכל במהלך הקריירה שלו זכה נדאל ב-92 טורנירים לגברים יחידים (מקום חמישי בכל הזמנים), כולל זהב אולימפי בבייג'ינג 2008. הוא גם אחד מתוך שלושה טניסאים בלבד (בנוסף לאנדרה אגאסי וג'וקוביץ') שהשלים במהלך הקריירה "גולדן סלאם" (זכייה בכל ארבעת טורנירי הגראנד סלאם ובמדליית זהב אולימפית). "השור ממאיורקה" דורג במקום הראשון בעולם במשך 209 שבועות בסך הכל (מקום שישי בכל הזמנים), וגם זכה ב-36 טורנירים מסדרת "המאסטרס 1000" (מקום שני בכל הזמנים).