ניוקאסל - קפיצה לעבר

כשניוקאסל העפילה לראשונה בתולדותיה לליגת האלופות, אי שם בחורף 1997, הצלחתם של המגפייז במפעל הייתה בגדר חלום רחוק, בטח כשהוגרלו האנגלים לבית הכולל את דינמו קייב, ברצלונה ופ.ס.וו איינדהובן. אבל איש לא חלם שבסיום 90 הדקות באצטדיון סנט ג'יימסז פארק שבניוקאסל, הלבנים-שחורים יחגגו ניצחון אדיר, 2:3 על ברצלונה הגדולה, שהייתה בעונה גרועה באלופות והודחה מהמקום האחרון בטבלה. פאוסטינו אספרייה הקולומביאני חגג עם שלושער, ואפילו שערים של פיגו ולואיס אנריקה לא ניחמו את הבלאוגרנה. בהמשך השיגה ניוקאסל תיקו 2:2 מול דינמו קייב, ולא כבשה במפעל עד למחזור האחרון מול אותה קייב, כאשר ניצחו המגפייז 0:2 וסיימו את דרכם במקום השלישי.
בפעם השנייה בה עלתה לאלופות, בעונת 2002/03, עשתה ניוקאסל היסטוריה והעפילה לשלב הבתים השני (שהיה במתכונת הישנה לפני שמינית הגמר). עם ניצחונות גדולים על יובנטוס, פיינורד והמאהבת הנוסטלגית מבירת אוקראינה (דינמו קייב, כאילו דה?!), המגפייז סיימו במקום השני. בהמשך מסעה, סיימה ניוקאסל במקום השלישי בשלב הבתים השני, ועל אף שני ניצחונות מרשימים על לברקוזן ותיקו מול אינטר החזקה, הודחו המגפייז מהטורניר.

1 צפייה בגלריה
שחקן ניוקאסל ג'ואלינגטון
שחקן ניוקאסל ג'ואלינגטון
ניוקאסל
(Getty Images)

ניוקאסל - מבט להווה

אם מתבוננים היטב, ניתן לראות שהקבוצה הקיימת כיום היא חזקה ומצוינת, מלאה בכישרונות, מאיישת את המקום השלישי די בבטחה ומעל הכל, מחזיקה ב"נשק יום הדין" ממש מתחת לשולחן - מיגל אלמירון. עם תשעה שערי ליגה ב-17 מחזורים, הפרגוואי בן ה-28 שנבחר לשחקן חודש אוקטובר בפרמייר ליג הוא הקלף של המגפייז בכל הקשור למשחק ההתקפה. עם קצת שיפוץ הסגל עם הזמן באמצעות הסעודים, נראה שיש לאדי האו הזדמנות לפנטז על סיום נהדר לעונה מופלאה עד כה ומי יודע, אולי גם קמפיין רצוף סנסציות בליגת האלופות בעונה הבאה.

לאנס - קפיצה לעבר

תאמינו או לא, אבל בעונת 1998/99 לאנס הצנועה הייתה הקבוצה הצרפתית היחידה בליגת האלופות (כן, מה ששמעתם!), מי שהייתה אמורה להצטרף ולא להשאיר אותה בודדה הייתה מץ, אך זו נכשלה בשלב המוקדמות כשהודחה מול ה.י.ק הלסינקי (כפי שנאמר על גברת ריקה בחגיגה בסנוקר: "עשית ת'פאשלה, זוזי"). לאנס לקחה אחריות, וסיימה במקום השני בשלב הבתים באופן מפתיע. היא הכניעה את ארסנל עם 0:1 וסיימה עמה בתיקו, ובנוסף לכך רשמה עוד ניצחון על פנאתינייקוס שהוביל אותה למשחקי הדירוג שהיו אז, אז סיימה במקום החמישי והלפני אחרון.
הצהובים-אדומים לא המתינו זמן רב, ובדומה לניוקאסל, העפילו גם הם בפעם השנייה לשלב הבתים באלופות בעונת 2002/03. הפעם לאנס סיימה במקום השלישי בבית, לא לפני שהיא מרשימה עם ניצחון ענק 1:2 על מילאן בזכות שערים של אותם כוכבים דאז, דניאל מוריירה וג'ון אוטקה, ובמקביל עומדת בלתי מנוצחת מול באיירן מינכן (פעמיים תיקו 3:3 ו-1:1). תוסיפו לזה עוד ניצחון נהדר על חברת הקבע במפעל באותן שנים, דפורטיבו לה קורוניה, אז בכלל, הישג נהדר עבור הצרפתים.

לאנס - מבט להווה

שחקניו של פרנק הז העניקו לאוהדיהם מתנה לכבוד השנה האזרחית החדשה, וניצחו בצורה מדהימה בבית 1:3 את פ.ס.ז' האדירה. לאנס מחזיקה היטב ביתד הנושא את המקום השני עם הפרש של 4 נקודות מהשלישית - מארסיי, ונראה שהצהובים-אדומים בדרך הבטוחה לליגת האלופות בעונה הבאה. גם החבורה של הz מצוידת בכישרונות יוצאי דופן, ועם שמות כמו לויס אופנדה (8 שערים העונה), פלוריאן סוטוקה (6 שערים העונה)' סקו פופאנה, קלוד-מוריס ואחרים, נראה שאין מי שבאמת יעצור את הקבוצה הנהדרת ממחוז פה דה קאלה, שבדומה למוליכה פ.ס.ז', הפסידה פעם אחת בלבד העונה.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.