הרבה מים עברו בנהר הירקון מאז שאנטה ז'יז'יץ' היה קרוב לנחות בריאל מדריד בקיץ 2020 ועד שהפך לכוכב במכבי תל אביב. הערב (21:00), אחרי שהצהובים כבר הבטיחו את מקומם בפלייאוף (ולפחות גם את המקום השישי), הסנטר הקרואטי ינסה להמשיך את היכולת הטובה שלו גם בספרד מול ברצלונה החזקה.
בתחילת העונה הנוכחית ז'יז'יץ' הצליח להלחיץ מעט הצוות המקצועי. הוא נפצע במהלך חודש ספטמבר ברבע גמר גביע ווינר וסבל מקרע קטן בשריר הירך האחורי. זמן ההיעדרות שלו עמד על שישה שבועות. בשל ההיעדרות הממושכת, בקבוצה החליטו להחתים את מתיאס לסור בחוזה זמני, עם חזרתו של ז'יז'יץ' אפשר היה לראות ישר שמדובר בשחקן אחר מזה שקיבלו הצהובים בעונה שעברה. הוא הוריד שישה ק"ג מה שהפך אותו ליותר לקליל יותר על הפרקט וליותר אתלטי.
3 צפייה בגלריה
ז'יז'יץ' מטביע
ז'יז'יץ' מטביע
שינוי מרשים בשנה האחרונה. ז'יז'יץ'
(צילום: עוז מועלם)
בעונה שעברה הקרואטי היה אחד מהשחקנים הכי מאכזבים בסגל. מבחינה ההתקפית הוא לא ממש סיפק את הסחורה, לא רק באשמתו, כשאפשר היה לראות שכמעט ולא התאימו לו תרגילים. גם אם קיבל את הכדור, זה לרוב היה במקומות שלא נוחים לו - ולא בצבע. מבחינה הגנתית הוא הוגדר כחור בהגנה, אבל הצליח לטשטש את זה, הודות לאותלו האנטר שנתן גיבוי הגנתי. כשמחברים לכך את העובדה שהוא מחזיק בחוזה של מיליון דולר לעונה, אפשר להבין את האכזבה אז של הצהובים.
"הוא הגיע למקום חדש, קבוצה חדשה, גם לא נשכח שהוא שיחק לפני כן שלוש שנים ב-NBA. לקח לו זמן גם להסתגל מחדש למשחק האירופי", הסביר גורם במועדון מה עבר על ז'יז'יץ'.
"היום הוא כבר מראה לכולם למה הוא נחשב לאחד מהשחקנים הטובים ביורוליג", המשיך אותו גורם. "הוא באמת עשה שינוי אדיר, לא רק מקצועית, גם מנטלית. הרבה יותר נוח לו עם הסיטואציה של השנה, אחרי שהוא כבר הסתגל לישראל, לקבוצה ולמסביב. וזה מתבטא על הפרקט".
3 צפייה בגלריה
ז'יז'יץ' עם הסרוויס הכסוף
ז'יז'יץ' עם הסרוויס הכסוף
מסיים חוזה בקיץ. ז'יז'יץ'
(צילום: עוז מועלם)

רוצה להישאר

בעונה הנוכחית ז'יז'יץ שיפר את הממוצעים שלו מ-9.1 נקודות, 4 ריבאונדים ו-11.6 במדד ב-34 משחקים ביורוליג ל-13.11 נקודות, 5.3 ריבאונדים ו-17 במדד ב-26 משחקים עד כה. אבל לא מדובר רק בסטטיסטיקה האישית שלו, אלא בכל שינוי הגישה. גם של הקבוצה שהתאימה לו תרגילים, מה שעוזר לו לצבור ביטחון גדול יותר. הוא חש יותר נוח כשהוא מקבל את הכדורים במקומות הנכונים וכך גם קל לו לייצר נקודות. החיבור ההתקפי, בעיקר עם סקוטי ווילבקין - שיודע למצוא אותו ולהכניס אותו לשטף גם כשהוא במשחק פחות טוב - נראה היטב.
סימן השאלה הגדול הוא לקראת העונה הבאה. נכון, העונה עדיין לא נגמרה ומכבי ת"א עדיין מקווה לעשות עוד צעד ביורוליג, כשהיא לא מסתפקת רק בהזדמנות הגדולה שנחתה עליה עם הדחת הקבוצות הרוסיות וההעפלה לפלייאוף. אבל אין ספק שבקבוצה כבר מתחילים לחשוב על הקיץ הנוכחי, כשלא מעט קבוצות באירופה יתחילו ללטוש עיניים לכיוונו של הסנטר.
3 צפייה בגלריה
אנטה ז'יז'יץ'
אנטה ז'יז'יץ'
היה צריך זמן להתרגל לכדורסל האירופי
(צילום: עוז מועלם)
ז'יז'יץ' למעשה מסיים חוזה, בלי אופציה לאף אחד מהצדדים, אך בקבוצה כבר הביעו נכונות גדולה להאריך לו אותו בשנתיים נוספות. כמו כן, השחקן מרגיש כבר חיבור לקבוצה ולמועדון ורואה את עצמו ממשיך. כמובן שהכול יהיה תלוי בסופו של דבר בסכומים שהצהובים יציעו לעומת שאר הקבוצות באירופה, אבל דווקא בעניין הזה מה שעשוי לעזור בנושא זה מערכת היחסים שיש לו עם המנהל המקצועי, ניקולה וויצ׳יץ׳, שהיה זה ש"גנב" מתחת לאף של ריאל מדריד את ז'יז'יץ' במהלך בזק.
עד כמה ז'יז'יץ' השתפר מהעונה שעברה? יכול להיות שהערב גם שרונאס יאסיקביצ'יוס, אקס מכבי ומאמן ברצלונה, יראה את מקרוב.