הקורונה מתעתעת, הנה עכשיו היא עוטפת כל מהלך כושל של בית"ר ירושלים ומספקת לו ערפל להתכסות בו, אליבי מושלם. כל ביקורת על סגנון המשחק, על הנרפות ההגנתית, מיד תזכה אותך במבט שיפוטי או גרוע יותר, מתקרבן, כי הרי לך תדע מה זה לשחק אחרי שנדבקת בקורונה.
נכון, אנחנו באמת לא יודעים איך זה בדיוק לשחק כדורגל אחרי שנדבקת בנגיף המסתורי, אבל אנחנו גם לא יודעים כמה משחקני בית"ר ירושלים סבלו מתסמינים חריפים, וכמה סתם נחו בבית בחופשת בידוד עם אימונים בזום והעלאת תמונות באינסטגרם.
4 צפייה בגלריה
סנטיאגו אוקאמפוס
סנטיאגו אוקאמפוס
סנטיאגו אוקאמפוס. לא קשור לבידוד
(צילום: עוז מועלם)
ואחרי שאמרנו את כל זה, סלובודן דראפיץ' ושי ברדה צריכים להסתכל היטב על הכדורגל המביך ששיחקה הקבוצה שלהם מול מכבי חיפה ולהיות מספיק כנים ואמיצים כדי לבחון איפה הם טעו - הפערים בין שתי הקבוצות היו כל כך גדולים, הטעויות היו כל כך מביכות, שלהסתפק בהסברי קורונה, זה לברוח לדרך הכי הקלה באזור ולעשות הנחה לשחקנים ולצוות המקצועי.
האם אליבי הקורונה מספק הסבר למגן אוקמפוס שמחזיר כדור לשוער שלו מבלי לבחון אם לא אורב לו שחקן יריב שמגיח מאחור? האליבי הזה תופס גם לגבי איבודי כדור השערורייתים של טל בן חיים ואורי מגבו? האם למקדם ההדבקה יש קשר להחלטה של בלם מנוסה בן 38 להתחכם בכדור חופשי נטול כל לחץ, ולמסור כדור עומק שמגיע דווקא לשחקן יריב? ואיך קשור הבידוד לעובדה שכבר בפתיחה אותו בן חיים התקשה להסתדר עם דוניו וכשזה חמק ממנו, הבלם האיטי פשוט דחף אותו ברחבה במה שאמור היה להפוך לפנדל (וכולנו בפזמון: העיקר שיש VAR)?
4 צפייה בגלריה
דראפיץ' וברדה
דראפיץ' וברדה
דראפיץ' וברדה. ערפל קורונה
(צילום: ראובן שוורץ)
אז נכון, בית"ר סבלה בחודש האחרון מריבוי נדבקים בנגיף הקורונה, אבל היא סובלת כבר מתחילת העונה מבעיות מקצועיות כרוניות. זה מה שדראפיץ' וברדה חייבים לזכור ולזה הם עדיין לא מצאו חיסון.

הקריצה של אטוולד, השיעור שלנו

היחס שלנו הישראלים למאמנים זרים שווה דוקטורט. ריימונד אטוולד ממכבי נתניה יכול לשמש מקרה מבחן מעולה שימלא קורס שלם, כולל ניתוחים פסיכולוגיים, סוציולוגיים ומאמרים עם כותרות מפוצצות בסגנון "בין תיעוב ורגשי נחיתות להערצה מתבטלת - הציר הנפשי של אוהדים ופרשנים כשהם פוגשים הולנדי שמתנהג אחרת".
4 צפייה בגלריה
ריימונד אטוולד
ריימונד אטוולד
אטוולד. קריצה שלעולם לא תבין
(צילום: ראובן שוורץ)
לו יכולתי לתרום משפט אחד לקורס חובה שכזה, הוא יישמע ככה: ריימונד אטוולד יכול לשגע אותך עם אקספרימנטים יומרניים, עם עקשנות יהירה ועם קריצה שלעולם לא תבין את משמעותה – הוא גם המאמן הכי טוב שמכבי נתניה יכולה הייתה לבקש בשלב הזה של חייה כמועדון כדורגל.

שלוש קטנות לסיום

1. תודו שהחלפת העקיצות בין ניר קלינגר ויוסי אבוקסיס זה הדבר הכי טוב שהצליחו לייצר העונה הפועל ת"א ובני יהודה, שתיהן ביחד.
4 צפייה בגלריה
ניר קלינגר
ניר קלינגר
ניר קלינגר
(צילום: ראובן שוורץ)
2. האם אינפלציית הגולים כתוצאה מאיבודי כדור של שוערים ובלמים תביא סוף סוף לחיסולו של הטרנד המעיק של הנעת כדור מאחור?
3. נכון, באר-שבע עדיין לא מביאה תוצאות, אבל מליקסון וברדה הוכיחו שהקבוצה מסוגלת לשחק כדורגל הרבה יותר שמח ויצירתי (בלי מיליגרם ציניות) מאשר זה בו מאמין אבוקסיס.