אחרי שחזרה לישראל עם עשר מדליות מפריז, המשלחת הפראלימפית זכתה היום (רביעי) לקבלת פנים במרכז פרס לשלום ולחדשנות ביפו. האירוע היה במעמד רעיית נשיא המדינה מיכל הרצוג, ואליו הגיעו המדליסטים עמי דדאון (שתי זהב, כסף וארד), אסף יסעור (זהב), מארק מליאר (ארד), מורן סמואל (זהב), הצמד שחר מילפלדר וסלאח שאהין (ארד), נבחרת הכדורשער נשים (כסף) וספורטאים נוספים שלקחו חלק במשחקים בפריז.
"כמה אנרגיה אתם ממלאים אותנו", אמרה אשת הנשיא בפתח דבריה. "במיוחד בעוד בוקר עצוב, לצערי, שאנחנו חווים במדינה. לא מזמן הותרו לפרסום שמותיהם של שני הלוחמים שנהרגו הבוקר בהתרסקות המסוק. אלה ימים מאוד קשים שעוברים עלינו, אבל ברגע שנכנסים לחדר מלא האנשים מופלאים כאן מתמלאים בטוב. תודה לכם. ממש כיף לראות אתכם כאן, ספורטאים וספורטאיות, אלופים בכל המובנים, האלופים והאלופות שלנו".
3 צפייה בגלריה
מיכל הרצוג
מיכל הרצוג
"אלופים בכל המובנים". הרצוג
(צילום: שאול גולן)
3 צפייה בגלריה
מימין לשמאל: שמוליק דניאל, טליה אילת, אירן שפיר ו-ורוניקה גירנקו
מימין לשמאל: שמוליק דניאל, טליה אילת, אירן שפיר ו-ורוניקה גירנקו
מימין לשמאל: שמוליק דניאל, טליה אילת, אירן שפיר ו-ורוניקה גירנקו
(צילום: שאול גולן)
עוד אמרה הרצוג: "בפעם הקודמת כשנפגשנו בבית הנשיא לפני המשחקים, הנשיא אמר שהוא גאה בכם בלי התוצאות. עכשיו, אנחנו גאים בכם אפילו יותר. כל עם ישראל גאה בכם. אני מקווה שיצא לכם להרגיש את זה בכל מקום. הבאתם כל כך הרבה גאווה, תקווה, אור, במיוחד בימים הקשים שהמדינה שלנו עוברת כמעט שנה".
"אני לא בטוחה מי התרגש יותר כש'התקווה' התנגנה - אתם או אנחנו, אזרחי ישראל", הוסיפה. "הוכחתם שיש לכם רצון, כוח וכלים בלתי מוגבלים ובעיקר רוח אדירה. ריגשתם מדינה שלמה. מאחוריי כל אחת ואחד מכם יש סיפור מופלא על אומץ והתמדה. אנחנו מתחברים לסיפור כזה מכל נימי הנפש, מזדהים, שואבים מכם הרבה השראה וכוח. כולכם לקחתם שבר או מגבלה והפכתם אותה למקור של עוצמה. כולכם גיבורות וגיבורים, סמל לנחישות ועוצמה אנושית".
3 צפייה בגלריה
יסעור
יסעור
חזר עם הזהב. יסעור
(צילום: שאול גולן)
אפרת דובדבני, מנכ"לית מרכז פרס לשלום ולחדשנות, אמרה: "הנשיא פרס פתח את שערי בית הנשיא למפגש משותף של הנבחרות האולימפית והפראלימפית. הוא היה הנשיא הראשון שהתעקש לתת את הברכה השוויונית שלו לאירוע אחד משותף. הבאתם גאווה למדינה ישראל, עם תחושה שיש לנו מסוגלות".
משה מוץ מטלון, יו"ר הוועד הפראלימפי, בירך את הספורטאים: "זאת המשלחת הכי ישראלית שיכולנו לחלום עליה: עולים חדשים, ישראלים ותיקים, מוסלמים, דרוזי, חלוקה שווה בין נשים לגברים. לפי חזונו של פרס, זוהי בדיוק ישראל שהוא חלם. היו לי יחסים איתו מאז שנפצעתי ב-1973, שר הביטחון הכי טוב שהיה לנכי צה"ל. איש של חזון שמממש אותו. אני קורא למשלחת "נבחרת החלומות". היא לא הייתה גדולה, 27 ספורטאים, אבל היא הייתה איכותית".
"אנחנו התקווה החדשה של מי שנפצע ב-7 באוקטובר", הוסיף מטלון. "עשר מדליות אולימפיות. מי חלם? כל אחת ואחד מכם הוא לא גיבור, הוא בר כוכבא. מה שעשיתם, אין כזה בשום מקום. בתקופה של שנה של אימונים בלתי אפשריים, במקומות שלא יכולנו להגיע, עשיתם את הבלתי אפשרי. היינו במצב רוח נוראי ולמרות הכל, הרוח שלנו, הישראליות שלנו, הרצון שלו לנצח - ניצח. ניצחתן וניצחתם".