"אהיה יותר מגאה לעמוד זקוף בהמנון במשחקי נבחרת ישראל. אני מרגיש ישראלי לגמרי, המשפחה שלי כולה ישראלית, ואני מקווה מאוד שאקבל את האזרחות ואוכל להחזיר למדינה הזו דרך משחקי הנבחרת".
כך אמר אתמול מיגל ויטור לחבריו בעקבות חשיפת "ידיעות אחרונות" על המכתב ששלח שר התרבות והספורט חילי טרופר לשרת הפנים איילת שקד, ובו המלצה להעניק אזרחות לקפטן הפועל באר-שבע, כדי שיהיה אפשר לזמנו לנבחרת בקמפיינים הקרובים. ויטור בן ה-32 שהחל לשחק בישראל לפני חמש שנים וחצי, מתכוון להישאר בארץ גם אחרי פרישתו ממשחק פעיל.
2 צפייה בגלריה
הפועל באר שבע
הפועל באר שבע
"מרגיש ישראלי לגמרי". ויטור
(צילום: עוז מועלם)
בהתאחדות החליטו לבצע את המהלך בגלל מצוקת הבלמים בכדורגל הישראלי וההרגשה שהפעם אפשר להגיע סוף-סוף לטורניר גדול. טרופר קרא את מכתב הבקשה ששלח אליו היו"ר אורן חסון, ואחרי שבדק מספר פרטים, כמו האפשרות שוויטור אכן יכול לשחק בנבחרת במידה שמשרד הפנים יאשר את בקשת האזרחות, העביר את ההמלצה שלו.
בהפועל באר-שבע הסבירו כי הקבוצה לא הייתה זו שיזמה את הפנייה, אבל הם כמובן נלהבים מהאפשרות שוויטור יקבל אזרחות. "שלחתנו את מכתב ההמלצה שלנו להתאחדות, אבל זה מהלך שלה לטובת ההשתתפות של ויטור בנבחרת", הסבירו בבאר-שבע. "מדובר במודל לחיקוי, קפטן אמיתי, הוא ישראלי לכל דבר, שגריר אמת שלנו. זה יהיה הדבר הכי טוב לכדורגל הישראלי".
2 צפייה בגלריה
מיגל ויטור
מיגל ויטור
בקרוב בכחול-לבן?
(צילום: הרצל יוסף)
שחקן בכיר בנבחרת אמר: "כולם יודעים שהבעיה הגדולה ביותר שלנו היא ההגנה, ולכן הגעה של שחקן כמו ויטור תוכל לקרב אותנו ליורו, זה חשוב מאוד". מנגד, איש מקצוע בליגת העל טען: "ככה לא נקדם שחקנים ישראלים. ידוע שאין כאן בלמים איכותיים, אבל זה פתרון זמני בלבד".
כעת הכדור נמצא עכשיו במשרד הפנים, ומרשות האוכלוסין וההגירה נמסר: "מיגל ויטור הגיש לאחרונה בקשה לקבל אזרחות ישראלית ובימים אלו בקשתו נבחנת".