בחודש פברואר האחרון פורסמה רשימה שדירגה שחקנים עד גיל 23 מ־72 ליגות בעולם לפי מדד יעילות של דקות-שערים (בלי פנדלים) במהלך העונה שעברה. דור תורג'מן בן ה־20 תפס את המקום הרביעי כשהוא מקדים את ג'וד בלינגהאם מריאל מדריד עם 0.77 שערים למשחק.
את הרשימה הובילו סנטיאגו חימנס מפיינורד, אלכסנדר לינד מסילקבורג הדנית ובראיין ברובי מאיאקס, אבל עבור תורג'מן ממכבי ת"א זהו בהחלט מקום של כבוד. מה שעוד מרשים זו העובדה שמאז הוא רק הולך ומשתפר, מבסס העונה את מעמדו במכבי ת"א ואף מצליח להזיז מההרכב את אגדת המועדון ערן זהבי.
4 צפייה בגלריה
מ.ס אשדוד מכבי ת"א
מ.ס אשדוד מכבי ת"א
מבסס העונה את מעמדו. תורג'מן
(צילום: עוז מועלם)
4 צפייה בגלריה
שער מדור הספורט של "ידיעות אחרונות", היום
שער מדור הספורט של "ידיעות אחרונות", היום
שער מדור הספורט של "ידיעות אחרונות", היום
הלילה (22:00) יעלה תורג'מן לדשא באצטדיון העירוני של בראגה למשחק במסגרת הליגה האירופית, כשהוא במעמד שהמתין לו מהרגע שעלה לבוגרים ופילס את דרכו עם הרבה סבלנות. הוא הגיע כנער בגיל 15 לקריית־שלום רק אחרי שמכבי ת"א הייתה מוכנה לממן עבורו מוניות מאשדוד בעלות של 11 אלף שקל מדי חודש, ירד עם בית"ר ת"א לליגה השלישית, נתקל במאמנים כמו ולדימיר איביץ' ואייטור קראנקה שלא ספרו אותו, ואחרי שכיכב במונדיאליטו עם נבחרת הנוער (כולל גול אדיר בסלאלום מול ברזיל), רשם עונה עם 16 משחקים בלבד בהרכב תחת רובי קין כשבחלקם בכלל בעמדה זרה לו באגף. עכשיו הוא החלוץ הבכיר בהרכב הקבוצה הישראלית היחידה שתשחק העונה בשלב בתים של מפעל אירופי.

גבוה, טכני וכובש

ז'רקו לאזטיץ', המאמן הראשון שנתן לתורג'מן את הקרדיט המלא לו חיכה, משווה אותו ללא פחות מדושאן ולאחוביץ'. הוא מכיר מקרוב את חלוץ יובנטוס ונבחרת סרביה מהימים המשותפים בפרטיזן בלגרד, שם אימן במחלקת הנוער. מקור ההשוואה בין שני החלוצים שיש ביניהם פער של ארבע שנים וארבעה סנטימטרים (הסרבי מתנשא לגובה של 1.90 מ'), קשור בעיקר ליכולת האישית והטכנית של כדורגלנים גבוהים. המעמד של תורג'מן כל כך חזק אצל לאזטיץ', עד כדי כך שבשיחות תיאום ציפיות ביניהם הבהיר המאמן כי הוא האס שלו ואיתו הוא הולך העונה לקרב באירופה ובליגה. תורג'מן הודה: "יש לי חיבור מצוין עם המאמן, הוא מאמין בי ואני מחזיר לו על המגרש".
4 צפייה בגלריה
מ.ס אשדוד - מכבי ת"א
מ.ס אשדוד - מכבי ת"א
יש לו חיבור מצוין עם תורג'מן. לאזטיץ'
(צילום: עוז מועלם)
"תרג'מן הוא עילוי, זה חלוץ שיש לו ממדים מרשימים והוא יודע לייצר לעצמו שערים. טכניקה כמו שלו בממדים כאלו קשה למצוא היום באירופה ולכן הוא יגיע לרמות הכי גבוהות", ניתח אחד מהמאמנים הבכירים בכדורגל הישראלי. "צעיר עם 1.86 מטר שיודע לקחת כדור ולעבור שחקנים, זה מצרך שגם באירופה אין הרבה". אם מישהו ביקש הדגמה לרמת הטכניקה והדריבל של תורג'מן הוא קיבל אותה בשער הניצחון המסחרר שלו מול הפועל באר־שבע. חלוץ מכבי ת"א פירפר הגנה שלמה בדרך לשער שייכנס לדיסק השיווק שלו ומציג גם נחישות וסיומת מדהימה.
לאזטיץ' אוהב לשחק עם חלוצים גבוהים. תחת הסרבי שיחק בין היתר פטאר ראטקוב שמתנשא לגובה של 193 סנטימטרים וכבש אצלו 16 שערים לפני שעבר לזלצבורג, כמו גם סטפן ווקיץ' עם 1.89 מ'. המאמן דורש מהחלוצים שלו להיות מעורבים גם במשימות הגנתיות ובמקביל להיות חדים מול השער, ומשחק שמבוסס על פחות נגיעות בכדור ויותר יכולת אישית ותנועה. כרגע תורג'מן חתום על שני שערי ליגה וחמישה בכל המסגרות, יחד עם עוד שני בישולים באירופה.

הפך את זהבי למחליף

לפני הקיץ האדיר שלו בנבחרות הצעירות, לתורג'מן היו 159 דקות בלבד בבוגרים של מכבי ת"א והוא פתח רק פעם אחת בהרכב. למעשה, רק העזיבה של אוסקר גלוך לזלצבורג מנעה ברגע האחרון את השאלתו לבית"ר ירושלים. עם זאת, בקיץ 2023 הוא היה משוכנע כי היכולות שלו יובילו אותו להיות שחקן דומיננטי יותר תחת רובי קין. זו הייתה עונה שבה החלוץ הצעיר החל לקבל דקות משמעותית הרבה יותר בליגת העל (כמעט פי 10 לעומת השנה שקדמה לה - 1,509), אלא שמבחינת קין, ערן זהבי היה החלוץ המוביל. במצב הזה מצא את עצמו תורג'מן משחק באגף שמאל או עולה מהספסל כמחליף ובכל זאת רשם מספרים יפים של תשעה שערי ליגה ותריסר שערים בכל המסגרות. "קראנקה ואיביץ' לא ספרו אותו, קין בקושי נתן לו לשחק כחלוץ, וכשהכניס אותו זה כבר היה בעיקר באגף שמאל", ניתחו במועדון. "התפקיד היחיד של תורג'מן הוא חלוץ, כל דבר אחר זה לא נכון מבחינתו. העונה זו הפעם הראשונה שמאמן במכבי מגיע, נותן לתורג'מן את הקרדיט המלא והוא מחזיר לו".
4 צפייה בגלריה
זהבי ותורג'מן
זהבי ותורג'מן
"לא חשב שהירידה בדקות תהיה כזו משמעותית". זהבי ותורג'מן
(צילום: עוז מועלם)
הקרדיט הזה לא מתרחש בוואקום ולפריחה של תורג'מן יש השלכות על הסמל הגדול של המועדון, ערן זהבי. מי שהיה מלך השערים של העונה שעברה (יחד עם דין דוד), הפך לשחקן ספסל.
אחד השחקנים המרכזיים במכבי ת"א בשנים האחרונות שפרש לאחרונה, אבי ריקן, התייחס לסיטואציה הטעונה: "בשיחות שלו עם ראשי המועדון אמרו לזהבי בקיץ כי יש מטרה לקדם צעירים העונה. הוא כמובן לא חשב שהירידה בדקות תהיה כזו משמעותית, אבל יש החלטה מערכתית לקדם שחקנים כמו דור תורג'מן".
לחלוץ שיחגוג בחודש הבא יום הולדת 21, נותרו שלוש שנים בחוזהו במכבי ת"א עליו חתם ללא סעיף יציאה. עם זאת, בשיחות שהובילו להארכת החוזה מול סוכנו עידן בן־אבו, סוכם כי המועדון לא יעמוד בדרכו של תורג'מן (בדומה להתנהלות מול דניאל פרץ שעבר לבאיירן מינכן או אוסקר גלוך לזלצבורג), אולם תג המחיר ייקבע בהתאם לרמת הליגה ממנה תגיע הצעה. אם מדובר יהיה בליגה בכירה הדרישה תהיה של שבעה מיליון יורו ומעלה. במכבי מבינים כי תורג'מן הוא הפרוספקט המשמעותי ביותר שלה, ומעבר להעדפה המקצועית של לאזטיץ', יש בסיפור גם מדיניות ברורה של מועדון בבחירה של שחקן צעיר עם פוטנציאל מכירה לחלוץ מבוגר שנמצא מעבר לשיאו.
הערב ינסה תורג'מן להוכיח את היכולת שלו מול בראגה, קבוצה איכותית מהמקום השביעי בפורטוגל: "ברור שיש התרגשות, כל שחקן חולם לשחק ברמות האלה. ההתרגשות היא עד המגרש, שם נגיע לעשות את העבודה. מסתכלים לכולם בעיניים".
פורסם לראשונה: 01:30, 26.09.24