הרוכב הקנדי דרק ג'י העניק לקבוצת ישראל פרמייר טק את ההישג הגדול ביותר שלה עד כה בטור דה פראנס 2024, כשסיים הערב (ראשון) במקום השלישי בקטע התשיעי, 199 ק"מ קשים מאוד באזור טרואה. הקטע היה מורכב משבילי חצץ מאתגרים ודרכי עפר, וההופעה של ג'י סידרה לו גם הישג נדיר וראשוני עבור הקבוצה הישראלית: הוא נכנס לעשירייה הראשונה בדירוג הכללי (מקום תשיעי), גבהים שאף רוכב מישראל פרמייר טק לא הגיע אליהם מעולם.
ג'י היה חלק מקבוצת בריחה של שמונה רוכבים שפתחה פער בשלב מוקדם, והצליחה להחזיק מעמד למרות ניסיונות המתקפה לאורך הקטע. כמה עשרות קילומטרים לסיום כבר היה ברור שהדבוקה הזו תחזיק עד לקו הסיום, ואחרי שני ניסיונות כושלים של חברים בשמינייה לפרוץ לבדם לניצחון, מי שחצה ראשון היה אנתוני טורז'י הצרפתי בזמן של 4:19.43 שעות, כשמיד אחריו חוצים בזמן זהה טום פידקוק הבריטי וג'י, שהקדים על הקו את אלכס אראנבורו הספרדי. הוא המשיך בכך פתיחה חזקה של ישראל פרמייר טק בטור, אחרי שהרוכב הגרמני פסקל אקרמן השיג מקבץ מעולה של מקומות 4, 6 ו-9 בקטעי הספרינט בשבוע שעבר.
1 צפייה בגלריה
דרק ג׳י
דרק ג׳י
קפץ למקום התשיעי הכללי. ג׳י
(צילום: ישראל פריימר טק)
כאמור, ג'י קפץ למקום התשיעי הכללי, ארבע דקות ושתי שניות מאחורי המוביל הסלובני טאדיי פוגצ'אר. רמקו אבנפול הבלגי שני בפער של 33 שניות, האלוף יונאס ויניגור שלישי בפער של דקה ו-15 שניות.
טירוף: צפו בשדר הספרדי משתגע אחרי הגול
(באדיבות one)