מה שאני עומד לכתוב לא יישמע פופולרי, וכנראה שרבים גם ירימו גבה - במיוחד אחרי שהיו כאלה שהכתירו את מכבי חיפה לקבוצה ששיחקה את הכדורגל הכי יפה בליגה. נכון, הירוקים הבקיעו הכי הרבה שערים וצברו כמות נקודות מרשימה, וגם העובדה שהפסידו למכבי ת"א 3 פעמים עד המשחק בשבת לא אמורה לפגוע בטיעונים האלה. אבל המשחק האחרון היה המקום הכי נמוך שמכבי חיפה הייתה יכולה לרדת אליו. אפשר להמחיש את זה בשיחה דמיונית בין אוהדי הירוקים:
אוהד א': "שמע, יש למכבי ת"א את התקציב הכי גבוה, תראה איזה סגל יש להם. מריח כמו עוד הפסד". אוהד ב': "אולי אם דניאל טננבאום לא יעמוד בשער, והיווני שהיה קטסטרופה בתחילת השנה יעמוד במקומו, יהיה לנו סיכוי". אוהד ג': "וואלה, תראו. היווני בשער, אולי זה היום שלנו".

1 צפייה בגלריה
מכבי חיפה
מכבי חיפה
מכבי חיפה
(צילום: עוז מועלם)

אוהד א': "עזוב, עדיין יש להם הגנה חזקה. הכדור בכלל לא יגיע לשוער". אוהד ב': "אם אמאדור וטיבי, שהם העוגן של ההגנה, לא ישחקו, אולי יהיה לנו צ'אנס". אוהד ג': "יואו! אמאדור וטיבי לא משחקים. היום אנחנו מנצחים".
אוהד א': "לא יודע. תראה איזה מרכז שדה יש להם. גלזר הוא גרזן, גולסה נותן עונה מצוינת וריקן תמיד מחולל שינויים, אם הוא בהרכב ואם הוא עולה מהספסל. גם בלי השניים שמושעים הם מסתדרים". אוהד ב': "אולי אלוהים יבוא פעם בשנה לסמי עופר? ואולי זה יקרה היום ויהיה איזה נס שנצליח לנחס אותם והם לא ישברו את השיא שלנו, עונה ללא הפסד?" אוהד ג': "יש אלוהים! גולסה, ריקן וטיבי בבידוד. ברסקי שכח מתי עלה בהרכב בפעם האחרונה ועכשיו הוא בפנים יחד עם דור פרץ שרק חזר מפציעה של כמה חודשים. בלקמן לא מסוגל להבקיע ממטר וגם יונתן כהן לא בכושר. עד ששכטר ייכנס כבר ניתן להם בראש".
שריקת הסיום. יש אלוהים! ומתברר שהוא סרבי. ומכבי חיפה? מול פחות מחצי הרכב, מול קבוצה תשושה ללא מחליפים בסמי עופר, הוכיחה שעדיין אין לה מה למכור. היא נראתה בשבת כמו המקום הכי נמוך בכרמל. וכדורגל יפה? בואו לא ניסחף. בשביל זה יש לנו את הליגה האנגלית והספרדית.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות וסרטונים מהאינטרנט, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.