בגיל 41 ואחרי ששמו היה מקושר לקבוצות מסעודיה וברזיל, החליט פפה לתלות את הנעליים ובכך לסיים קריירה מפוארת ומוצלחת. פפה, ששמו המלא הוא קפלר לבראן לימה פריירה, נולד וגדל בעיר אלגואס שבברזיל (לא שיחק בנבחרות הצעירות של ברזיל). הוא התחיל לשחק בקורינתיאנס אלגואנס, ובגיל 18 עבר לקבוצת המשנה של מארטימו ב' הפורטוגלית, ופרץ בפורטו.
הבלם האגדי מסכם קריירה מפוארת של 878 הופעות (כולל 4 מונדיאלים ו־5 טורנירי יורו) בחמש קבוצות שונות, 141 הופעות בנבחרת פורטוגל ו־42 שערים (8 בנבחרת ו־34 במועדונים) ו־29 תארים. נשאר לכם אוויר בריאות? גם 5 גביעי פורטוגל, 4 אליפויות פורטוגל, 4 סופר קאפ פורטוגלי, גביע ביניבשתי פורטוגלי אחד, שלוש אליפיות ספרד, שלוש זכיות בליגת האלופות, שני גביעי המלך הספרדי, שתי זכיות בסופר קאפ הספרדי, שתי זכיות בסופר קאפ האירופי.
1 צפייה בגלריה
פפה בוכה על רונאלדו
פפה בוכה על רונאלדו
פפה בוכה על רונאלדו
(צילום: EPA/MIGUEL A. LOPES)
בנבחרת הוא זכה ביורו 2016 (סיים גם כאיש המשחק באותו גמר) ובליגת האומות ב־2019. ב־2024 פפה קבע שני שיאים חדשים בכדורגל: 1. בשמינית הגמר של פורטו נגד ארסנל, הבלם הפך לשחקן המבוגר ביותר שמשחק בשלבי הנוקאאוט. 2. ביורו 2024 הפך לשחקן המבוגר ביותר בתולדות הטורניר.
פפה ידוע כשחקן מאוד אגרסיבי שקיבל לא מעט כרטיסים אדומים בקריירה בעקבות התנהגות לא אחראית, אבל הוא גם מנהיג קלאסי, אחד שיודע לדחוף את הקבוצה קדימה ולעשות סדר בהגנה, ראשון לכל כדור גובה, יודע תמיד להסתכל בלבן של העיניים של חלוצי היריבה במשחק בלתי מתפשר.
יש דבר אחד שראינו אצל פפה, משהו שלא תמיד נתקלים בו אצל בלם קשוח כמותו, הרגישות והאמוציות. לדוגמה, ביורו האחרון – כשפורטוגל הודחה בפנדלים על ידי צרפת ברבע הגמר – הוא פשוט פרץ בבכי כשכריסטיאנו רונאלדו חברו הטוב עוד מהימים בריאל מדריד, פשוט מחבק אותו ומחזק אותו.
ועכשיו, אחרי שפפה הצטרף באופן רשמי לרשימת שחקני עבר מהעשור וחצי האחרון שגם פרשו, נותר רק להגיד שללא ספק יש פה בלם שבהחלט מגיע לו מקום ב־11 הטובים בכל הזמנים – ואין ספק שההיסטוריה גם תסתכל עליו לטובה וכאחד שבאמת מגיע לו להיות ברשימה של הגדולים.
תודה רבה לך פפה על הרבה רגעים בהם נתת שיעור או שניים לדור הצעיר בלהיות בלם, מנהיג. תודה איך לימדת אותנו לא לוותר ברגעים קשים, תודה לך שזכינו לראות אותך משחק בדור הזה, ואין ספק שבמגרש כבר מתגעגעים אליך. אמן שכבר בדור הבא ייצאו עוד כמה וכמה בלמים כמוך שיודעים מה זה לעמוד על המגרש ולא רק להרחיק את הכדור לחוץ או לקרן.
בהצלחה בפרק הבא בחיים.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.