פריז סן ז'רמן נפרדת ממלך השערים שלה בכל הזמנים, קיליאן אמבאפה, אחרי 7 שנים במועדון. הפנומן הצרפתי לא הצליח להביא לעיר האורות את הגביע עם האוזניים הגדולות, גם לא כששיחק עם 2 אגדות כדורגל בהתקפה (ניימאר ומסי). האמת היא שהעונות האחרונות של הפריזאים נראות דומות למדי: זכייה בליגה הצרפתית, הדחה מליגת האלופות. אך שמנו לב לדפוס בקבוצה שאולי מאפשר לנו לחזות את העונה הבאה של פ.ס.ז'.
הכל מתחיל אי שם בעונת 2015/16. פ.ס.ז' זכתה בליגה הצרפתית ביחד עם האריה השוודי זלאטן איברהימוביץ', שנתן עונת שיא במועדון עם 38 שערי ליגה. בסוף העונה זלאטן עזב את הקבוצה כמלך השערים של הקבוצה בכל הזמנים. בעקבות עזיבתו של זלאטן, פ.ס.ז' לא זכתה באליפות, סיימה במקום ה-2 אחרי מונאקו והפסידה נגד ברצלונה בשמינית גמר ליגת האלופות. בקיץ 2017, פ.ס.ז' החתימה כוכבים כמו אמבאפה ודני אלבס, ובנוסף הביאה את השחקן שנתן את ההופעה הכי טובה נגדה בשמינית גמר האלופות, ניימאר.

1 צפייה בגלריה
קיליאן אמבאפה
קיליאן אמבאפה
קיליאן אמבאפה
(צילום: EPA/Teresa Suarez)

בעונת 2017/18 לפריז לא היו מתחרים בליגה הצרפתית והיא זכתה בעוד תואר, כשבליגת האלופות היא מודחת בשמינית הגמר על ידי ריאל מדריד. עוד 2 עונות עוברות כאשר הפריזאים מצליחים לזכות 3 פעמים רצוף בליגה הצרפתית, אך לא בליגת האלופות. קיץ 2020 מגיע כאשר אדינסון קבאני עוזב את המועדון כמלך השערים שלו בכל הזמנים (לאחר שעקף את זלאטן). בעקבות עזיבתו פ.ס.ז' לא הצליחה לזכות באליפות צרפת וסיימה במקום השני אחרי ליל, כשבליגת האלופות היא משחקת שוב נגד ברצלונה בשמינית אך מודחת בחצי הגמר.
תחילתה של עונת 2021/22 מגיעה עם החתמות ענק של הקבוצה הצרפתית. שמות כמו חכימי, ויינאלדום ודונארומה, בנוסף לשחקן שנתן את ההופעה הכי טובה נגדה בשמינית האלופות של העונה שעברה, לאו מסי. בסוף העונה הקבוצה מעיר האורות שוב זוכה בליגה בקלילות, אך בליגת האלופות שוב מודחת בשמינית ע"י ריאל מדריד. עוד 2 עונות עוברות בזכייה של פריז באליפות צרפת והנה, אנו מגיעים להווה. סוף עונת 2023/24 מגיעה, אמבאפה עוזב את המועדון ועושה זאת, כן כן, ניחשתם נכון, כמלך שערי הקבוצה בכל הזמנים (אחרי שעבר את קבאני).
עונת 2024/25 נמצאת בסימן שאלה גדול מאוד אצל פ.ס.ז', מכיוון שאם הדפוס אכן קיים, זה אומר שפריז לא תזכה בליגה הצרפתית בעונה הקרובה כמו בעונות 16/17 ו-20/21. האם היא תפגוש את בארסה בשמינית גמר ליגת האלופות? האם בעונת 25/26 היא תבצע החתמות ענק? כל השאלות האלה עולות במידה והדפוס אכן קיים, אך ייתכן ופריז תשבור את הקללה.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.