אחרי לא מעט דיבורים הגיע שלב המעשים, ורוברט לבנדובסקי הגיע לספרד וחתם בברצלונה ל-3 שנים תמורת 50 מיליון אירו (45 מיליון ועוד 5 בבונוסים). החלוץ הפולני מגיע לברצלונה לאחר 8 שנים מפוארות בבאיירן מינכן, בה כבש 352 שערים ב-375 הופעות וזכה ב-8 אליפויות גרמניה, 3 גביעי גרמניה, 4 סופרקאפ גרמני ופעם אחת בליגת האלופות. בבאיירן עשו הכול כדי להשאיר את לבנדובסקי אצלם, אבל הפולני החליט לפתוח פרק חדש בקריירה המפוארת שלו. לכל הפחות באיירן הרוויחה מהמכירה הכי יקרה בהיסטוריה של המועדון.
מבחינת לבנדובסקי, המעבר הוא סוג של אתגר חדש בקריירה. בחודש הבא הוא כבר יהיה בן 34, ואם נוסיף לכך את כמות האופציות ההתקפיות שיש בקבוצה, לצד צעירים רבים, הוא עלול למצוא את עצמו לפעמים על הספסל במקום לשחק בקביעות כפי שהוא מכיר. לכן צריך לדאוג שדווקא לבנדובסקי יוביל את הקבוצה ויהיה השחקן הדומיננטי כדי שיצבור ביטחון. בנוסף, הליגה הספרדית שונה משמעותית מהליגה הגרמנית - אם זה במהירות משחק, הקצב, האינטנסיביות, וללבנדובסקי יודע שחובת ההוכחה עליו, להראות שהוא יודע להתמודד עם כל מה שיש.

1 צפייה בגלריה
רוברט לבנדובסקי
רוברט לבנדובסקי
רוברט לבנדובסקי
(צילום: רויטרס)

הזכרנו את הכלים בהתקפה. בבאיירן שיחקו לצדו תומאס מולר, לירוי סאנה וקינגסלי קומאן, בין השאר, שחקנים בסגנון שונה מאשר פייר-אמריק אובימאנג, ממפיס דפאי, פראן טורס, אנסו פאטי וראפיניה. זה עולם אחר, והוא צריך להכיר ולהתרגל אליהם.
יתרון ענק שפועל לזכות לבנדובסקי הוא שהפולני מגיע בכושר שיא ועם המון תשוקה להצליח ולהוכיח מי הוא ומה הוא. יש לו את כל האמצעים להיות הטוב ביותר גם בברצלונה החדשה של צ'אבי, ולא באיירן המפלצתית שאליה הוא התרגל.
הליגה הספרדית נפתחת בעוד חודש, ואז הוא יתחיל ללמוד מה מחכה לו, אבל בארסה מנסה להשתקם גם בליגת האלופות אחרי שרשרת כישלונות רצינית ושם הוא יהיה חייב להתעלות לא פחות. זה אתגר גדול. אני מעריך שלקראת אמצע העונה יוכל לראות בביטחון אם צ'אבי קיבל רכש שהוא בינגו אחד גדול עם מספר שערים שמזכיר את ימיו היפים של לאו מסי, או שבעצם יתגלה כבלוף ואכזבה, בדיוק כמו מסי התגלה בפ.ס.ז'. את זה כבר ניתן לעתיד לגלות לנו.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.