רז הרשקו לאחר הזכייה במדליית הארד באליפות העולם בג'ודו
(באדיבות איגוד הג'ודו)
מדליה שלישית לישראל בקטאר. אחרי המדליות של ענבר לניר ופיטר פלצ'יק אתמול (שישי), גם רז הרשקו השיגה היום את המקום בפודיום באליפות העולם בג'ודו כשזכתה בארד בתום ניצחון על שיאן שו הסינית בזכות ווזארי שהושג 50 שניות מתחילת הקרב בבית הניחומים.
הרשקו (+78 ק"ג) שעברה שנה נפלאה, בה עלתה על פודיום כמעט בכל תחרות - עשתה זאת לראשונה בקריירה באליפות העולם, לאחר שבאליפות הקודמת סיימה חמישית בגלל עונש שלישי ביזארי שקיבלה על סידור התסרוקת שלה. זהו ניצחונה הרביעי בקריירה של הג'ודוקא הישראלית על היריבה מסין.
3 צפייה בגלריה
רז הרשקו עם מדליית הארד יחד עם מאמנה שני הרשקו
רז הרשקו עם מדליית הארד יחד עם מאמנה שני הרשקו
"שמחה ומאושרת". רז הרשקו עם מאמנה שני הרשקו
(צילום: באדיבות איגוד הג'ודו)
האליפות נכנסה היום ליומה השביעי והאחרון בקטגוריה האישית במשקלים הפתוחים. מחר יתחרו הנבחרות השונות בקבוצתי, אך ישראל, מדליסטית הארד, לא תיקח חלק בשל פציעות בנבחרת הגברים.
הרשקו פתחה את מסע התיקון שלה עם ניצחון על כריסטי-רוז פרטריוס מזימבבואה, שספגה שלושה עונשים לחובתה, בקרב בו הרשקו שלטה. בשמינית הגמר היא ניצחה את שין סו הסינית עם איפון תוך 1:10 דקות לפתיחת הקרב. ברבע היא הפסידה לאקירה סונה היפנית, האלופה האולימפית, שניצחה באיפון 1:36 לסיום הקרב. הרשקו תקפה בפתיחה, אבל סונה ניצלה את הזדמנות וריתקה את הישראלית שנשרה לבית הניחומים.
3 צפייה בגלריה
הרשקו
הרשקו
מדליה רביעית בקריירה. הרשקו
(צילום: KARIM JAAFAR / AFP)
הרשקו עלתה לקרב על הארד אחרי שגברה בעונשים על קאירה סאיט הטורקיה, אותה ניצחה גם בגמר גרנד סלאם ת"א האחרון, והמשלחת הישראלית יכולה לסיים את האליפות עם שלוש מדליות.
זו המדליה הרביעית בקריירה של רז הרשקו, והשנייה בתחרויות האישיות. גולת הכותרת מבחינת הג'ודוקא בת ה-24 הייתה כשזכתה במדליית הארד באולימפיאדת טוקיו יחד עם הנבחרת המעורבת. בנוסף, זכתה עם הנבחרת בארד באליפות העולם בטשקנט, ובמדליית הארד האישית באליפות אירופה שנערכה ב-2022 בטשקנט.
3 צפייה בגלריה
הרשקו
הרשקו
ניצחה בזכות ווזארי שהשיגה 50 שניות מתחילת הקרב. הרשקו מול שו הסינית
(צילום: KARIM JAAFAR / AFP)
כאמור, רק מדליה אישית באליפות העולם חסרה להרשקו, והיא הייתה נחושה להשיג אותה לאחר הפספוס הכואב באליפות הקודמת, עם פיאסקו העונש שקיבלה מהשופט על סידור התסרוקת. היום סוף-סוף, היא הצליחה לסמן וי גם על ההישג הזה.

תגובות

לאחר הזכייה אמרה רז הרשקו: "אני שמחה ומאושרת. הייתי מעדיפה שהצבע של המדליה יהיה אחר, אבל אני שמחה לסיים את היום הזה על הפודיום. חשוב לי מאוד להקדיש את המדליה לתושבי הדרום ולחיילי צה״ל שלא עוצמים עין בימים האחרונים, זה בשבילכם. תודה לשני הרשקו המאמן הראשי של הנבחרת והמאמן האישי שלי, לעידו בר וצ׳אלס צ׳יבאנה למשפחה המדהימה שלי ולבת זוג שלי נטע".
מאמנה, שני הרשקו: "רז עשתה היום יום גדול, אני גאה בה על הלחימה שלה ועל העקשנות שלה, היא הצליחה להרים את עצמה אחרי ההפסד ברבע הגמר וזה מוכיח מאיזה חומרים היא עשויה. אנחנו מסכמים אליפות עולם היסטורית לנבחרת הנשים ולג׳ודו הישראלי בכלל, זה פשוט אדיר וזה מקבל חשיבות גדולה ביותר עברונו לייצג את מדינת ישראל בימים כאלה. אני רוצה להודות לכל הספורטאיות והצוות שמקיף אותנו כל יום 24/7 ובפרט למאמנים שלצידי עידו בר וצ׳ארלס צ׳יבאנה".
פורסם לראשונה: 13:18, 13.05.23