סיפורה של אימאן חליף ממשיך ליצור כותרות גם לאחר סיומה של אולימפיאדת פריז. לפני מספר ימים החליטה האלופה האולימפית הטרייה באיגרוף (עד 66 ק"ג) להגיש תלונה בעקבות המתקפה נגדה בשבועיים האחרונים בטענה ל"בריונות רשת והתעללות", וכעת פורסם שבין הנתבעים ניתן למצוא שמות כמו המיליארדר אילון מאסק והסופרת המפורסמת ג'יי. קיי רולינג.
העו"ד של חליף, נביל בודי, המתגורר בפריז, אישר למגזין הצרפתי "Variety" שאכן הוגשה תביעה נגד הרשת החברתית X (לשעבר טוויטר), מה שעל פי החוק הצרפתי יאפשר לחקור את כל האמירות הקשות שפורסמו ברשת נגד חליף, כולל את הדברים שכתבו אלה שהגיבו תחת זהות בדויה.
1 צפייה בגלריה
אימאן חליף המתאגרפת האלג'יראית
אימאן חליף המתאגרפת האלג'יראית
הגישה תלונה בטענה לבריונות רשת והתעללות. אימאן חליף
(צילום: Richard Pelham/Getty Images)
לצד זאת, בין הנתבעים יש גם שמות מוכרים, כשבנוסף למאסק ורולינג ייחקרו גם ציוציו של נשיא ארה"ב לשעבר והמועמד לנשיאות, דונלד טראמפ. "על אף ששמו של טראמפ לא מופיע בתביעה, הציוצים שלו ייבדקו גם הם כחלק מההליך", אמר בודי.
רולינג, שכתבה את סדרת הספרים הקלאסית "הארי פוטר", נתבעה לאחר שהעלתה תמונה של חליף באחד מהקרבות שלה וטעני כי האלג'יראית היא "גבר שמוגן על ידי ארגון ספורט מיזוגני שנהנה לראות אישה שסופגת אגרופים בראשה וששאיפות חייה נופצו". לצד זאת, מאסק, שבין השאר הוא הבעלים של X, שיתף ציוץ בו נכתב "אין מקום לגברים בספורט הנשים", והוסיף לשיתוף את המילה "בהחלט".
בודי הוסיף כי "לצד השמות שצויינו, הציפייה היא שהרשויות יחקרו את כל מי שהם מרגישים שיש צורך לחקור. לתביעה בצרפת יש אפשרות לשתף פעולה עם מדינות נוספות בנושא. יש הסכמה בין צרפת לארה"ב למשל בכל הנוגע לאמירות שנאה ברשת".

המתאגרפת שעוררה סערה

הסיפור של חליף בת ה-25 חרג מגבולות הספורט. הניצחון של האלג'יראית בשמינית הגמר באולימפיאדת פריז על אנג'לה קריני האיטלקייה, שפרשה אחרי 46 שניות בלבד, יצר מהר מאוד מסע השמצה נגדה ברשתות החברתיות שהטילו ספק בזהותה המינית.
הסיבה לסערה סביב חליף נעוצה בבדיקת מגדר שבה נכשלה לכאורה בשנה שעברה. על פי האיגוד הבינלאומי (IBA), הבדיקה שנערכה לחליף ולמתאגרפת לין יו-טינג מטייוואן קבעה כי הן גברים מבחינה ביולוגית, בגלל רמות גבוהות של ההורמון הגברי טסטוסטרון שנמצאו בדמן. עם זאת, האיגוד מעולם לא הציג את ממצאי הבדיקה. דובר האיגוד שינה מעט את הגרסה החודש, כאשר אמר כי הבעיה הייתה "כרומוזומים מסוימים שנמצאו בבדיקה", בעוד חליף טענה לאורך כל הדרך כי הבדיקה הייתה מזויפת.
כתבת וידאו על אימאן חליף
כאן ראוי לציין כי האיגוד הבינלאומי מתנהל כבר שנים באופן מפוקפק, ומתמודד עם טענות רבות על שחיתות. העומד בראשו הוא רוסי שמקדם את הקו הלאומי והלעומתי נגד הוועד האולימפי הבינלאומי, בגלל ההשעיה של רוסיה מהאולימפיאדה על רקע המלחמה באוקראינה. יש מי שטוען כי חליף בכלל סומנה על ידי האיגוד הבינלאומי רק בגלל שהעזה לנצח יריבה רוסייה. בגלל המשבר ביחסים עם ה־IBA, הוועד האולימפי הבינלאומי לקח על עצמו את ארגון הטורניר בפריז, והוא מבצע בדיקות בצורה שונה – כך שחליף ולין הורשו להתחרות בפריז.
את המגיבים ברשת הפרטים המדויקים לא בהכרח עניינו, והדיון סביב המתאגרפת האלג'יראית גלש הרחק מגבולות האגרוף, גם אל עבר מחוזות טרנספוביים, על אף שחליף אינה טרנסית. הוועד האולימפי האלג'יראי הצליח ללבות עוד יותר את העניינים כשהעליל כי ההאשמות נגד המתאגרפות שלו הן "מזימה ציונית".