כשיובל זוסמן (23) עזב את מכבי ת"א בקיץ, המהלך היה טעון מאוד. בכל זאת, הוא נותר כצבר האחרון שמזוהה עם המועדון בסגל, הישראלי הבכיר שהאוהדים יכלו להתחבר אליו - אבל אחרי חמש שנים בצהוב, הוא בחר בדרך חדשה עם אלבה ברלין.
עם כל משא ההיסטוריה הזה, המפגש הראשון של זוסמן עם האקסית הבטיח וקיים. עימות עם ג'יימס נאנלי, "רדיפה" אחרי יאניס ספרופולוס כדי ללחוץ את ידו בסיום, סטורי הבהרה באינסטגרם לאוהדים הצהובים, בו אמר כי "אתם יקרים לליבי" - ובעיקר שמונה נקודות, מתוכן שתי שלשות חשובות ששלחו את אלבה לניצחון. הערב (21.15) הוא צפוי להתרגש אפילו יותר, כאשר יחזור להיכל לראשונה מאז עזיבתו ויזכה לטקס לכבודו. המשחק היה אמור להיות חלק מהמרתון שחיכה למכבי ת"א השבוע, אך אמש נדחה המפגש המיועד עם פנרבחצ'ה ביום חמישי, לאחר גילוי מאומתים לקורונה בקבוצה הטורקית.
4 צפייה בגלריה
זוסמן
זוסמן
השאיפה שלו הקיץ הייתה להפוך לשחקן משמעותי ובכיר יותר בקבוצת יורוליג. זוסמן
(צילום: gettyimages)
4 צפייה בגלריה
זוסמן
זוסמן
המפגש הראשון של זוסמן עם האקסית הבטיח וקיים
(צילום: gettyimages)

לא סתם משחק יורוליג

השאיפה של זוסמן הקיץ הייתה להפוך לשחקן משמעותי ובכיר יותר בקבוצת יורוליג, אחרי שבעונתו האחרונה בצהוב קיבל פחות מ־14 דקות בממוצע. חלק מהסיבה היה הפציעה איתה פתח זוסמן את העונה - הוא שיחק לראשונה רק בדצמבר ולא נכנס לשטף הקבוצתי. במכבי דווקא רצו שימשיך לעונה נוספת, אך הפורוורד העדיף לנסות את מזלו במקום אחר - וברגע שקיבל את ההצעה מהקבוצה הגרמנית היה ברור לאן פניו מועדות.
"אני אשקר אם אגיד שזה רק עוד משחק יורוליג עבור יובל", אומר סוכנו נדב מור, שמלווה אותו מקרוב בברלין. "ראינו מה היה במשחק הקודם, הייתה שם מנה של אמוציות. אני בטוח שהוא מתרגש, אבל הוא טיפוס מאוד מפוקס. גם אם האוהדים ישרקו בוז, זה חלק מהמשחק ואני בטוח שהוא ייהנה גם מזה".
4 צפייה בגלריה
אביבי שומר על זוסמן
אביבי שומר על זוסמן
במכבי דווקא רצו שימשיך לעונה נוספת, אך זוסמן העדיף לנסות את מזלו במקום אחר
(צילום: אורן אהרוני)
שינוי האווירה וההזדמנות החדשה נתנו לזוסמן הרבה אנרגיות ותקווה. כבר במשחק הראשון ביורוליג הוא פתח בחמישייה וקיבל 23 דקות, ומאז הפך להיות חלק בלתי נפרד מהרוטציה כששותף ב-19 משחקים (10 פעמים בחמישייה), עם ממוצע של קצת יותר מ־20 דקות שבהן רשם 5.9 נקודות ו-2.7 ריבאונדים. אבל למרות הקרדיט שהוא מקבל, נראה שזוסמן עדיין לא מצליח לעשות קפיצת מדרגה מקצועית, ובמשחקים רבים רואים בעיה ביכולת ההתקפית.
מתיאס מארבורג מה"בילד" נתן את הזווית שלו: "בינתיים העונה של זוסמן היא בינונית. הוא מצליח להתלבט יותר מבחינה הגנתית. הוא הגיע במקום סימונה פונטקיו, שהקבוצה והאוהדים מאוד אהבו, כך שיהיה להם קשה מאוד לשכוח אותו, ובהשוואה אליו זוסמן רק נחשב לשדרוג בהגנה. הנקודה החיובית היא שאפשר לראות כמה הוא נלחם בשני הצדדים. כולם יודעים שיש לו עוד פוטנציאל, אבל הוא רק צריך לממש אותו".

טוב שיש את בלאט

בסביבתו של זוסמן מציינים ששינוי האווירה עשה לו טוב מבחינת אישית, אבל ישנם גם רגעים לא פשוטים עבור השחקן הצעיר שמשחק לראשונה במדינה זרה. המזל הגדול מבחינתו הוא שתמיר בלאט משחק בקבוצה, מה שעוזר לשניים ליצור סביבה חמה עם מנטליות ישראלית וחברות הדוקה.
4 צפייה בגלריה
בלאט וזוסמן
בלאט וזוסמן
חברות הדוקה. בלאט וזוסמן
(צילום: gettyimages)
הקבוצה הגרמנית מגיעה להיכל במצב לא אידיאלי, כשהיא מדורגת במקום ה-16 ביורוליג ועוד לא התאוששה מהתפרצות הקורונה במועדון. אבל גם בצד השני המצב מקרטע: אמנם מכבי ת"א שברה את רצף ההפסדים ההיסטורי עם ניצחון מרשים על אולימפיאקוס, אבל מיד לאחר מכן ספגה הפסד שני העונה להפועל ת"א בדרבי. האם אלבה וזוסמן ידעו לנצל את זה?
"יובל מאוד שמח מההחלטה שהוא קיבל בקיץ", מסכם מור. "זאת הייתה המשימה שלו, להוכיח את עצמו בסיטואציה אחרת. על המגרש יש עליות וירידות, אבל זה רגיל לכל שחקן. עד עכשיו המצב עומד בציפיות שלו. ברור שהוא מצפה מעצמו ליותר, אבל הוא ימשיך לעבוד וכך יהיה".
פורסם לראשונה: 11:51, 25.01.22